[Wii] Ny Nintendo konsol (Wii U)
Nu händer det grejjer! För dom som missat så går det nu massa rykten om en ny Nintendo konsol som ska avslöjjas på e3 i juni! Tydligen går konsolen under kodnamnet Project Cafe . Dess kontroll ska likna en gamecube kontroll, men med en touchscreen. Den ska ha bättre grafik än både PS3 och Xbox360 enligt ryktena. Nintendos intentioner med konsolen ska tydligen vara att vinna tillbaka alla hardcore spelare, dom har mjölkat klart på casual marknaden. Enligt ryktena alltså. Den ska vara bakåtkompatibel och enligt rykten så kommer Skyward sword komma till både den nya konsolen samt till Wii. Hell yeah, its about time! (Inlägget ändrat av Gogaku som fixade rubriken 2011-06-07 19:50:45)
Så... frågan är, har Sony och microsoft nått på gång också, eller talade dom sanning när dom sa att dom inte planerade släppa någon ny konsol under en lång tid? Nintendo snackade ju om att dom inte skulle släppa någon Wii2(vilket ju iof stämmer om ryktena är sanna) Vilka Nintendo spel är folk mest sugna på att köra i HD? Personligen längtar jag till Zelda(Darksiders räknas inte) och F-Zero i HD. La precis för övrigt märke till att allt om "Rykten" om ny konsol har tagits bort på de stora spelsidor jag följer och verkar nu som om det inte bara ÄR rykten.
Den ska vara bakåtkompatibel och enligt rykten så kommer Skyward sword komma till både den nya konsolen samt till Wii. Skyward Sword kommer väl om några månader? Den här nya konsolen ska väl typ komma i slutet av 2012 eller något sånt?
Kul med en ny konsol hur som helst. Nu när dom ska satsa på hardcorespelarna igen så kanske det här blir sanning:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag är hyped i alla fall! Nya Zelda, Mario, Metroid, F-Zero, Mario Kart, o Starfox spel i HD på en ny kraftig konsoll yess pleease. Dag ett. Även om jag faktiskt gillar mitt Wii så är det trevligt att se Nintendo fokusera mer på hardcore spelarna igen.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Ser fram emot Nintendos nya konsol.
Hört att den kommer att släppas hösten 2012.. PS3 och 360 ryktas om 2015 med en smärre uppgradering 2013. Då d båda jättarna vill pressa kunderna på så mycket juice som det bara går innan d tvingas att tillverka nytt. Så det finns ett jätte läge för d som vill steppa in i konsoll marknaden.. Borde vara ganska många företag som ser läget att ta sig in!? Nintendo Borde satsa på Megaman x och Bomberman och gamla hedliga titlar.. Som d gör med Zelda och Mario.. Kankse inse att många av deras gamers har växt upp. Och jag menar inte remakes utan bara nytt. Ser så stor potential i de 2 titlarna att det gör ont när jag tänker på hur det kan bli.
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Så det finns ett jätte läge för d som vill steppa in i konsoll marknaden.. Borde vara ganska många företag som ser läget att ta sig in!? Vad får dig att tro det? Nyfiken bara.
Nintendo Borde satsa på Megaman x och Bomberman och gamla hedliga titlar.. Som d gör med Zelda och Mario.. Kankse inse att många av deras gamers har växt upp. Och jag menar inte remakes utan bara nytt. Ser så stor potential i de 2 titlarna att det gör ont när jag tänker på hur det kan bli. Fast det där är ju third party titlar, ej Nintendo titlar "som Zelda och Mario".
Megaman serien är ägd, utvecklas och publiceras av Capcom och Bomberman görs av Hudson Soft och läggs ut av Hudson Entertainment, ej Nintendo som utvecklar eller publicerar dessa titlar så de har således näst intill ingenting att göra med dessa franchises. Keiji Inafune som är grundaren av Megaman har dessutom lämnat Capcom ändå och senaste Megaman Legends lades ner helt. Hudson entertainment har dessutom stängts ner helt och utvecklaren gjorde senast Lost In Shadow till Wii, ett riktigt coolt plattform spel som har Ico vibbar.
Ohnoes på ny nintendo konsol år innan nästa microsoft konsol. Enda sättet dom kan få folk att ens vilja köpa skiten är erbjuda nytt 3 år innan konkurrenterna Sorgligt hur mycket Nintendo har gått ner sig
I.C.T.W Ill be heading out soon
Doggsonlol Det där är ju din högst personliga åsikt :)
Min högst personliga åsikt är att dom flesta spelföretag har gått ner sig totalt, framför allt dom spel som dom skeppar ut till xbox ägarna(ps3 ägare verkar mer lyckligt lottade enligt mig).
Dom spel som Nintendo själva har gjort har hållt väldigt hög kvalite... förutom typ wii music, party och liknande spel(som är i minoritet) som redan från början är gjorda med låga krav och låga förväntningar från alla.
Dom verkar ju fatta att dom är dåliga på vissa områden, och erkänner öppet det och ber om hjälp nu. Exemelvis så suger ju
Online delen. Och att japansk och västerländsk kultur
skiljer sig . och överhuvudtaget så verkar dom vilja ta in hjälp från utvecklare utanför
Nintendo.
tänkte bara inflika att
megaman legends 3 är på väg till nintendo 3ds.
Det kommer komma en demo på nintendo 3ds eshop med helt egna banor osv så fort eshop släpps, i slutet av maj förmodligen.. om demot säljer tillräckligt bra så kommer dom släppa megaman legends 3.
Bomberman var på väg till 3ds, men blev tyvärr nerlagt.
MarvinG Ipad är väl ett exempel på något som smyger sig in på marknaden.. Det är väl endast en tidsfråga innan några fler vill in och kriga. kan lätt se hur någon gör en kinect/move konsoll. detta är endast mina vibbar. angående megaman och bomberman, detta är jag medveten om. Men om Nintendo skulle inse, skulle dem väl göra dem exclusive till deras konsoll. Sluta avtal och vinster etc.. Hämta influenser från dagens spel industri och då tidens, för att göra nyskapande uppföljare.
Watakushi: Klart det är min åsikt, allt jag säger är min åsikt.
Doggsonlol (offtopic) bra :) och fortsätt med det.
Påstod inte Sony och Microsoft att Move och Kinect var istället för en ny konsol och att det skulle inte lansera en ny konsol inom 5 år??
Ska vi se... Wii U heter alltså nya konsolen... kontrollen är helt fantastisk... Mycket third party spel kommer komma.. några som dom konfirmat: Darksiders 2, Dirt, Assassins creed, Ghost recon online, LEGO city stories, Batman Arkham city, Aliens: colonial madness, Tekken, Metro Last Light, Ninja Gaiden III: Razor's Edge, Madden, Battlefield 3, Harry potter.. något som såg ut som burnout, Sims, Army of two... Och så vidare... Fick även se bilder på Zelda i HD... men det är ju first party... dom nämnde ett nytt Super Smash bros... EN JÄVLA MASSA SKITBRA SPEL heltenkelt:D fyfan... galnaste, bästa e3 presentationen jag någonsin sett! hoppas dom lägger upp så man kan kolla snart.. såg på e3's stream!
Det som är bra är att det nu finns en till spelare för att öka konkurransen och dra ner priser och få bolagen att verkligen behöva tänka innovativt. Jag tror dock att Nintendo är lite smått naiva när dom säger att dom kommer förändra hur folk spelar spel, igen. Kontrollen ser cool ut, lite otymplig, men jag tror att man kommer önska att man hade något som liknande en GC kontroll till slut. Ska man spela spel ett tag så orkar man inte hålla en så stor grej i handen liksom... Att ha en till skärm i handen kan va bra i vissa spel, men jag tror faktiskt inte att man kommer använda det så mycket i slutändan. Nu har ju också Playstation sin PSVita som kommer som är lite samma grej, fast ändå inte, men den har iaf. möjligheten att ta med sig spelet utanför huset, något som om jag fattade det rätt, inte är möjligt med WiiU. I och med WiiU så kanske utvecklare blir mer peppade på att göra spel som kan användas på samma sätt med PS3 och PSV också.
Oavsett så kommer dom nog sälja en del konsoller, men jag tror knappast att det kommer bli samma "rusning" som det blev efter Wii.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Blev ganska så imponerad. Men dom avslöja inte priset, dom berätta inte hur dom ska dra in hardcore publiken med deras onlinetjänst och om det footage dom visade faktiskt var från WiiU så såg det inte bättre ut än PS3 eller 360, det betyder å andra sidan att den inte blir så himla dyr och att det är kontrollen som är den delen som det läggs mest deg på. Och det att du kan spela på TV'n och sedan byta till kontrollen istället är ju samma sak som Sony gör med PS Vita. Visst vita är ingen kontroll till Ps3 men ni hajar vad jag menar. Den har hursom potential, nu vill jag ha prestanda och pris
det betyder å andra sidan att den inte blir så himla dyr och att det är kontrollen som är den delen som det läggs mest deg på. Antagligen ja. Man undrar ju lite hur mycket individuella kontroller kommer kosta, eller om man ens behöver köpa fler än den man får med liksom, det kanske inte funkar att ha fler. Jag gissar på $299 för nya konsollen och kontrollen, mer än så tror jag ingen kommer lägga på den iom de redan relativt låga priserna på PS3 och 360.
Och det att du kan spela på TV'n och sedan byta till kontrollen istället är ju samma sak som Sony gör med PS Vita. Yep, jag tror att många utvecklare kommer försöka fixa samma sorts grej till PS3/PSV också. Sony är dumma om dom inte fixar en enkel trådlös ihopkoppling av PS3 och PSV så att dom kan utnyttja samma sorts interaktioner som Nintendo kommer kunna göra med WiiU (ha en karta på PSV-skärmen, fortsätta spela på den, etc).
Jag undrar också om den kör Blu-ray? Det va väldigt lite specs över huvud taget, först trodde jag att det enda nya va själva kontrollen, jag fattade inte att det va en helt ny konsoll tills EA kom upp på scen typ, haha.
Från engadget:
The Wii U can pump out 1080p video over HDMI. It'll also be compatible with component, S-video and composite cables. There'll be "internal flash memory" of unspecified quantity, which will be expandable via either an SD card or external USB HDD. IBM is, as with the original Wii, once again responsible for providing the processor inside. Four USB 2.0 slots are made available, while game media will be served up on "proprietary high-density optical discs." There's also another, worthwhile, reminder that the Wii U will play Wii games and their optical discs without a problem. Så ingen Blu-Ray verkar det som... lite konstigt måste jag säga om det är så. Flash Memory känns ju också sådär när dom flesta spel ligger på några gig.
Tycker det här verkar ganska intressant. Mycket mer intressant är Wii någonsin har varit. ! Det är bl a en del skjutspel på ingång. Sånt lockar den sk hardcorepubliken (viktigt i det här sammanhanget är nog att med hardcore så menas förmodligen den stora fps-massan och inte personer som gillar t ex Shadow of the Colossus). Bl a pratade väl nån om ett spel snyggt som BF3 och bra som bla bla etc. Gogaku: Hideo Kojima har ju snackat om ett spel (kanske ett MGS) som man ska kunna spela hemma och sen ta med sig ut på resan och fortsätta och till sist spela hemma igen. Tror det var i samband med nya PSP. Men jag tror inte så mycket på handhållna konsoler. Mobiltelefonerna har för stort övertag. Det känns inte värt att lägga 2500-3000 på en sak som "bara" spelar spel. De flesta spelar nog 99% hemma och då är det rimligare att spela på en större skärm med skönare kontroll än en liten bärbar mojäng. Ute är det enklare att spela Angry Birds än Uncharted så att säga.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evo:
Hideo Kojima har ju snackat om ett spel (kanske ett MGS) som man ska kunna spela hemma och sen ta med sig ut på resan och fortsätta och till sist spela hemma igen. Tror det var i samband med nya PSP. Nu när du nämner det så kommer jag ihåg att han snackade om det iom första avtäckningen av PSV. Sen va det ju nåt form av hacknslash som visades upp nu på Sonys konferens som också hade den grejen. Jag tänker mest att det vore ju nice om de utvecklarna som kommer använda Wii Us skärm att ha extra grejer/menyer på ska kunna göra samma grej för PS3/PSV. I teorin borde det ju funka liksom, men det blir ju svårt då alla som har en PS3 inte har en PSV, men alla som har en Wii U har skärmen liksom. Men dom skulle kunna ha den grejen som ett extra alternativ kanske. Jag hoppas iaf. att Sony gör det enkelt för utvecklarna att fixa det.
Men jag tror inte så mycket på handhållna konsoler. Mobiltelefonerna har för stort övertag. Det känns inte värt att lägga 2500-3000 på en sak som "bara" spelar spel. De flesta spelar nog 99% hemma och då är det rimligare att spela på en större skärm med skönare kontroll än en liten bärbar mojäng. Ute är det enklare att spela Angry Birds än Uncharted så att säga. Jag håller med och jag tror faktiskt Sony också håller med och jag tror det är lite därför dom gick in så hårt med PSV. Just nu, och när maskinen släpps, så finns det ingen telefon på marknaden som ens kommer i närheten av prestandan som är i den. Visst att "massan" kanske hellre tar upp sin mobil och spelar Angry Birds än att dom släpar med sin PSV och spelar Uncharted, men samtidigt så skulle ju det argumentet kunna gjorts sen PSP och DS släpptes också. Även fast mobilspelen blivit mycket bättre iom smartphone-eran så är dom fortfarande simpla, vissa vill verkligen ha "större" djupare spel on the go (jag flög över till Sverige för några dar sen, jag va så sugen på att spela Mass Effect hela resan, med en PSV kan det bli möjligt liksom). Tror ju inte att massan kommer byta sin iPhone mot en PSV, men hardcore-spelarna lär göra det. Sen att man kan plocka upp den och fortsätta spela det man spelade på sin TV när man går hemifrån är en riktigt genialisk idé som jag tror kommer locka många att köpa den. Om dom dessutom marknadsför den på liknande sätt som Nintendo kommer marknadsföra Wii U (men lägger till det faktum att det är en egen konsoll samtidigt) så tror jag nog det kommer gå bra för PSVn.
Så det är standard pryl med en kontroll som ser ut som en Ipad? lol enda intressanta var väl typ nya Zelda och Animal crossing 3ds Ge mig Animal Crossing på 360 :(
Doggsonlol "standard pryl" Under huven är den kraftigare än både 360 och ps3 och kan rendera mer än arcade/psn lir i 60fps och 1080p. Dessutom kommer den ha bättre third party support än Wii, så det betyder att alla stora spel från t ex EA och Ubisoft kommer hamna på Wii U samtidigt som 360 och ps3. Viktigast av allt är att den kommer ha alla sköna Nintendo lir som Zelda, Metroid, Mario och Starfox. Jag gillar dock inte kontrollen alls. Men kommer absolut köpa en.
Den kommer använda 25gb skivormarvingaye Har du någon källa på specs än? siffror menar jag då, inte vilka tillverkare som jobbat med delarna
ingen utanför nintendo vet hur kraftfull Wii U är. men jag skulle gissa på ca 20-30% kraftfullare bara så nä, man var hypad som fan över en ny konsol men detta kändes som ett magplask. men borde väl inte säga för mycket än, återstår att se helt enkelt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kraftfullare än ps3/xbox360 that is, såklart.
! P23 IBM släppte lite siffror, men inga Hz eller så. Från Kotaku:
Like IBM, who today issued a press release boasting some of the Wii U's hardware specifications, including the fact the microprocessor serving as "the heart" of the console is a custom 45nm chip, with embedded DRAM that "is capable of feeding the multi-core processor large chunks of data to make for a smooth entertainment experience". So, 45nm chip, embedded DRAM, multi-core processor. It's not everything, but it's a start. The chips will be made at an IBM facility in New York. Additionally, IBM tells Engadget that the processor is based on the same technology used in the Watson supercomputer, the one that's been kicking human ass lately. It's not the same, of course, but is at least based on the same technology. Många av de techdemos som visades under konferensen var ju bilder från PS3 eller 360-versioner utav spelen har det ju kommit fram. Känns lite halvkul kanske.
Här är lite rykten om specs som kommer från en sida som tydligen har haft rätt tidigare om sånna här grejer.
- Uses a custom IBM triple-core CPU running at 3.6GHz per core - The development kit contains 1gb RAM, but Nintendo have hinted that the console will actually have 1.5gb - Nintendo will be releasing games that will run 1080p natively. Sources say that with Nintendo’s art style and the power the system has, the games look ‘stunning’. - The system does run on AMD R700 card, but the architecture is slightly different and the clock speeds are much higher. R700 is the GPU of the Radeon HD 4k series, supports Direct3D 10.1, Shader Model 4.1, OpenGL 3.3 and GDDR5 memory. Bara rykten som sagt, men om det stämmer så vore det en rejäl uppgradering från Wii, och ganska mycket bättre än både PS3 och 360.
Man kan ju inte låta bli att undra dock över hur mycket efter Wii U hamnar när nästa PS och Xbox kommer. Verkar vara en riktigt nice konsol men om det är några år kvar till nästa konsol från konkurrenterna så kommer Nintendo hamna väldigt efter igen och inte ha samma utgivningscykel som resten. Men jag är definitivt intresserad av Wii U. Man ska nog inte vara snabb att dömma spelgrafiken i början heller. För precis som med 360 och PS3 lär man sig optimera spelen till hårdvaran med tiden så det bara blir snyggare och snyggare.
Gogaku Om dom siffrorna stämmer så blir det helt klart en markant skillnad, trevligt. Dock kan jag ju påpeka att jag förmodligen inte köper den, vill bara att den ska bli bra så Sony och MS skyndar på med PS4 och Xbox whatever.
marvingaye: Wow den är kraftiga än 2 konsoler som har 3-4 år på nacken? grattis. Undra hur svårt det var att toppa dom
PC > Valfri Konsol
Konsoler > pc Dx10 stöd?
Doggsonlol Inte ett dugg svårt att toppa dom såklart men du måste ju förstå att det är business och handlar om att tjäna pengar. Tror inte Nintendo vill gå samma öde till mötes som Sony som aldrig kommer tjäna in pengarna dom spenderat på PS3. Tror Nintendo vill gå med vinst ganska snabbt och då är det ingen självklarhet att den kommer bli 4 - 6 gånger så kraftig som PS3 utan dom slänger in modern teknik som toppar dom lagom mycket och som blir lönsamt
!: Klart det är business det märker man på deras spelserier 200 Mario spel 140 Zelda spel Animal crossing till ALLT 6 versioner av Gameboy, ytterligare 6 av gameboy lite Hur många Mario Party spel har det kommit? 14? Nintendo efter 64 är bara en waste, dom hade sin topp med Snes och N64 efter det gick det skit. Satsa på normala jävla kontroller och underbar spelkänsla, det var ju det som gjorde dom till dom.
haha, sluta trolla. Endast tre riktiga Mario spel har släppts till Wii. New Super Mario Bros Wii, Galaxy och Galaxy 2 som är helt fantastiska och har mer spelkänsla i lilltån än de flesta andra spel denna generationen. Bara för att de slänger in Mario i andra spel som Brawl, Dr Mario, Kart osv så gör inte det de spelen till "Mario spel". Han är deras maskot och de gillar att använda honom i spin-offs. Till DS släpptes det två nya riktiga Mario spel, resten var ports av äldre mario spel, som 64. Så 5 helt nya Mario spel, två till hemkonsoll, två till handheld. Det sorgliga är att Galaxy 1 & 2 har ensamma mer innovation, genialisk speldesign och "underbar spelkänsla" än alla Cod's du grindat ihjäl dig på denna generationen :) 140 Zelda spel? Jag tar gärna ett par bloss av vad du nu röker. Ett stort problem med Nintendo det senaste har ju just varit att de aldrig ens släppte ett nytt Zelda till Wii. De portade Twilight Princess från Gamecube och vi har fått vänta ända tills nu för att de ska släppa Skyward Sword.
DK HD, Fett!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
marvingaye: Varför ska spel handla om Innovation? Jag vill ha roligt, simpelt. Jag har alltid sagt att Call of duty är spelvärldens svar på Mcdonalds, varför? För att det är simpelt och går snabbt och du vet vad du får.
Det är rätt genialisk speldesign om ett spel får dig att spela det i 25 dagar imo, då har dom ju uppenbarligen lyckats
Klart att vissa spel står över andra, tex som att jag hellre sätter mig och spelar A link to the past än allt annat i hela gamecube/Wii skafferiet
http://www.gamefaqs.com/search/index.html?game=Zelda&platform=0&s=s Milk me plz
http://www.gamefaqs.com/search/index.html?game=Mario&platform=0&s=s plz do it again
Ringde polaren imorse han var helt lyrisk över hur grym nya Wii-u (bra namn) Det första han nämnde var Web browsern
Lär inte inskaffa en ny Nintendo konsol på dom närmsta 10 åren iaf, kanske nästa generation. Inte förlåtit dom för Gamecube och Wii än.
Tror inte ens du läste igenom mitt förra inlägg eller förstod hälften av det om du länkar mig till en gamefaqs sökning med "All platforms" som filter. Det har släppts 4 nya riktiga Mario spel den här generationen och inget nytt Zelda till hemkonsoller. Jag tycker att din McDonalds jämförelse är alldeles utmärkt och styrker min poäng mer än vad jag tror du anar. Skillnaden är att jag är glad att McDonalds inte är det enda vi har att äta, precis som jag är glad att musikväg så är Lady Gaga och Justin Bieber inte det enda vi har att lyssna på. Precis som jag tycker att det är tur att Michael Bay filmer inte är det enda vi har att titta på. Jag har inte heller något emot att alla dessa finns, "catering to the lowest common denominator" som det kallas, finns i varje bransch. Men det är tur att det finns annat också. Du å andra sidan verkar nöja dig med det och vill inte ha innovation eller något annorlunda. Kul för dig, ingen har tvingat dig att gå ur din comfort zone. Så varför bryr du dig så mycket om att folk gillar sånt du inte gillar?
ah va dåligt att det var tvungna att lägga till "from outer space", solklar bait på killer clowns ju! ska skaffa den här maskinen, saknar färgglada-pastell-spel där man flummar omkring mellan världar. det jag associerar nintendo med, att det inte ska vara så jävla seriöst och "hardcore" med massa FPS och gamescores hit och dit, who gives a fuck om ditt gamerscore? så jag hoppas det skippar det och flippar ut ordentligt med massa orginella syratrippade spel istället, nintendo baaaby!
haha damn har fortfarande inte testat wii....
Vanilla
Ja så nu kommer nintendo endast göra shooters.. Det enda de visar är att de har öppnat upp för "hardcore" spelare. Det betyder inte att det kommer översvämmas med flummiga spel..
--------
Nintendos storboss Satoru Iwata har inför investerare bekräftat att Wii U varken kommer fungera som DVD- eller Blu-ray-spelare. Anledningen är enligt Iwata att trots att Wii U kommer nyttja skivor så har folk redan tillräckligt många DVD- och BD-spelare hemma, så det motiverar inte den extra kostnad det skulle tillföra konsolen. Så medan de andra två konsoljättarna satsar rätt hårt på att göra sin respektive spelmanick till allmänt nöjescentrum, så väljer Nintendo en lite annan väg.
jäkligt sexiga händer btw :D