I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pattern Recognition

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2004-05-27 00:35

Pattern Recognition

För alla er Gibson-fans där ute så kan jag ju berätta om ni inte nu redan vet det eftersom det är ganska "old news" men ändå.
"Pattern Recognition" ska bli film det blir den 3:e filmen baserad på en William Gibson bok (4:e om man räknar den där brittiska kortfilmen). Som regissör har valts Peter Weir (senast Master and commander) och screenplay(vad är det på svenska nu?) sköts av David Arata (typ Spy game).
Jag vet själv inte vad jag tycker om idén om att göra film av "Pattern recognition" känns inte riktigt som en filmbok men ändå så kommer jag nog att se den så snabbt den kommer på bio, sen om jag får veta att Keanu Reeves får någon som helst inblandning i filmen så skjuter jag honom. Annars så minns jag inte riktigt hur Cayce beskrivs i boken så jag har inga förslag till vem som skulle kunna spela henne.
Det här är iaf den första bok jag läst som blir film efter att jag läst den och inte att jag läser boken efter att jag får veta att den ska bli film.

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com