I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gus Van Sants "Gerry" med Matt Damon

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2004-10-26 17:15

Gus Van Sants "Gerry" med Matt Damon

Tror att han heter Gus Van Sant. Han som gjorde "Elephant". Någon som har sett hans film "Gerry" med Matt Damon och någon Affleck (inte Ben)? Handlar om två polare som ska gå och kolla på en sevärdhet i vildmarken. Dom avviker från turistleden och hittar inte tillbaka. Efter att dom insett det så letar dom efter motorvägen. Älskar man vackra panoraman över torra Amerikanska landskap så är den säkert jätte bra. Dialogen i filmen kan ju inte vara längre än 15-20min av 1tim och 45min och särskilt givande var den inte heller. Man förväntar sig ett slut som ska göra upp för allt tålamod man har haft när man har glott på den i nästan två timmar. Slutet var okej, nästan smart, men långt ifrån värt. Den kanske skulle ha fungerat bättre som en kort film på 50-60min? Det var en chansning att hyra filmen, men jag gav den en chans tack vare Gus och matt + lite festivalpris som den vunnit. Ovärt!!

i roll like a bat out of hell