I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Almodóvarspecial på svt2

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-09-27 21:04

Almodóvarspecial på svt2

http://svt.se

Grymt med SVTs regissörspecialer, och denna är efterlängtad! Start ikväll...

Vad har jag gjort för att förtjäna detta
Tisdag 27/9 22.30

Kika
Lördag 1/10 21.15

Kärlekens matadorer
Tisdag 4/10 22.30

Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott
Lördag 8/10 21.15

Höga klackar
Tisdag 11/10 22.30

Allt om min mamma
Lördag 15/10 21.15

Min hemlighets blomma
Tisdag 18/10 22.30

Tala med henne
Lördag 22/10 21.15

|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2005-09-27 22:17
fan vad grymt! Har bara sett två filmer av honom och dom gillade jag jävligt mycket så det här ska bli kul :)
Woot

2005-09-27 22:28
är det han som gjort din mamma också och amores perros?
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!
Groupie

2005-09-27 23:06
amores perros har han iaf inte gjort. har bara sett en film av honom ,men den var fet. ska bli nice med dom andra!

2005-09-27 23:15
håller med om att det är ett trevligt initiativ, har itne sett någon av hans filmer, dum tid de visas på dock, samma tid som cinemateket lör i göteborg. filmklubbens tid idag alltså. hoppas att min inspelning blir bra bara, (det brukar inte bli det på vår tv.)
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-09-27 23:18
Nej Amores perros har Alejandro Gonzalez Iñarritu regiserat och Y tu mama tambien har Alfonso Cuaron gjort.
Båda filmerna utspelar sig i Mexico medans Almodóvar brukar hålla sig till Spanien.

2005-09-28 00:13
så då var första filmen avklarad...Kul som fan att de visar hans filmer, har inte sett någon tidigare.

Tyckte inte så mycket om denna (Vad har jag gjort för att förtjäna detta) men den hade vissa stunder, gillade t.ex. slutet rätt så mycket...Har högre förhoppningar om hans senare filmer men det är kul att se dem i kronologisk ordning.
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2005-09-28 00:15
så vad tycker ni om den som gick idag? den var underlig.. gillar den

2005-09-28 00:58
Jag har fördomar mot snubben, bara sett en hel film och delar ur andra.

Han är astråkig och transvestiter och horor är ännu tråkigare... :| Kanske ger det en chans framöver.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-28 10:31
Jag tycker den som gick igår var grym... Hade inte sett den förut.
Det är ju lite hans grej det där med vanliga mänskliga människor som hamnar i ovanliga situationer, typ som att råka mörda sin man. Kul att se även en film han gjorde för 20 år sedan...

2005-09-28 10:32
Synd att de inte visar hans senaste, Dålig uppfostran, förresten. Den hade jag velat se.... Men man får väl hyra den. Är det någon som sett den?

2005-09-28 15:07
Jo kul film den första, men "carrie"-tjejen som tapetsera väggen med magiska krafter kändes bara överflödigt... Annars va den skön, uppmanar alla att kolla hans filmer

SunTzu P20

Sant att transvestiterna o hela pervoköret kan bli trötsamt men man kan inte neka till att det är en krydda som nog gjort att hans filmer slagit så stort...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-28 15:36
hiccory P20 det var inte det enda som kändes överflödigt tyckte jag...den var hela tiden överflödig och blev bara rolig nån enstaka gång...

zoulfly F20 mm, vanliga människor i ovanliga situationer... en heroinlangande hachrökande son och en annan som tycker om att ha sex med gamla gubbar, en bästa kompis som är hora, en man som varit chaufför och älskare till nån Tysk kärring, en farmor som bl.a. samlar på pinnar och tycker om plastpåsar och vichyvatten....Den situationen du tog upp var ingen ovanlig situation och hon "råkade" inte döda sin man hon drämde till honom med en fet påk i huvudet efter att ha sparkat honom på pungen...

2005-09-28 17:58
Haha det här var intressant, du anser alltså att det var överlagt mord, och dessutom att det inte är ovanligt att mörda sin man?

2005-09-28 18:31
zoulfly F20 jag anser inte att det var överlagt mord och det är ovanligt att mörda sin man...men du skrev vanliga människor i ovanliga situationer och hon var långt ifrån en vanlig människa...Och hon blev slagen av sin man och misshandlade därför honom, så okej han råkade dö men det var knappast ett misstag i stil med att hon råkade tappa påken i hans huvud utan att att hon ens visste att han var där...Det var ju emningen att misshandla honom och sen så dog han ovanpå det, inte helt oväntat även om det inte var hennes uppenbara mening att döda honom.

Läste igenom min post igen och såg att jag skrivit fel det skulle stå Den situationen du tog upp var ingen ovanlig situation för vanliga människor

2005-09-28 21:31
Jag gillade filmen, intressant och välspelat. Framförallt gillade jag modern, hon var riktigt bra! dock tycker jag att flickan med de magiska krafterna förstörde känslan i filmen lite, såg inte funktionen alls. skall bli intressant att se fortsättningen av serien dock.

3/5 får denna av mig.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-09-29 00:30
håller med om att det var välspelat men vissa scener med farmodern var skrattretande dåliga...Intressant kan jag inte se att den skulle vara. På vilket sätt var det intressant tycker du?
Bidrar också med betyg nu bara för att du gjorde det ;P
2/5

2005-09-29 02:52
"Vad har jag gjort..." är inte en av hans bättre men ändå helt ok. Var glada att de inte visade hans två (tre?) första filmer som är riktiga kalkoner med injicerande nunnor och annat larv...

2005-09-29 11:47
en heroinlangande hachrökande son

Kan jag säga inte är speciellt ovanligt i spanien...

2005-09-29 11:49
ColdE P60 hehe skön beskrivning av filmen o farmorn är ju klockren hehe

2005-09-29 17:58
hiccory P20 nä okej kan stämma att den ena sonen inte var så "onormal" med tanke på förhållandena etc. Han var förövrigt mest sympatisk av av alla familjemedlemmarna...

2005-10-03 00:23
Ngn som såg Kika? Blev lite besviken minns den som mkt roligare. Och våldtäcktscenen var så avdramatiserad blev verkligen provocerad. Skit att se en film man tyckte var bra sen sjunker den så kapitalt.

2005-10-03 11:05
tycker att Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott e bra men annars så tycker jag att almodovar e ganska kass han kör alltid samma tema i varje film, typ ödet slumpen o att människornas liv i filmerna blir typ kopplade till varandra blir bara töntigt när han gör så i varje jävla film

2005-10-05 00:24
jag gillade inte alls dagens film. farktiskt

2005-10-05 17:20
Nej jag tyckte också den som gick igår var dålig... En besvikelse. Men på lördag är det Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott!

2005-10-05 21:43
missade gårdagens men det spelade visst ingen roll ändå, känner mig nöjd med att ni på whoa inte gillade den

2005-10-12 12:33
Jag glömde helt bort att kolla igår, var Höga klackar bra?

2005-10-12 14:10
Höga klackar är grym!

2005-10-12 17:52
bäst av de jag sett hittills hjar helt klart kvinnor på gränsen till närvsammanbrott varit. har dock inte sett kika och höga klackar ännu. skall se dem nån dag snart.