I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-01-11 11:25

Citatleken!

Som självpåtagen lekledare här på litteraturforumet ser jag naturligtvis med mycket stor sorg på att frågesporten har gått i graven genom bristande intresse. Idealist som man är gör jag härmed att nytt desperat försök att få lite liv i detta ganska tysta forum genom en ny (nåja) underhållningsmetod: Citatleken!

Reglerna är enkla. Man droppar ett citat från den mer kända världslitteraturen (kan både vara epik, lyrik samt dramatik). Den som först kan ge oss namn på författare och verktitel (vid dikter och noveller räcker det med namn på enskild dikt eller novell pga samlingar) får skriva nästa. Inte bara roligt utan också bildande. Utile Dulci som Horatius brukade säga :P

Mitt första bidrag är som vanligt enkelt för att få igång leken:

"Ur led är tiden, ve att jag blev den som föddes att den vrida rätt igen."

Hoppas någon tycker det här är roligt
pöss

"Rätten att driva med något är mycket viktigare för ett samhälle än rätten att inte bli förlöjligad, eftersom det första är frihet och det senare förtryck." (Rowan Atkinson)