I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hitchhikers guide to galaxy. (kan innehålla SPOILERS)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-08-03 22:16

Hitchhikers guide to galaxy. (kan innehålla SPOILERS)

åååååååh, har väntat så länge på den här filmen. Boken är den bästa jag läst!

MEN, så går den inte någonstans i närheten av mig, inte ens på sergel inne i stan.

Varför varför varför, gör det inte det?? Hade ju premiär idag, och det har gått reklam för den på tv och allt.

ATTANs.

2005-08-03 23:16
Nu bor jag iofs inte i Stockholm och vet inte vad som är för långt, men du har ju 5 biografer att välja på ser jag.
3 SF och 2 Sandrews.

Nån av de lär ju ligga så att du kan ta dig dit?
"jag har fin hår. som en waterfall."

2005-08-04 01:26
Det finns i kista, kollade idag på 21.15 visningen.
Fan va bra den va, synd bara att dom messa upp storyn lite.
Men fan va bra den vart ändå
Follow the dao, right about....NOW!

2005-08-04 01:46
Såg den också på sverigepremiären =) tyckte det var bra att de gjorde den till en "ny" historia istället för att misslyckas med att försöka köra den gamla rakt av + att de fick med en hel del ny liftarhumor i sann adams anda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-04 03:32
Jag tyckte den var riktigt bra faktiskt men den fick 1glob i metro, dom brukar ha relativt bra betyg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-04 17:17
Nu har jag inte läst böckerna eller hört radioserien men dessa ska visst skilja sig från varandra och så även filmen, men det är Douglas Adams som skrivit alla tre så olikheterna är väl där för att han ville ha det så...Radioserien kom först så jag hoppas att alla som brukar säga boken var bättre får nån radiolyssnade besserwisser över sig...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2005-08-04 22:27
som jag sa i den andra tråden:

såg just filmen för andra gången (köpt dvd i bosnien) och är avsevärt besviken. otroligt ojämn film, vissa partier är bra andra är bara jobbiga och påfrestande.

SPOILERS SPOILERS---------!

KLAGOMÅL:

1. varför i hela friden envisas de med att :
a) skrika
b) prata högt och hysteriskt
c) ha rollfigurer med löjliga röster eller talproblem (vogonerna, mössen, slartibartfast, zaphods andra huvud) ???
d) prata i munnen på varandra
i 1/3 av filmen är dessa faktorer så överväldigande att det mest är jobbigt att lyssna på det hela.

2. huma kavula delen är i huvudtaget rätt tråkig.

3. kärlekshistoria arthur + trillian. why?
"is she the one?" hur löjligt får det bli..
(jag vet att douglas har skrivit manus, men i alla fall..)

4. marvin. vafan.. dåligt presenterad och konstigt utseende. inte alls som jag tänkt mig.

5. zap-guns (?), ful design

6. helt otroligt rörigt och krångligt, kan inte inbilda mig att en person som inte har läst boken förstår någonting alls av filmen.

7. varför pratar slartibartfast sådär?

8. point of view gun, bara dryg. snyggt att marvin använder den i slutet

9. att inte partiet då ford och arthur blir upplockade av hjärtat av guld är med. hela den biten då alla sjuka saker händer (youre
turning into a penguin, stop doing that! osv) hade ju varit helt sanslöst roligt.

10, 11, 12.. osv osv

BRA!!

1. delfinerna i början

2. alla sköna insider skämt som man inte skulle förstå om man inte läst boken, som:
ford försöker skaka hand med en ford prefect
fords försök att bete sig som en människa "would you like a hug?" osv..
zaphod kallar ford för Ix
resturant at the end of the universe

3. alla gångerna någon sa "rubbish"
4. arthur är precis så pinsamt löjlig och töntig som han ska vara
5. alla handdukar
6. marvin från gamla tv-serien som står i kön på vogoshpere
7. eagles - flight of the sorcerror
8. nyhets inslaget om zaphod, särskild när han poserar på bergstoppen
9. freddie mercury imitationen
10. "i think i am a sofa"
11. när det blir till garnfigurer
12. rundturen i workshopen med slartibartfast
13. naturbilderna (minus blixtrande fåglar)

2005-08-05 00:58
Idag såg jag den för andra gången (första gången var i London i maj).
Den var rolig första gången, men andra gången var den nog ännu roligare, just därför att man kunde koncentrera sig på annat än just allt som gjorde den olik alla tidigare versioner.
Bra film. Den växer på en. Jag skall definitivt skaffa DVD:n när den kommer.

Med mig till biografen den här gången hade jag:
En handduk, en tandborste, en platthövdad skruvmejsel, fickludd, en sak min faster givit mig och inget te. (De som spelat infocom-spelet förstår varför.)
Förra gången hade jag:
En morgonrock (utanpå mina vanliga kläder) och en handduk.

2005-08-05 20:34
Såg filmen igår och älskade den! Riktigt härlig....Tycker inte den var det minsta rörig och jag förstod allting även jag varken läst böckerna eller lyssnat på radioserien

tack_för_fisken P18
ford försöker skaka hand med en ford prefect
fords försök att bete sig som en människa "would you like a hug?"
det fattar man även om man inte läst boken, speciellt skrattade jag åt "would you like a hug"

2005-08-05 20:38
ColdE

jaja, men man förstår inte varför han verkar så osäker

2005-08-05 20:41
tack_för_fisken P18 nä, säkert massa sköna detaljer man missar som oinbiten..Det enda jag uppfattade var att Ford försökte bete sig så som han trodde att en människa skulle göra och visa närhet när Arthur var rädd, illa till mods e.d