som jag sa i den andra tråden: såg just filmen för andra gången (köpt dvd i bosnien) och är avsevärt besviken. otroligt ojämn film, vissa partier är bra andra är bara jobbiga och påfrestande. SPOILERS SPOILERS---------! KLAGOMÅL: 1. varför i hela friden envisas de med att : a) skrika b) prata högt och hysteriskt c) ha rollfigurer med löjliga röster eller talproblem (vogonerna, mössen, slartibartfast, zaphods andra huvud) ??? d) prata i munnen på varandra i 1/3 av filmen är dessa faktorer så överväldigande att det mest är jobbigt att lyssna på det hela. 2. huma kavula delen är i huvudtaget rätt tråkig. 3. kärlekshistoria arthur + trillian. why? "is she the one?" hur löjligt får det bli.. (jag vet att douglas har skrivit manus, men i alla fall..) 4. marvin. vafan.. dåligt presenterad och konstigt utseende. inte alls som jag tänkt mig. 5. zap-guns (?), ful design 6. helt otroligt rörigt och krångligt, kan inte inbilda mig att en person som inte har läst boken förstår någonting alls av filmen. 7. varför pratar slartibartfast sådär? 8. point of view gun, bara dryg. snyggt att marvin använder den i slutet 9. att inte partiet då ford och arthur blir upplockade av hjärtat av guld är med. hela den biten då alla sjuka saker händer (youre turning into a penguin, stop doing that! osv) hade ju varit helt sanslöst roligt. 10, 11, 12.. osv osv BRA!! 1. delfinerna i början 2. alla sköna insider skämt som man inte skulle förstå om man inte läst boken, som: ford försöker skaka hand med en ford prefect fords försök att bete sig som en människa "would you like a hug?" osv.. zaphod kallar ford för Ix resturant at the end of the universe 3. alla gångerna någon sa "rubbish" 4. arthur är precis så pinsamt löjlig och töntig som han ska vara 5. alla handdukar 6. marvin från gamla tv-serien som står i kön på vogoshpere 7. eagles - flight of the sorcerror 8. nyhets inslaget om zaphod, särskild när han poserar på bergstoppen 9. freddie mercury imitationen 10. "i think i am a sofa" 11. när det blir till garnfigurer 12. rundturen i workshopen med slartibartfast 13. naturbilderna (minus blixtrande fåglar)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.