I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Efter lägereldarna av Per Jorner

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2005-03-13 00:26

Efter lägereldarna av Per Jorner

Jag gick i ett antikvariat och fördrev tiden för två helger sedan, jagbesökte min mormor och jag visste att hon och mamma skulle sitta bänkade framför tv:n på kvällen för att följa Melodifestivalen. Alltså behövde jag sysselsättning under tiden, jag hade tröttnat på boken som jag läste för tillfället (någon bok om Kommisarie Vinter) och strövade omkring lite, plockade upp den ena boken efter den andra, sedan så gick jag och pratade med föreståndaren om några tips. Han tipsade om en den ena en den andra boken, tillslut kom vi till Fantasy hyllan. Jag är inget stort fan av Fantasy men jag kollade på en del böcker och läste baksidor och innanside texter. Plockade upp en bok som hette Efter lägereldarna. Hmm besynnerlig titel, inside texten var av det slag som grep tag i en och lämnade mystiska ledtrådar till vad boken handlade om i korta drag. Spännande.

Jag plockade i alla fall med mig den här boken hem och började läsa den på eftermiddagen. Jag kunde nästan inte lägga den ifrån mig då jag uppfattade berättelsen som så komisk, kvicktänkt och hmm ja bra helt enkelt. :) Jag skulle säga att den är lite i stil med Douglas Adams böcker, den drivs med samma humor ungefär, dock så saknas Douglas lyrik och textförfattning. Men det var en verkligen bra bok!

Jag är ganska dålig på att summera en bok men jag kan göra det på begär :P

Så finns det några fler själar som läst någon av Pers böcker? Själv har jag ju då bara läst Efter lägereldarna.

Här är en länk till en recention
Efter lägereldarna