I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Torkel I Knipa - datoranimerad (vålds) familjefilm

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-07-21 00:32

Torkel I Knipa - datoranimerad (vålds) familjefilm

Som ni vet (eller inte vet?) så har vi ju ett grannland i söder där filmindustrin inte stått still de senaste 20 åren som i sverige. och förra året så knåpade de ihop en datoranimerad vålds familjefilm som heter Torkel i Knipa .jag såg denna för en vecka sne på Hagabions filmfrossa och blev riktigt imponerad. både av att danskarna lyckas åstadkomma den roligaste och bästa datoranimerade filmen jag sett och på Felix Herngren som hade dubbat samtliga röster till svenska.

någon mer än jag som sett filmen?

IMDb länk

Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-07-21 01:47
ajt. ja jag hade velat se den på danska nån gång också, med textning då. köper gärna om det kommer en dvd med dubben
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-07-21 04:55
Såg också den på roskilde.. sjukt rolig.
har tänkt köpa på dvd nu i månadsslutet

2005-07-21 12:10
den danska dvdn finns på axelmusic

ingen svensk text elelr dubb där dock

2005-07-21 16:03
har tänkt se den aslänge då min polare har den och han har nog inte heller sett den.. dags o göra slag i saken kanske..
den som hoppas skiter på sig och dör

2005-10-05 01:23
men VAFAN. varför finns inte danskt ljud på den DVDn som finns i affärerna. hur kan man släppa en dvd utan orginalspråket? såg den idag på svenska, fanns bara svenska och norska. sjukt.

den var bra, men dubbningen drog ner betyget och för mkt sång.

2005-10-05 01:31
Teddy_Knogjärn: håller med om att det är ritkigt dåligt att det inte är med dansk dubb. gillar visserligen den svenska, men jag kommer inte köpa dvdn utan möjlighet på orginalspråk.

2005-10-05 01:37
jag tyckte svenskan lätt rätt löjligt till och från. sen var det för mkt ´ba ´typ, lät som nån barnfilm. vet inte om det bara var översättningen som lät töntig. det tror jag iafm hatar dubbning.
skulle vilja se den på danska. det såg ju mkt coolare ut när man kollade på extramaterialet.

2005-10-05 10:27
Jag fick spel när jag läste om att Felix hade alla rösterna i hela filmen.
Han har fan den äckligaste rösten som finns, i hela hela världen..
Uuuuuuschh!!
smo

2005-10-05 10:29
Precis efter att jag klickade på 'skicka' så slog det mig att jag blandade ihop honom med någon annan.. Nämligen *söker på filmtipset.se* Linus Wahlgren..
HAN är knas..
Lite offtopic.. men ändå :)
smo

2005-10-05 10:37
fast Felix har ju faktiskt också rätt jobbigt röst..

2005-10-05 13:50
Ja, fast inte den äckligt bögsmöriga rösten som Linus Wahlgren har.. Uuuuuuuuscchhhh!!
smo

2006-09-22 02:40
fan va bra den är:D..as bra musik!!..FUCK OF AND DIE!!
hejja

2006-09-22 04:32
haha så jävla tung rulle, klockrent när han står inne på toan och så ser man i bakgrunden på väggen hur nån har klottrar "PIK" hahahaha :P
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2006-09-22 04:33
btw. nån som tycker att det finns en skrämmande likhet på rösten till "turken" som hänger me den där korta killen och busar hela tiden och albanen i sökarna som slänger ur sig; "eyy svenne, boru i skåpet eller?"

tänkt en del på de :/
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2006-09-22 09:40
hahah förortskillen.. FUCKING SHIT ASSÅ :)
www.justdet.se - svensk hiphop

2006-09-22 10:25
den e riktighöjdar rulle
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-09-22 11:34
DEN ÄR EXTRA DRYYYYYYY
http://duckdown82.tumblr.com/

2006-09-22 12:40
Det finns ju dvd med spåk grejer så man kan se den på danska, med text.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-09-22 13:07
hehe den är skön, men faktum att man vet att felix herngren gör alla rösterna tycker jag förstör...  Man får liksom negativa vibbar direkt... typ: "Vi har inte råd med individuell dubbning på karaktärena,
så vi går ut stenhårt med att de bara görs av en röstskådis!"

Inte för att han gör ett dåligt jobb, men jag tyckte att filmen tappade lite på det, särskilt tjej-rösterna och söderslanget..
PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS

2006-10-01 20:01
Har ni glösögda horungar ingen smak... Filmen är såååå jävla bra... Kort process!

"Jag fångade en ål idag och den vill ha en slurk fernet branca"

Morbror Stewart Rocks!!
Watch out so you dont step in the bullshit!

2006-10-01 21:45
Den är riktigt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.