I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Arrrghhh...Zombies!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2004-10-20 23:37

Arrrghhh...Zombies!

Köpte "Triology of the dead" för några veckor sen.
TOTD är alltså en box inehållande George A. Romeros tre zombie klassiker, Night of the living dead, Dawn of the dead och Day of the dead. Är mycket nöjd med inköpet, alla tre filmerna höll klassen fortfarande. Day of the dead var till och med bättre än jag kom ihåg den.

1. Så nu undrar jag vilken din favorit av dem tre är?
2. Hur ser du på remaken på Dawn of the dead?
Gärna med en liten motivering.

Disskutera gärna all Zombiefilm här i tråden.

"Mmm...purple"

2004-10-21 00:30
Day of the dead är nästan favoriten i trilogin för mig.

Men om Dawn of the dead hade gjorts med samma budget som Day of the dead hade den ät allt. Har inte sett remaken men verkar jävligt bra av det lilla jag har sett.

Någon som sett Oasis of the zombies annars?

2004-10-21 00:41
The Beyond!

Det måste väll ändå vara den bästa? Tar ju Zombie 2 utan att ens få motstånd!

2004-10-21 08:53
LittleJohnny

Beyond är svinbra. Absolut bland de bästa. Finns den på DVD?

2Dope

Håller med dig helt och hållet faktiskt. Men zombiernas sminkning i Day of the dead är ju av fårståliga själ absolut bäst.

Dawn är ju nästan lite som en parodi, med alla den här svarta humorn. Dock grym
"Mmm...purple"

2004-10-21 10:20
Jo jag sitter på dvd'n själv så. Har dock glömt och kolla om allt som är med på min VHS utgåva finns med.

2004-10-21 11:57
måste ju bara säga att "Wild Zero" är en de bästa zombiefilmerna... En japanska go rulle som alla zombieälskare borde se! :)
http://www.myspace.com/maurus1 <--- Ett gäng beats, hata eller älska!

2004-10-21 15:41
Day of the dead är enligt mig den bästa o triologin, Night of the living dead är kusligast och mest skrämande, Dawn är dock riktigt bra den med, och jag kan ej säga att remaken var dålig, men jag kanske bara äslakr alla dessa för att jag e ett inbitet zombie fan!:)

2004-10-21 16:37

Dawn of the dead är inte bara den bästa i triologin utan världens kanske bästa zombiefilm!! Remaken är INTE dålig!
BANG!

2004-10-21 18:41
Rastasite
Är bered att hålla med dig. Day of the dead känns helt klart som den allvarligaste filmen. Vilket gör den mest skrämmande. Medans t ex Dawn är bra på ett helt annat vis.

Warnoless
Tyckte inte heller den var dålig. Han lyckades med det han ville. Precis som med remaken på Texas Chainsaw masacre. Bra stämning i båda.
"Mmm...purple"

2004-10-21 18:42
LittleJohnny

Soft ju. Är det en proffsig utgåva?

Vad gav du för den och var köpte du den?
"Mmm...purple"

2004-10-21 19:05
Siggesixten
Håller med dig där...

Jag skulle ljuga om jag säger att jag uppskattar sminkningen i Dawn. Alla ser ut som förvånade smurfar för fan.

I Night är det ju ändå svart vit.
Men i Day är den så jävla grym!
"Mmm...purple"

2004-10-21 19:36
kauf, håller du med alla eller ? ;)
dingrinn.blogspot.com

2004-10-21 21:41
Yes, så klart! Alla här inne har ju mer eller mindre rätt =)

Men jag tycker du ska hålla dig till din runkbulletråd istället kompis ;)
"Mmm...purple"

2004-10-22 11:59
hilloo
"Mmm...purple"

2004-10-22 12:30
Kauf

Jag fick den av en polare en gång. Anchor Bay som tagit tag i att ge ut den (som vanligt), och med en massa smaskiga extramaterial! Men kostar väll kanske 200 kr eller så.

Available subtitles: English
Available Audio Tracks: English (Dolby Digital 5.1), Italian (Dolby Digital 2.0 Mono)
Rare On-set Interview with Lucio Fulci

Music Video: Necrophagia/And You Will Live In Terror - directed by Jim Van Bebber

Audio Commentary with Stars David Warbeck and Catriona MacColl

Lost German Color Pre-Credit Sequence and Main Titles

Still Galleries

Fattar bara inte varför det står "Lost German Color Pre-Credis bla bla"
Jag har iofs orginalutgåvan på VHS men då är det också i färg.

2004-10-22 12:31
Någon som föresten har sett den där nya sära utgpvan av Dawn då de har klippt ihop både Romeros och Argentos version av filmen för att få den extra lång?

Har för mig jag hörde det bara var helt onödigt och förstörde lite av filmen.

2004-10-22 12:55
har också köpt trilogy of the dead, har dock inte hunnit se day of the dead ännu, men både de andra är bra. tycker dock att remaken av dawn of the dead är bättre än originalet, (blir man dödad för det?)
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2004-10-23 14:43
Nja inte dödad men kan nog anses som knäpp.

Ingen som sett Zombie 3? Andrea Bianchis Zombie 3 - Nights of terror.
Den måste fan också ligga på top 5 bästa zombiefilmerna någonsin.

2004-10-23 15:57
har också alla.. vet inte vilken som e min favorit.. alla är jävligt bra på sitt sätt..men tror nog jag håller den sista som min favorit, när dom är fast i bunkern...

2004-10-23 21:30
LittleJohnny

OK, tack för infon.

Du har helt klart nått att skryta om ;)

Några andra tips? någon?
"Mmm...purple"