I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det levande slottet! ny anime film!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2005-09-17 13:10

Det levande slottet! ny anime film!

Den store anime ressigören Miyazaki, har gjort ännu en film! Miyazaki är känd för hans filmer blir väldigt vackra och spännande! Dom flesta som klickat på denna tråden har säkert sett hans film spirited away som oxå va ett mästerverk!
jag har hört att det är den film som dratt in mest pengar i japans filmhistoria (spirited away) dock har jag ingen källa på detta!
men det visar sig att Miyazakis filmer är stora! så stora att Triangelfilm har köpt rättigheterna till filmer från studio Ghibli.

Filmen Det levande slottet ska nu komma till sverige på bio, filmen har setts av var 3:e japan tydligen! Det ska bli väldigt intressant å se hur detta kommer att gå och bli! hoppas det går bra, men i och med att dom kommer våga sända den på bio så tror jag dom satsar ganska hårt!

här är den svenska hemsidan med en del info .. ganska mycket info faktiskt! sidan är även snygg!

www.detlevandeslottet.se

hoppas detta kunde tipsa någon , man kan ju åtminstone se nån av hans tidigare filmer så vill man säkerligen se dom kommande! kul att nått svenskt bolag köper lite rättigheter!
tycker jag!

förövrigt undrar jag om det finns någon som har en lista på alla biografer i sverige där den släpps? är det bara dom större? eller även dom mindre?

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS