I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Film: "Hip Hip Hora"

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2004-10-25 03:26

Film: "Hip Hip Hora"

Ända sedan den var bioaktuell (kommer såväl ihåg det jag var i Umeå den perioden och såg affischen på Royal biografen) har jag velat se den. Idag (inatt*) blev det äntligen av.

Kort och gott, efter 25 minuter var jag fett nöjd och kände att det här var en ypperlig beskrivning av hur mkt det - i bisarra krisfall dock haha - kan barka under 'fjortisfasen' som så många går igenom i dagens samhälle. Satt och drömde mig bort i hur det kanske tom. skulle vara bra läromedel á la skräckpropaganda oså skulle juh kidsen se hur patetiskt det där är. Alltså inte bara de bisarra delarna, utan typ bara ytligt sett, hela alltet, det finns juh så mkt smådetaljer som i sig är wack och som man verkligen ser då man tittar på skiten i "3e-person-perspektiv".

Sen efter dessa ~25min sprack dock allt. Det blev mer och mer patetiskt och fan när hon Sofie och Sebbe kom 1on1 andra gången (tunnelbanan) så var det juh sjukt så här ni vet lyyste liksom schablon etc när de gjorde cm-movements mot och från varandra snegglade och hela slumpen och allt. Näefan, o sen, njaa.. Det blev inget vidare lyckat tycker jag.

Tror att regisören siktade på att mixa drama med komedi på ett stilfullt vis. Det gick dock som det gick. Hon borde ha satsat helhjärtat på att seriöst drama, då såna där ungdomskriser i allra högsta grad är up for discussion osv.

3/5p, godnatt! ;)



Signed,
G.