I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-29 13:38

Ichi the Killer

Någon som har sett den här helt fantastiskt grymma filmen? .D

2004-06-29 13:40
Ja det är en doktorsavhandling jag ska göra.
Jag vill se hur filmen påverkar människor på hiphopcommunitys.
Hur påverkade filmen dig?

2004-06-29 13:45
Jaha, det var ju en synnerligen intressant reaktion.
Själv blev jag väldigt inspirerad till att bära såna skor som Ichi har och kanske klyva en eller två människor om dagen.
Särskilt folk över 20 som bor i kortedala.

2004-06-29 15:13
polarn har snackat om den som fan förr, men själv har jag aldrig sett den. e den så bra som han säger då?! :P
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2004-06-29 19:13
Bäst är mannen med en oväntat biffig kropp.
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2004-06-29 19:48
helt vansinnig!
asiater är galna. hehe

2004-06-29 21:15
psykoooooooooooooos rulle

2004-06-29 22:34
En av de bästa filmer jag sett. Ichis provocerande oskyldiga naivitet med de sexuella undertonerna, Kakiharas sadomasochistiska nihilism, det grafiska uttrycket. Scenen när Kakihara skär av tungan, slutscenens kräk- och tårframkallande antiklimax, den briljanta tortyrscenen med krokarna. De handlösa hoppen mellan vackert och vidrigt våld och den morbida slapstickhumorn. De oväntade vändningarna i handlingen. De, såvitt jag kunde avgöra från översättningen, briljanta dialogerna. Och mer.

Jag brukar inte gilla Takashi Miike, filmer som Audition känns mer som jobbiga filmexperiment än verkligt tankeprovocerande filmer, men här slog han t.o.m. A Clockwork Orange på fingrarna på alla sätt och vis, och även om Ichi The Killer är skyldig A Clockwork Orange en del (som jag ser det) så blir Kubricks mästerverk överträffat med hästlängder.

2004-06-30 00:44
one

Den har en lysande handling, ja, men den har definitivt helt vansinnigt mycket gore. Till och med sakerna de säger är gore.

2004-06-30 02:23
Eksem, tycker att clockwork orange är lite för inspirerad av motor psycho .)

2004-06-30 09:41
kidjo

Har inte sett Motor Psycho, och av några kvicka recensioner att döma kan du ha både rätt och fel i ditt uttalande, så jag väljer att lita på dig ;)

Manager

2004-06-30 15:10
Tror Ichi the killer är den mest förekommande titeln i whoa:s Film & TV forum.

Kolla animen oxå för lite mer bakgrundsfakta om hur Ichi blev som han blev.
Redline!

2004-06-30 16:45
Dr.Octagon, jasså? förlåt så mycket då.
jag är inte särskilt aktiv här längre, så jag visste inte...

Manager

2004-07-01 07:57
kidjo: Du behöver inte be om förlåtelse, ville bara informera dig om det pga de flesta svar du fått hittils. Folk här har en tendens att bete sig som idioter när nån "states the obvious" eller drar upp gamla nyheter.
Redline!

2004-07-01 13:43
73 the killer!!

Har hört någonting om en prequel och så finns det tydligen en anime ute av originalserien).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2004-07-01 14:18
Animen är som sagt en prequel. Tror inte det finns en filmad variant.
Redline!