I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

film om trustorhärvan

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-10-07 20:53

film om trustorhärvan

"Trustorhärvan är det största finansbedrägeriet någonsin i Sverige. Sammanlagt 485 miljoner kronor försvann och Posener själv gick under jorden 1997"

Alltså jag fattar inte varför ingen svensk filmskapare har sett till att göra en film om detta. I så fall skulle jag lätt se den!

Man kan ha posener själv som huvudperson eller så kan man ha nån polis eller detektiv, (Micke Persbrandt t ex)

Sen slänger man in massa pengar (men ingen jävla smygreklam som i hamilton), lite action och sammhällskritik och vips så har man ju en kanonrulle!

Asså detta e ju stoff till en storfilm, feel fre to use it

if this country is so goddamn free
then I can burn your fucking flag where I damn well please

2005-10-07 20:56
haha!

jag menar ju inte att posener skall spela i filmen

jag menar ju såklart att någon spelar honom

2005-10-07 21:23
Mjo, fast jag skulle hellre se en dokumentärfilm.

Visst har flera liknande filmer gjorts och lyckats, men jag är tveksam till hur bra det här skulle gå i Sverige.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-07 21:28
dokumentärfilm har redan gjorts

jag tror att filmen jag tänker mig i huvet skulle bli succé

2005-10-08 02:33
idén är inte dålig, men jag tror att det funkar lite som i polisen i Bowling for columbine (eller är det the awfull truth serien?) där moore tycker att de bör göra en show i stil med cops (eller vad heter serien?) men där man fångar ekonokiska förbrytare. då förklarar polisen att ekonomiska förbrytare behandlas med för stor respekt och att man itne kan jaga upp dem ikalsongerna och trycka upp dem mot polisbilen..

nu har jag inte så mkt fakta om hur trustor härvan gick till, men om man lägger till att Posener personligen mördade några högt uppsatta politiker och bankmän på nått blodigt sätt så tror jag nog det kan bli en kassasucce
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-10-08 10:11
Då ser jag heller en film om lasermannen... (tur att det e på gång)
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!

2005-10-08 12:07
ja! lasermannen eju oxå en grym idé

2005-10-08 17:24
när kommer filmen om lasermannen?

2005-10-09 04:10
säkert när du bestämt dig för att göra den

2005-10-09 11:38
en film om palmemordet skulle inte vara helt fel! rolf lassgård skulle kunna spela chrille p om han tillämpade lite method acting och gick på amfetamindiet ett tag. seriöst, ta bort en massa kilon från det här så blir det ganska likt:

http://www.trollhattan.se/upload/kommune ..

angående vem som ska spela olof palme så är jag öppen för förslag

2005-10-09 13:22
Demento P19

det har ju redan kommit en film om palmemordet. Jag var tillochmed som statist i en sekvens när en folkmassa skulle stå i Täby centrum. oh yeah!

2005-10-09 13:30
pimp-daddy P22
jasså det hade jag missat. vad heter den? fast man skulle ju iofs kunna göra en ny film hursomhelst eftersom fallet inte är löst och alltså lämnar det öppet för nya filmer med nya tolkningar av vad som hände :) plus att rolf lassgård måste vara med.