I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-05-26 23:34

Teatertråden!

Jag vill disskutera teater och då menar jag pjäser man sett osv.

Droppa era tankar, betyg, omdöme osv. om någon pjäs ni sätt.

Jag börjar med Amadeus på stadsteatern för de var den jag såg senast.
Jag tyckte den var väldigt bra, lite för långa monologscener ibland. Jag älskade han som spelade mozart, jag skrattade varje gång han skrattade sitt skratt. En sak jag funderade över var varför deras scenografi såg ut som den gjorde, vad fyllde den där "jordhögen" med en spade i för funktion?

Nån annan som sett den?

öhm.

2005-05-27 02:12
jag såg den på något genrep, samma uppsättning, och jag gillade det skarpt. jag älskar saliero, och det har jag iofs gjort sen jag såg filmen första gången. den karaktären i sig gör hela pjäsen värd att se.
men eftersom jag gick gratis, ja ... då förlorade man ju ingenting på det, utan såg det som nice underhållning nästan oavsett vad det var, så min recension är något färgad av det faktum att jag inte betalade för min biljett.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-05-28 11:24
En sak jag funderade över var varför deras scenografi såg ut som den gjorde, vad fyllde den där "jordhögen" med en spade i för funktion?

det var ju hans grav, helt enkelt, och iom att den fanns med på scenen hela tiden, så hade man ju hela tiden döden i åtanke, och att den väntade någonstans, och kunde komma när som helst.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-05-28 11:36
sen så var det svaga lila rutmönstret som låg efter golvet supersmart gjort efter som ljusteknikern belös det på olika sätt och skapade nya rum hela tiden. sen fick han även till en nästan filmklippseffekt i scenbytena när han jobbade med ljuset. så jag var grymt imponerad av scenografin och hur jälva smart den var. senast jag var så imponerad var av lars norens detaljer på dramatens lilla scen där allt var vitt och olika scener använde samma rekvisita på ett sätt som flöt på bra och var fullständigt logiskt och smart uttänkt. annars är ju orion och galeasen kanske det bästa fria scenerna i sthlm. stadsteatern med backstage och unga klara har ju rätt bra och lätta uppsättningar och kommer i år att ha minst 3 pjäser regisserade av Rickard Günther som jobbat mycket på tex teater galeasen som är hans ursprungsscen. han är grymt bra men lite väl geniförklarad av folk. så har du chansen så gå och sen något av honom nu när han huserar på stadsteatern.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-28 12:28
sen kan du räkna med en seg tråd med tanke på hur otroligt ointreserad folk är av allt som inte liger på video topp listan eller spelas på mtv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-28 12:33
sen kan du räkna med en seg tråd med tanke på hur otroligt ointreserad folk är av allt som inte liger på video topp listan eller spelas på mtv.

Alltså känner du ett behov av att trycka ner folk på grund av att du själv är totalt pucko eller?

Jag såg faktiskt Trollkarlen från OZ senast, riktigt skön story överhuvudtaget, men den gör sig riktigt bra på teater i mitt tycke. Jag gillar framförallt alla mysiga karaktärer, typ Lejonet som saknar mod och fågelskrämman utan hjärna. Dorothy spelades riktigt bra, skådespelarinsatserna kan fan inte dissas utan det jobbigaste var alla snorungar i publiken som satt och snortade eller grät.

*tummen ner för snoriga småbarn*

2005-05-28 12:38
devv P0

det är tyvär så att teater är något folk värkar dissa på och då kan det för tjäna en släng från mig med. redan tredje inläget i tråden var en idiot så jag syftar på såna puckon.

sen undrar jag varför du tycker jag är totalt pucko?

jag har inte hoppat på dig men men du värkar lite allänt hetsig.

2005-05-28 15:22

2005-05-31 00:15
Hjalten pa stadsteatern var duktigt grym! ! ! ! ! ! ! ! Bland det basta jag satt pa lange fan!

Sag iofs den pa lilla scenen, vette fan om den kunde ha formagan att vara lika bra pa stora scenen.

Genialiskt skadespel av samtliga. Grym scenografi.

I princip perfekt!

Med undantag av en sak; ljussattningen, tyckte belysningen var aningen for svag.

5/5 latt!
Music for film: http://www.nimashams.com

2005-05-31 00:18
Blev fett intresserad av att se amadeus nar storpajasarna namnde det om ljuset, it's a shame att jag inte kommer hinna hem till sverige innan sista forestallningen bara :(

aja
Music for film: http://www.nimashams.com