I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nu har det gått för långt! (DvD fodral)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2004-04-01 10:28

Nu har det gått för långt! (DvD fodral)

"De svenska filmbolagen kom i förra veckan överens om att ändra måtten på dvdfodralen fr.o.m. 1/7-04.
Fodralen går från måtten 193x135 mm till 205x143 mm.
Den officiella förklaringen är "produktionstekniska orsaker", men anonyma källor gör gällande att det handlar om att få plats med fler recensioner på omslaget i hopp om att sälja fler filmer."

Så här kan dem fan inte göra, gå o ändra storleken på fodralen för att sälja fler filmer :(

2004-04-01 13:07
Ja, de var ett aprilskämt ;)... Tyvärr lyckades jag tydligen inte med att övertyga er så väl :)
Inge kul med 1a april längre... alla vet att det är 1a april och går omkring och är kritiska till allting annorlunda de läser :(

2004-04-01 17:43
jag gick på det hårt.. :)

2004-04-01 18:33
symmetrin i samlingen såklart! :)
you reek!

2004-04-01 18:41
Om jag ska vara helt ärlig så läste jag på ett annat forum (Dvdforum), om vilka aprilskämt vi kunde förvänta oss och såg det skämtet o tyckte de verkade kul :)

Här är en annan:

"Star Wars boxen i höst kommer att förses med en svensk dubb. Bland dom svenska rösterna hittar vi bland annat:
Luke Skywalker - Robert Gustavsson
Han Solo - Sven Wolter
Prinssessan Leia - "Babben" Larsson
Chewbacca - Carl Bildt
Darth Vader - Bert Karlsson"

:)