I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

första filmen du såg

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-07-29 13:59

första filmen du såg

Jag och en vän satt och diskuterade en sak igår kväll och kom fram till att liksom det mesta borde den första filmen man ser styra ens framtida filmtittande. I alla fall den första filmen man minns att man såg. Som med det mesta i livet påverkar föräldrarna även detta och med lite fasa konstaterade vi att inte ens filmsmaken är helt individuell.

Så därför undrar jag, vilken var den allra första filmen du minns att du såg och vilket förhållande har du till den idag?

jag kan börja; den första filmen jag kan minnas är Casablanca , jag var kanske 3-4 år och såg den på bio med mamma. Jag blev stormförälskad i Humphrey Bogart och var galet svartsjuk på Ingrid Bergman. På senare år har jag insett att det låg en gnutta oidipuskomplex bakom det där, men det behöver vi inte gå in på nu..
Än idag anser jag att detta är en av de bästa filmerna genom tiderna och jag tror att jag någonstans jämför alla filmer med denna. Jag har dessutom en förkärlek för svart-vita-filmer med "olycklig" kärlek...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.