I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-03-17 15:23

Film Tips!

Jag har ett par filmer jag verkligen rekomenderar.
har ni några?

Blinkande Lyktor
En dansk film som verkligen inte lämnmnar någon orörd,
En film som vekligen alla borde se... Handlar om vänskap
barndom och förämdringar SE DEN!

The House by the Cementary
Gjord 1981 en skräckfilm som verkligen har stämminigen och storyn... inget man ska se om man gillar skräckfilm baserad på special eftekter och överaskningsmoment... Rätt människor rätt soffa rätt stämming och dennna filmen äger!

Rose Red
Baserad på en S king bok den är 4 timmar lång men värd nästran varända minut... Den är snyggt gjord och man blir ordentligt skämd av den... Det jag tyckte var bra med denna var att Det nästan var 1 timmas uppvärmning så man "lärde" verkligen känna personerna i huset rose red...

Och så har jag en Fråga... Är det någon som kkänner igen denna filmen och kan säga vad den heter...

Den handlar typ om att ett par är ute och klätrar och så dör frun och mannen tar sig ner till byn som ligger nere vid berget...
Där Hännder det en massa mystiska grejer tillexempel om man käkar en sorts bär vid ett skit stort träd så ser man i slow motion och hinner se alla älvor och sånt...

Hoppas någon kan ge mig ett tips... Ska se på film i helgen :D

Sa jag det?