I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

broken flowers & factotum

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-08-12 19:01

broken flowers & factotum

har länge väntat på jim jarmusch nya film "broken flowers" med bla. Bill Murray. Har även länge väntat på Bent Hammers film "factotum" filmen efter Charles Bukowskis bok med samma namn. En film där Matt Dillon spelar Bukowskis alter-ego. jag har hört att den sistnämnda av dessa hade premiär i norge i Mars-April, men den har inte kommit till sverige, vet inte om den har haft premiär i Usa än heller.

Jag undrar om det är är någon som kanske vet lite mer om dessa två filmer. tex. spikade datum då dom kommer till sverige mm....

en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum

2005-08-13 18:46
www.imdb.com Broken Flowers - 21 oktober

www.imdb.com Factotum - finns inget på imdb
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2007-06-01 16:27
factotum är skit bra!
matt dillon är grym där. Sån skön stämmning rakt igenom. Sedan såg jag The Illusionist med Edward Norton, den var också skön, rekomenderas för dom som inte sett.

Broken flowers har jag inte sett, är den bra eller?
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-06-01 17:54
Factotum har ju fan funnits i videobutiken bra länge nu, jävligt bra är den iaf
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-06-01 18:35
Broken Flowers är också en skön film, bill murray spelar jävligt bra i den imo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-01 18:40
Har sett Broken flowers. Absolut inget mästerverk. Men hygglig är den väll.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-06-02 09:22
Broken flowers känns som ett försök till att göra en konstfilm med mer djup än den har. INgen höjdare, men den går att genomlida nästan enbart för bill murry.

2007-06-03 01:02

Haha, man ska fan aldrig dödförklara en tråd på whoa

2007-06-04 20:25
uppenbarligen inte...
en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum