I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bokhandlaren i Kabul(spoiler)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2004-08-13 02:33

Bokhandlaren i Kabul(spoiler)

hujedamej, jag har lagt bokläsandet åt sidan för ett tag men nu kom min bror hem till mej med massa böcker han rekomenderade mej att läsa. en av dom var Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seierstad. jag fick en massa tankar kring boken och jag måste dela med mej av dom innan jag spricker.
grragaahhahahahhhhhhhhhhh varför var alla så himla elaka mot Leila, VARFÖR? jag fick spasm när sista kapitlet tog slut, jag ville ju att Karim skulle fria så att de kunde gifta sej så att hon kunde få ett drägligt liv. och ååååååhhhhh så störande med allt kvinnoförtryck och att allt handlade om giftemål. deras liv går verkligen ut på giftermål, skaffa massa pojkar som ska jobba hårt och ge familjen pengar, och låta tjejerna bara vara pigor och barnaföderskor. och den där jävla sultan - bokhandlaren - han var ju helt störd, jag hatar honom så innerligt!!

någon annan som läst boken och blivit så pissed som mej?

baeng