I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] Bygga speldator

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   
Moderator

2012-04-02 09:50

[PC] Bygga speldator

Jag funderar på att köpa en ny dator då den jag har nu har förvånansvärt många år på nacken. Grejen är att jag är osäker på vad jag vill ha för dator (stationär eller bärbar), men har mer eller mindre kommit fram till att försöka plocka ihop en egen stationär speldator.

Tyvärr har jag inte haft någon vidare koll på datorspelande de senaste fyra fem åren så jag ligger lite efter. Är det någon som har tips på vilka delar jag bör kika på? Eller om det finns något bra "paket" att köpa?

Det enda kravet är att kunna spela The Old Republic på hyffsade (så bra som möjligt) grafikinställnigar och att försöka komma undan så billigt som möjligt.

Spelet:

OS: Windows XP, Windows Vista/7
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better / Intel Core 2 Duo Processor 2.0GHz or better
RAM: At least 1.5GB or better for XP / 2GB or better for Window Vista/7 / PCs using built-in graphic chipsets, 2GB RAM is recommended
DVD: 8x DVD-ROM or better
VIDEO: ATI X1800 or better• / NVIDIA 7800 or better• / Intel 4100 or better• (•256MB Minimum Video Ram) •Shader 3.0 or better fully compatible graphics card

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_