I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-15 08:53

Der Untergang

Svensk Titel:
Undergången - Hitler och Tredje rikets fall

Handling:
Året är 1945. Platsen är Berlin och Hitlers bunker. Den 22-åriga Traudl Junge anställs som Adolf Hitlers privatsekreterare alltmedan Tredje Riket går mot sitt slut och de allierades bomber rasar över ett Berlin i spillror. Hitlers dagar är räknade. Men vad hände egentligen de sista dygnen i Hitlers liv? Vilka var de andra människorna i kretsen kring Führern, som levde och arbetade i bunkern, under dessa sista dagar? Vilken var deras roll i historien och i skuggan av Hitler?.

www.imdb.com

Såg den igår. En realistisk film med starka insatser utav skådespelarna. Vad tycker ni om filmen?

Moderator

2005-08-15 10:09
Tycker den är helt fantastisk. otroligt stark, tyskarna har gjort ännu en klassisk andravärldskrigsfilm.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2005-08-15 10:25
riktigt värd film faktiskt!
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2005-08-15 13:03
jag gillar den mycket.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-08-16 02:51
den var bra. man fick ändå sjukt mycket sympati för hitler, jag vet inte om regissören ville visa att de närmsta folket inte riktigt såg vad som hände eller att alla personer (oavsett om de är hitler eller ghandi) är människor, och har en personlighet, känslor och humor. det var i alla fall det jag såg.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2005-08-16 10:09
Homesoul

Indeed.

2005-08-16 14:26
Den var sjukt bra.