I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Poet

2012-01-06 21:06

[PSP] Bra spel?

Har rest en hel del på sistone och har lite mer resande att göra några månader framöver, så jag har hel del flyg och flygplatstimmar att döda. Fått en PSP Go, men inget spel har fångat mig so far. Vad spelar ni själva på PSP? Vill ha något kul och gärna beroende framkallande.

Love!

At the gates of Eternity...
Battlerappare

2012-01-06 21:22
Det fanns nått riktigt bra rpg spel ala diablo när jag ägde en iaf, det var iofs ganska kort efter den släpptes om jag inte minns fel. Ojoj många timmar försvann där, sen kanske det är en fördel om man gillar rpg spel också

2012-01-06 22:17
Loco roco och patapon
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2012-01-07 10:26
gta chinatown wars
fuck you and have a nice day sucker
Rappare

2012-01-07 12:21
Åh, jag saknar Loco Roco, borde skaffa en vän med psp. Jag tyckte för övrigt att Daxter var jäkligt nice när jag lirade det. Så himla mycket mer kan jag inte tipsa om.

2012-01-07 14:12
pata pon!! skitkul :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Rappare

2012-01-19 16:44
Jag haffade något spel på mediamarkt i somras som var tokskönt! Det heter "Sega Mega Drive Collection" där det är ett flertal spel från den klassiska Segan Mega Drive. Riiiiktigt kul, då jag alltid varit ett stort fan av dom klassiska Sonic The Hedgehog-spelen, som jag nöter ut varje kväll när man inte kan sova! Rekommenderas starkt. :)
Wurrup?
Poet

2012-01-20 12:48
Låter fett! Ska checka alla spelen ni rekomenderat! :)

2012-01-20 18:27
Final Fantasy VII: Crisis Core och God of War: Chains of Olympus är två spel jag definitivt skulle inhandla om jag hade ett PSP!

Married to the money, fuck the world, that's adultery
Admin

2012-01-21 23:18
Finns även ett andra God of War-spel. Mycket bra!

Little Big Planet är ganska perfekt för en PSP (kör en bana här, en bana där om du vill). Inte lika bra som till PS3 men fortfarande kul.

Skulle dock inte rekommendera MGS Peace Walker. Jag är ett stort fan av serien och spelet i sig verkar ha den vanliga sköna storyn men kontrollen är ett jävla meck.

Kan även tipsa om att ladda in lite gamla PS1-klassiker. Kula World är jävligt skönt på PSP.

Tyvärr måste jag nog dock säga att min PSP till stor del har samlat damm. Den har använts på några resor men inte så mycket som jag hade hoppats.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Rappare

2012-01-22 01:44
Evolution skrev:
Tyvärr måste jag nog dock säga att min PSP till stor del har samlat damm. Den har använts på några resor men inte så mycket som jag hade hoppats.
Som med min DS. Tror jag avvaktar rätt länge innan jag köper bärbart igen.

2012-01-30 23:32
Loco Roco!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-31 00:09
Crisis Core. Bra story, bra karaktärer, bra grafik, bra gameplay, bra röster, bra musik.

2012-01-31 00:31
scrotum skrev:
Evolution skrev:
Som med min DS. Tror jag avvaktar rätt länge innan jag köper bärbart igen.

Det är min rädsla med PSVita. Är grymt sugen på en, men känner att jag inte skulle spela tillräckligt mycket för att det ska va värt det...
Poet

2012-02-05 17:35
PSVita verkar fet da den har tva styrkors. For manga spel verkar feta till PSP, men rent forjavliga att styra :S

Loco Roco var forresten javligt fett :D

2012-02-05 17:47
BC

Håller med, Vita har ju i princip samma kontroller som en DualShock (förutom R2 och L2, men tydligen kan man fixa så att touchpaden på baksidan agerar som dessa knappar).

Mitt största problem med Vitan är dels det jag skrev ovan och sen att den verkligen inte har sålt nånting i Japan sen den släpptes. Det gör mig orolig att den kommer bli en stor flopp och antingen inte få det support den behöver, eller att Sony kommer droppa priset rejält på den inom bara ett par månader (a la 3DS). Väntar hellre och se hur saker spelar ut sig. Plus att det enda spelet jag är intresserad av är Uncharted just nu.
Poet

2012-02-06 06:17
Inte bara det, den ar skitstor! Men Sony's portabla konsoler har varit ett fiasko from the get go, tvivlar pa att denna kommer andra pa det.