I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sky Captain and the world of tomorrow [spoilers!]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2004-10-09 18:24

Sky Captain and the world of tomorrow [spoilers!]

såg den för någon dag sedan och jag gillade den. måste säga att det känns lyckat med hela bluescreen konceptet där allt utom skådespelarna är datoranimerade. På något sätt, tro det eller ej, så gör det att effekter och explosioner känns mer trovärdiga eftersom det aldrig går att se att något är inklippt. är detta kanske hur filmer kommer att göras i framtiden?

rent story mässigt så tycker jag att filmen håller rakt igenom, den blir aldrig tråkig eller ointressant, vi slipper tex följa dessa ständiga kärleksdramer som oftast brukar leta sig in i action filmer och sega ner tempot.

överhududtaget måste jag säga att filmen är sevärd och man ångrar nog inte de 80 spänn som det kostar att se den på bio.

det är mkt möjligt att denna film i framtiden kommer att ses som banbrytande iom att de har töjt alla gränser vad gäller CG och just därför ska den få en plats i min filmsamling

peace , erk

en smäll, en duns... och en hink att blöda i

© VARGFLÖJT 2001-2008