I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sällskapsresan Svt1 20:00

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-07-08 19:56

Sällskapsresan Svt1 20:00

Var tvungen att uppmärksamma denna odödliga klassiker för den bråkdel av sveriges befolkning som ännu inte har sett den.

Disskutera gärna sköna scener i filmen.

En skön är när paret från Mjölby klagar på att det var kallt på rummet.

- "Det var så kallt på wummet i natt, twots att vi betalt bwänsletillägg?"
- "Bränsletilägg???"

2005-07-08 20:02
- hur är läget?
- jo jag var nykter i morse men det börjar ordna upp sig nu!
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-07-08 20:21
hahah, jag som trodde jag skulle få lida av tristess ikväll.
sällskapsresan rules my world.
Groupie

2005-07-08 20:28
"INVALIDO!!"
That was bullshit, I'd never say no bullshit like that... Glad I don't live none of that bullshit, that shit is absolutely bullshit!
Bullshit.

2005-07-08 20:31
varför älskar alla sällskapsresan? har visserligen inte sett den..men folk är ju nästan besatta..
kanske ska ta och titta på den nu när den ändå går på tv..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-08 20:42
-Nej tack, jag tål inte starksprit.
-Nä vem fan gör det?

så jävla bra
New Zealand Why not?

2005-07-08 21:42
Ra-ta-ta-ta-taa! :D

Sven Melander äger i filmen, haha
In the old days it was not a crime

2005-07-08 21:43
jag ska köra norsken trolleritrick nästa gång jag raggar, huhu .. jäävligt grymt, jäävligt grymt! ;)

2005-07-08 22:09
När "Gösta" i slutet ligger utslagen på sin säng så kommer en städerska in genom dörren. "Var inte det där Gösta Ekman?" tänkte jag, och efter lite efterforskningar (imdb) så får jag det bekräftat.

Samma (eller iaf en liknande) tant klär Ekman ut sig till i en av Jönsson-filmerna (Guldfeber? Även möjligtvis Mallorca). Men dessa två filmer kommer ju ut flera år efter Sällskapsresan, inte ens den första Jönsson-filmen är ju gjord när SR hade premiär 1980.

Vad ligger bakom denna lilla detalj? Varför dra ner Gösta Ekman till Kanarieöarna för en tre-fyra sekunders filmsnutt, speciellt för rollen som en städerska? Någon som vet något mer om detta?

Och, jo jag har lite att göra.
Jag är trött på ert smussel och snusk. Det enda ni tänker på är fruntimmer, makt och pengar. Fy fan. Jag ska bort från er allihop och den här jävla båten. Och det redan i Åbo.

2005-07-08 22:12
Efter ytterligare fyra sekunders efterforskningar (google) så hittade jag själv svaret på min fråga.

Gösta Ekman gör ju en ytterst liten men oförglömlig insats som hotellstäderska.
- Ja, det var en sån där cameo. Han råkade vara där nere och så sa han:
"Kan inte jag få göra nåt litet inhopp?"
"Jo visst, du kan få bli spansk städerska" sa vi.

Tack så mycket för svaret okm P18
Jag är trött på ert smussel och snusk. Det enda ni tänker på är fruntimmer, makt och pengar. Fy fan. Jag ska bort från er allihop och den här jävla båten. Och det redan i Åbo.

2005-07-08 22:21
okm: oxå märkt det, men inte tänkt nåt vidare på det, intressant. han kanske fick en gratis solsemester :)

Annan grej jag märkte var grejen "Det dom har,det har dom i Las palmas mm mm" som dom säger när dom sitter å super på toaletten( tror det e hon kim anderzon som säger det) visste inte att det var därifrån Las Palmas(gruppen) hade samplat till Missbruk beivras. fast när man tänker till så är det inte så konstigt...

New Zealand Why not?

2005-07-08 22:22
Och där har vi svaret, tackar okm....
New Zealand Why not?