Nu är det bevisat!!! (Pirates of the caribean) [spoilers]
okej jag får erkänna att det var min lillbrorsa som fick mig att se felet första gången när vi såg Pirates of the Carribean.
för er som inte sett den orkar jag inte förklara handlingen. men för er andra:
alltså såhär: svarta pärlans besättning har fått en förbannelse, därför att dom stal en kista aztekiska guldmynt. för att bli av med förbannelsen måste de lämna tillbaka alla mynt, och var och en måste offra en droppe blod. detta kompliceras en smula av att en av de som var med och delade skatten, (vars son spelas av Orlando Bloom) dränktes genom att man släppte honom i havet med tyngder om fötterna. Alltså måste de ha tag i hans son, för att offra sonens blod. men nu till felet:
eftersom piraterna har en förbannelse, kan dom INTE dö .när dom plundrar städer är detta deras stora tillgång. dom dör inte hur många gånger dom än blir skjutna eller huggna. ändå påstås det att den här besättningsmedlemmen, stövelstropp, är DÖD.
en miss i manuset?
kanske invänder någon: men han kanske inte var med när dom tog guldet? jo, det var han. Dels säger piratkaptenen det, och dels hade hans blod inte behövts annars. Dom som inte var med fick aldrig någon förbannelse, det är därför Jack Sparrows klarade sig undan.
så, nu är det alltså bevisat. pirates of the carribean har en stor jävla miss i storyn!