I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-22 12:53

"Vi är dom"

Någon som har koll på denna föreställning? bra skit?

shit happens, just look at me

2005-11-27 23:33
En susning -->

"Vi är dom" heter föreställningen som de elva högskoleeleverna satt ihop tillsammans med sin lärare Camilla Ekelöf. På hiphopvis har var och en satt ihop ett solo.

- Men i hiphop ska man på tre minuter imponera på varandra, medan jag vill berätta något mer som tar längre tid, säger Camilla Ekelöf efter repetitionen.

Hennes ambition är att föra samman den moderna dansen med den "tuffa, glada och coola" streetdancen. Inte den vålds- och sexfixerade.

- Det har inte gjorts tidigare i Sverige. Pionjärerna i Bounce har dragit åt showhållet medan jag vill mer åt konsthållet.

Som alla läsare förstår är tåspetsar bannlysta i den här produktionen. Bulliga kroppar, långa, korta - Svansjönidealet lyser med sin frånvaro. Det är musikaliteten i kroppen och dess förmåga att synkronisera sig med rytmen som skapar skönheten.

Källa: www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2205&a ..

Gå och se den. Hiphop är fett coolt. Tror inte de pallar komma upp till Lappland och uppträda så jag kommer nog aldrig att kunna ge svart på vitt men men men.. :|