I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-03-02 23:45

Spirited Away!

nåå, vad säger Whoa folket?!

själv anser jag det som ett härligt äventyr till en helt ny värld! :)

peace

intressant..

2004-03-03 09:04
Tråkigt nog så finns det inte mkt extra på dävädän.

Men otroligt bra film och värt varenda öre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-03 09:14
Fantastisk film, absolut!

Att den ibland saknar logik kan jag hålla med om, men det beror på att man i österlandet inte har samma syn på logik som man har i västerlandet. Det är en kulturskillnad helt enkelt.
"I´m armed and I´m equal"

2004-03-03 10:54
Yea, lite så.

Sen är det inte konstigt att man inte hänger med i svängarna när hennes killpolare helt plötsligt blir en drake o.d.
It´s a Japanese thang :)
"I´m armed and I´m equal"

2004-03-03 15:36
Tycker ocks den är helt underbar! Lätt en utav dom bästa jag sett!

De där med att man inte riktigt hänger med tror jag är som Tiva skrev, en kulturfråga. Ser man tillräckligt många anime filmer tror jag man vänjer sig vid det!

Sen måste jag tipsa om den andra filmen som han som gjort Spirited away gjort. Princess Mononoke! Helt underbar den också! Om ni inte sett den, se den också!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2004-03-03 15:57
dlc P26: jojo! jag syftade inte på dig, syftade på folk i allmänhet, om man sätt många anime filmer så vänjer man ju (antagligen) sig och förstår dom bättre! Jag kan säga att jag inte vant mig än, t.ex. Akira tycker jag inte om för den va FÖR konstig för min smak! Men om jag skulle se om den nu, när jag sett fler filmer skulle jag kanske förstå den bättre!

2004-03-03 19:58
dlc- kanske itne riktigt rätt att jämföra spiritied away och akira :)
12.

2004-03-03 21:55
dlc P26: i see! Väldigt sant att folk inte ska ge upp! Därför tycke rjag att filmer som Spirited away är bra, för de kan ge folk en introduktion till anime världen. En tjej kompis till mig tex. hatade Anime, sen såg hon Spirited away och älskade den! Sen nu tykcer hon mycket om anime! =)

2004-12-19 21:24
Spirited Away (Sen to Chihiro no kamikakushi) ikväll på Canal+, 22:10...Har själv inte sett den så det är väl så dags nu...Hoppas den är på japanska!

Sen to Chihiro no kamikakushi
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2004-12-19 21:53
den är vacker, tuff, osv..
skitbra.

2004-12-19 22:40
Den enda filmen jag brytt mig att kolla extramaterialet på.
www.homos.se "En genväg till himmelen"

2004-12-20 00:03
var den på japanska eller inte?
jag har sett den, och har canal+ vill veta om det är värt att bänka sig någon dag,

btw. om ni gillade spirited away
kolla upp princess mononoke ...
riktigt bra med ett fint budskap

2004-12-20 00:09
egentligen tycker jag ändå princess mononoke borde heta princess monster, även om det kanske låter småfult.
12.

2004-12-20 01:17
småfult?!
ganska skitfult egentligen ;D

2004-12-20 19:06
SFW Yes, japanska...Canal+ är fan bra...

Den avr tung som fan :D, mycket saga och sagor gillar jag skarpt...Lätt en sån film som när jag får barn (inte bebisar utan lite äldre) ska de få se den...Blir att köpa på DVD, ska kolla upp princess mononoke också...Han killen som gjort dem är väl lite av en "Astrid Lindgren" i japan som jag förstått det...Typ alla barn och vuxna älskar honom och han kan typ göra vad han vill nu...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2004-12-20 19:14
Det var läskig som fan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-23 13:01
Helt underbar!!!!!!

Tillsammans med resten av Miyazakis filmer!
Han har fan inte gjort en dålig film!!!

Och snart kommer ju Howl's Moving Castle också!!!

www.imdb.com
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2004-12-23 13:13
Ni borde kolla upp My Neighbor Totoro också ifall nu gilla denna.
njut