I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Byggde mig ett spel

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-06-17 22:19

[Övrigt] Byggde mig ett spel

Hej! just i dag har jag varit sååå jävla glad, så det finns inte :D (tar det senare)
Under en period i år har jag varit extremt fokuserad, på en enda sak framför datorn.

Då snackar vi 8 timmars arbete, och sen 7 timmar efter jobbet. Och med ett totalt jävla fokus under helger. Jag byggde mig en fucking spelprototyp, för att komma närmare det jag vill hålla på med här i livet. Idag fick jag svaret. Lyckan är total just nu.

Men det jag vill göra här, är att dela med mig av vad jag skapat. Bekräftelse har jag redan fått, så det är inget jag söker. Utan jag vill mer visa vad det är jag har haft fokus på. Och kanske väcka ett intresse hos andra. Enjoy!

(Videon kan uppfattas lite mörk :( )

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-18 03:33
Fett, jag vill testa
ge mig din månadspeng

2011-06-18 12:32
grymt som fan att du pallat sitta å skapa ett spel så där! men vad är det för originellt med detta spel?

eller e det mer typ i "portfolio" syfte så folk ska kunna se att du kan designa/bygga? vad man nu säger :P

//Yde - :S
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-06-18 13:31
Jag som ljudintresserad skulle velat höra lite av ljuddesignen! Om något sådant nu finns till spelet ännu.
Försöka jobba lite med spelljud är något jag själv skulle vilja göra bland annat.

Det ser schysst ut annars! Synd att det var ganska hackigt i videon
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-18 14:32
Nice! Många brukar prata om hur lätt det är att göra spel med Unreal Development Kit och hur mycket assets och kod man får "gratis" och som redan är gjort för en, men jag har pysslat med det själv för diverse mods och det är otroligt tidskrävande, även om det är user-friendly.

Berätta gärna mer om ditt spel och vad själva idén är för slutprodukten. Jag älskar f.ö top-down/twinstick shooters, är ett stort fan av Super Stardust HD, Riff:Everyday Shooter, Dead Nation etc :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-06-18 18:21
Bjäär.
Det är mer som en portfolio, det är juh inte direkt så att jag helt på egenhand kommer lyckas göra ett helt spel. Dels för att det är så himla många komponenter som skall vara med i ett helt spel och för att det är tidskrävande att sitta själv och lära sig allt.

bikarbonat

Ljudet har jag tagit bort eftersom det programmet jag spelat in med har ruggigt dålig kvalitet på ljudet. Tråkigt nog. Men det är skitkul och jävligt nice att arbeta med ljuddesignen i spel.

Hackigt i videon ( vet inte vad som var hackigt.) men det kan bero på att datorn jag tillverkat allt på är 7-8 år gamal och inspelningsverktygen är inte d bästa. Men använde mig av samma helatiden eftersom jag började med det.

Marvingaye

Javisst är det enkelt om man har lätt att lära sig och vet vad man vill. Koden är gratis det handlar endast om att lära dig hur du ska använda den :D.
Men så är det juh med all kod. Det finns mycket att lära sig om hur du använder dig av koden och vart du ska skriva koden och vilka program som du ska använda till detta etc.

Precis som Unity 3d. (men fick endast en 30 dagar trail vilket gjorde det lite svårare att hinna bygga något stort.)

Har egentligen inget slut mål med prototypen, Mer än att jag lär mig jävligt mycket på resan dit. (du måste betala license om du ska göra det till .exe fil)

Det jag hade tänkt var att se hur långt jag kunde komma, i denna motorn och allt eftersom har jag byggt ut mer och mer. Det jag kommer att fortsätta med är att utveckla mer vapenalternativ så som (flamethrower, shotgun liknade vapen ) och även något EXP system.

Även tweeka fienderna. Så det finns flera olika sorters. Listan kan göras lång. Men jag sätter mig ner och utvecklar del för del och om det lyckas kan jag komma på nya ideer att utveckla.
Allt jag gör kan återanvändas till något. Till exempel om jag skulle komma på värsta storyn och bara ha denna prototyp som tutorial.

Top down valde jag mer för att jag personligen tycker om den typen av spel.
Speciellt om det är kort. Och för att jag utmanade mig själv att skriva om koden till kameran i UDK :D.
Skulle gärna sätta mig ner och lära mig om co-op och sådant.

Svarar lite mer utförligt senare.. Känner att det blev lite haffsigt nu.. Men det är så jävla mycket folk här nu så jag kan inte koncentrera mig :D

----------
Detta är inget spel som kommer att ha någon release, utan det är mer för att visa att det faktiskt är möjligt att av en person att bygga upp sina ideer och spel nuförtiden.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-