I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PS3] PSN problemet! (Riktigt illa)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Poet

2011-05-09 15:39
Va fan snackar du om?

Det enda microsoft kan få props för är den vanliga gamla xboxen
på den kunde man Spela Online, ha 60 st spel i konsolen (emulatorer included)
+ ingen laddningstid. Surfa på youtube via tv:n...Kolla alla media filer. stor HD och massa mer

Min gamla funkade fin fint, hade inga jävla emulatorer eftersom 1: DET ÄR EN XBOX 2: Emulatorer = pc shit. Enda orsaken till att min svarta kloss försvann var pga att jag bytte den mot 360.
Vill du ha en konsol eller en låtsatsPC?

Den nya xboxen krånglar med allt, inget funkar som det ska,,,min bara dog av sig själv (har aldrig hänt med någon annan konsol) det kostar 200 spänn om man vill spela live

RROD är ett problem som ska ha förbättrats med nya modeller, men ja i grunden är det ett felbygge. Det kostar mellan 69kr-699 beroende på hur många månader (var du tog 200 ifrån kan jag bara gissa men förmodligen var anus involverat)

PLUS att du måste köpa alla spel original om du vill spela online. INGA EMULATORER. INGEN YOUTUBE. de tar betalt för luft. endast typ 70% av alla media filer går att spela upp (med försämrad kvalite)
i could go on and on but whats da point....

NO shit att man måste köpa orginal spel? du kan ju peka ut vilken lada du föddes i.
Jag kan spela dom flesta normala mediaformaten på min konsol förövrigt finns en update tillgänglig som gör att du kan köra andra format. Du tror att spelföretagen gör spelen gratis?
Fortfarande vad ska du med youtube till på en konsol? Jag har pc/Dvd/360 använd hjärnan till vad som spelas på vad.

FUCK MICROSOFT rakt av har beltalt överpris på allt jag köpt lätt sämsta köpet jag någonsin gjort borde lätt väntat på ps3an istället, hade ps2a innan men när jag såg hur fet den vanliga xboxen va så trodde att 360n skulle va mycket fetare, but its tha lamest thing ever...

360:n är bättre än orginalboxen

Tänk en litet stackars barn hans mamma skrapat ihop till en xbox men han kan aldrig köpa några nya spel. aldrig spela online. sitter där med samma spel dag ut och dag in...

Då går man och köper spel och live tid

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-09 23:04
Rensande bort en del mög precis. Dags att höja nivån på inläggen en smula.
Tråden handlar om PSN.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Poet

2011-05-10 11:56
dags för en sticky offtopic tråd istället imo

Vem bryr sig om psn? Komiskt att dom blev hackade i övrigt vad är värt att nämna?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-10 17:28
"Vem bryr sig om psn?"

Folk som använder psn bryr sig, gissar jag på. Skulle jag dra till med ännu en gissning så skulle jag nog säga att folk som inte använder psn är de som inte bryr sig, med andra ord du.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Poet

2011-05-11 11:38
marvingaye: Jag får väl erkänna att innan psn blev hackade visste jag inte vem Geohot var, nu vet jag.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-13 11:05
när fan kommer skiten funka igen?
work some magic

2011-05-14 12:42
skaffade en ps3 för två veckor sedan djävligt surt att psn e nere, visste inte det när jag köpte ps3an..

1, vet någon någon bra sida där dom uppdaterar med info on psn som inte tillhör sony, för sonys blogg å hemsida har hemskt lite info?

2. vi som har köpt ps3 under tiden psn har varit nere och inte kunnat göra ett psn konto kommer vi få ta del av "welcome back paketet"?
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2011-05-14 18:37
Så jävla sämst av Sony att skiten fortfarande inte funkar. Hur långt har det gått nu? En månad? Hur långt tid ska det ta? Ett halvår? Fyfan.
Bitches Ain't Shit

2011-05-15 09:24
"welcome back paketet"?

vad är detta för paket?

Köpte ockå min PS3a för ca. 1-3 veckor sedan och är så galet nöjd med den, förutom att psn är nere ..känns rätt surt att inte kunna ladda ner nya Little Big Planet 2 banor ;)
JKIBMM

2011-05-15 09:32

2011-05-15 11:28
Kitti

dom skall erbjuda alla ett gratis spel(vissa säger att de bjuder på två spel), och en månad psn+.

men jag har hört att vi som köpt ps3 under tiden detta hände får inte ta del av det där erbjudandet vilket jag tycker e djälvigt dåligt om de stämmer.

För här har man köpt en maskin å så kan man inte spela psn på den när det var de man köpte den för :)
- Gôr-many.

2011-05-15 11:28
Usa e typ klart snart, sen blir de la asien dom startar servarna å sist eu :)
- Gôr-many.

2011-05-15 21:20
det står att jag fått ett mail om lösenordsbyte när jag försöker logga in.. så jag antar att det funkar nu, men nå mail har jag inte fått
work some magic

2011-05-19 17:57
Man byter när man försöker logga på, inget mejl som skickas ut
rawr
Admin

2011-05-20 02:02
Jo, det skickades mail också men det stod bara "nu är vissa saker igång igen". Man kunde fixa allt via datorn men Sony klantade sig och stängde ner tjänsten så nu kan man bara fixa nytt lösen via PS3an.

Och hur lyckades Sony tabba sig direkt, efter all väntan, undrar ni? För kunna byta lösenord på nätet så behövde man bara skriva in sin mailadress och sitt födelsedatum. Inga bekräftelsemail eller liknande blandades in (man ville väl att det här skulle gå snabbt och enkelt). Men vilken information var det som läckte för några veckor sen? Smart där Sony...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-05-20 11:23
rätt schysst att man får 2 gratis spel + 1 månads playstation plus
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-23 14:16
Sitter i samma båt som Tekone beskrev ovan. Någon som kan bringa lite klarhet i den frågeställningen? Har letat runt en del utan att finna något svar.

Peace
It´s all about Don W Miami!
Admin

2011-05-23 14:24
Miami & Tekone:

För att få del av erbjudandet ska man ha haft ett konto före den 20 april. Åtminstone vad gäller gratis spel men är inte förvånad om det gäller resten också.

Men har ni nån polare med PS3 så kan denne logga in med sitt konto på er konsol och tanka ner spelen. Så länge ni sen sparar kontot på maskinen (ni behöver dock aldrig gå in på det, logga in med det eller ens ha kvar inloggningsuppgifter) så kan ni spela spelen med vilken användare som helst. Varje konto kan aktiveras på upp till fem konsoler.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-05-23 15:04
vaarför har inte jag sett något om gratis spel osv? kan någon länka?

2011-05-23 15:09
Canadian and U.S. PlayStation Network customers will get free game downloads and video rentals as a "welcome back" following a massive outage and data breach caused by a cyberattack

http://www.cbc.ca/news/technology/story/2011/05/17/technology-playstation-data-breach.html

vadå så det gäller bra dom eller va ?

2011-05-23 15:29
De erbjuder sina kunder ett "Välkommen tillbaka"-paket med tjänster och förstklassigt innehåll för alla som har registrerade PlayStation Network- och Qriocity-kontotjänster.

http://se.playstation.com/home/news/articles/detail/item369679/%C3%85terst%C3%A4llningen-av-PlayStation-Network-inleds/

my bad

2011-05-24 13:10
Stort tack Evolution för informationen och tipset!
It´s all about Don W Miami!
Admin

2011-05-24 15:52
Det där med logga in på nån annans konsol med ditt konto gäller givetvis allt ni handlar på PSN.

Ser att beskrivningen är lite luddig, så är det lite tydligare:

- Säg att Miami köper ett spel på PSN och han vill dela med sig av det till mig.
- Jag skapar en ny användare på min konsol (som kan heta precis vad som helst, Miami t ex)
- Sen loggar jag in på PSN med Miamis användaruppgifter och tankar ner spelet. Spelet hittas i listan högst upp till höger som heter nåt i stil med "Download history/nedladdningshistorik". Tror det är viktigt att gå just den vägen, annars finns risken att man måste betala igen.
- Installera spelet och det går att spela på alla användare på PS3an.
- Viktigt är dock att jag inte plockar bort användaren "Miami" från min PS3a eftersom det är den som så att säga äger spelet. Jag behöver dock aldrig gå in på användaren igen eller ens spara inloggningsuppgifterna.
- Miami kan nu dela med sig av spelet till ytterligare tre konsoler.

Jag är inte säker på om det är så att man kan dela med sig av ett spel på fem konsoler eller om man kan ha sitt konto aktiverat på fem konsoler. Tror dock det är det förstnämnda, men det kan vara bra att ha i åtanke.

2011-05-29 18:51
Skulle de inte få igång psn store i slutet av maj? Börjar bli knappt med tid nu. Nån som har hört nåt?
Och nae gratisspel ska vara universellt...

2011-05-31 17:03
Såg att detta rykte har börjat spridas idag (31 maj).. !?

Hacking group promises “the beginning of the end for Sony”

Sony, having had PSN hacked, info stolen, services down, websites broken into and much more, aren’t out of the illegal intrusion woods yet, it would seem.

LulzSec, a group that has taken responsibility for a recent hack on a Japanese Sony website, is promising to attack the company once more. The group’s Twitter account has posted: ”We’re working on another Sony operation. We’ve condensed all our excited tweets into this one: this is the beginning of the end for Sony.” This was followed-up with: ”#Sownage (Sony + Ownage) Phase 1 will begin within the next day. We may have a pre-game show for you folks though. Stay tuned.”

That’s all that has been heard of this new attack so far. What can be said that hasn’t already? Haven’t Sony suffered enough?

LulzSec: "We're hacking Sony right now"

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-05-31 18:07
Suck, har de inget liv de där jävla hackertöntarna?

Får hoppas det bara är rykten, orkar inte med något mer sånt där nu. Spelar iof inte så mkt, iaf inte online och köper inget via psn-store, men vore trevligt med lite gratisspel...

2011-06-02 15:40
Såg att dom fått igång psn store idag men stod inget om några gratisspel lr något om det de tänkt bjuda på.....

2011-06-02 17:55
PS Blog sa att gratisspelen kommer senare.

Inte för att jag egentligen bryr mig, har redan ALLA dom jävla gratisspelen. Thanks for nothing, Sony. Så bara för att supportat dom innan så blir man rumpknullad med Welcome Back paketet :(
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Poet

2011-06-02 19:11
lol nerd som har alla spelen!
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2011-06-03 08:03
Det lär uppdateras lite allt eftersom. Det finns flera veckors ordinarie material som ska släppas samtidigt och förmodligen försöker man undvika överbelastning av nätet i den mån det går.

2011-06-05 10:23
Igår kunde jag dra hem mina gratisspel iaf! Så gå in o tanka ner nu, ps3-kollegor =)

2011-06-05 14:12
meh tråkiga titlar att välja på för gratis nerladdning
tut!

2011-06-05 15:12
Jo kunde vart roligare, valde Infamous och Dead nation jag. Hur som är ju gratis alltid gott :)

Admin

2011-06-07 03:22
Hade alla utom Ratchet och Wipeout. Fanns en anledning till det.

Infamous och Dead Nation däremot är riktigt bra.