I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PS3] Bra plattformspel, ska se fint ut etc

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-10-02 16:25

[PS3] Bra plattformspel, ska se fint ut etc

Tjing! Jag och min pojkvän har just spelat klart Trine som var bra men aldeles för kort :) Nu vill vi ha tips på fler plattformspel som man kan spela ihop och jag gillar när det ser magiskt och fint ut, och har mysig musik i bakrunden.. Typ hoppar omkring på svampar i naturen och liknande... Det gör inget om ni tipsar om äldre spel också, allt är välkommet!

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2011-10-02 18:03
Trine 2!

De har sagt att det ska släppas Q4 2011, så ganska snart kanske? :)

Andra roliga sidescrollers man kan spela tillsamans hemma på soffan:

Kommer inte på några andra nu eller nåt som är likt Trine. LittleBigPlanet 2 är f.ö ett av de roligaste sidescrolling plattformsspel man kan spela ihop på samma TV.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Moderator

2011-10-02 19:42
Limbo har väl inte världens bredaste färgpalett men det är ett otroligt bra och mysigt spel.

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-10-02 20:24
jag gillar när det ser magiskt och fint ut, och har mysig musik i bakrunden.. Typ hoppar omkring på svampar i naturen och liknande...

Stereotyp: TV-spelande flickvän
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-02 20:25
Ps. Jag skrev inte det där för att va dryg, tyckte bara det var lite roligt. Jag gillar f.ö. också sånna spel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-02 20:27
Stereotyp: TV-spelande flickvän

Mitt ex gillade liknande spel. Inget fel med det egentligen. Kan förstå att gråbruna krigsspel med soldater/space marines som gormar åt varandra som gorillor kanske inte är så tilltalande :)

2011-10-02 20:31
Mitt ex älskade Spyro och Lego Star Wars :D

Men varför skulle gormande gorillor vara mer tilltalande för oss killar då? Jag tycker Gears of War är sjukt töntigt men miljöerna, bossarna och spelkänslan är ju ändå så grym att man står ut med gorillorna.

2011-10-02 23:55
Funkenteller P26

Jag tycker Gears of War är sjukt töntigt men miljöerna, bossarna och spelkänslan är ju ändå så grym att man står ut med gorillorna.

Håller med. Gorillorna, gormandet och bromantiken är nåt man mer "står ut med" i spel som Gears eftersom allt annat är så bra. Har alltid haft svårt att bry mig om karaktärerna i såna spel.

2011-10-03 16:17
kommer ett nytt rayman snart som ser mycket mysigt ut!

2011-10-06 18:44
Tack för alla tips! :) Längtar efter trine 2... Har hört mycket bra om little big planet, dock när man fick testa det på demo var det helt världelösa banor, vilket min kille också sade... Men han har spelat lbp 1 och tyckte det var kul.... Kom gärna med fler tips! Kollar upp allt!
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Groupie

2011-10-08 13:57
Spelet Journey kanske kan vara något att hålla utkik efter. Samma gäng som gjort spelet Flower. Tror det kommer till PSN? Vet dock inte när det kommer.

"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2011-10-08 21:08
Jag har inte PS3 men spelet Rochard som jag tror har släppts nyligen på PSN verkar coolt.