I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] Rekommendera 5 PC-spel

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Groupie

2011-04-13 09:14

[PC] Rekommendera 5 PC-spel

Hej.

Jag har nyss skaffat mig en rätt maffig dator och tänkte pressa grafiken och samtidigt testa lite nya spel som jag inte spelat. Det hade varit kul om ni rekommenderade 5 spel som man inte får glömma bort att spela, nya som gamla, men bra sådana.

Det gör inget om de är gamla spel med låga systemkrav, men att pressa grafiken är ballt. Crysis spelen har jag testat och det är maffigt kan jag lova :)

Shoot!

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-04-13 10:00
grattis :D

Kom endast på Crysis 2.. men du hade juh redan kört det.. Kankse nått Final fantasy spel ..

Hittade även dessa.. på overclock forum :D

STALKER Clear Sky, and Call of Pripyat
Aliens vs Predator 2010
ARMA II

Annars kommer det juh komma endel spel som din dator kan få känna på :D
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-04-13 13:18
Half-life, Half-life 2 + episode 1 och 2.
Starcraft 2
Crysis 2 om du vill skryta med grafiken (sjukt snyggt även på min gamla burk..)
System shock 2 (spöar bioshock med hästlängder fast det är gammalt som gatan.
Settlers (nästan vilket som helst)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Admin

2011-04-13 13:38
Gillar du, eller ens kan tänka dig, att ta över världen får du ju inte missa Civilization-spelen. Femte delen är den senaste.

En kraftig dator är också bra om du kör Football Manager och vill ha med precis varenda spelare i varenda liga i hela världen. Blir en hel del att simulera ;)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-04-13 16:36
om du vill pressa grafiken är metro 2033 ett ypperligt spel, snyggt atmosfäriskt och kul.

annars vill jag även göra reklam för Just Cause 2 och Mirrors Edge. inget av dom är särskilt prestanda krävande, men båda är riktigt snygga.. mycket snyggare än flera spel jag provat som kräver mycket mycket mer av datorn.
Båda spelen är programmerade på en studio som ligger vid slussen på södermalm.

2011-04-13 16:39
skulle kunna tipsa om en massa om jag fick veta dina preferenser lite närmare... Arkad, rpg, shoot'em'ups, mmorpg(har iof ingen koll på dessa, hatar dem), fighting, racing, pussel.... vad gillar du?
Groupie

2011-04-13 18:01
Tack för tipsen. Fortsätt droppa. jag ska kolla upp de ni tipsat om.

Watakushi.

Jag gillar inte sport eller racing spel och föredrar fps, rpg och strategi, men vilket spel som helst som är välgjort kan jag tänka mig testa. Dock inte manager spel evolution, det är inte riktigt min grej :)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-04-13 23:53
Mafia
Mafia 2
Rainbow Six: Vegas 2
Spliner Cell-spelen bör ju köras på PC, detsamma gäller de två Max Payne-spelen...uj saknar att lira PC...måste byta kylpasta på cpun och det har jag konstigt nog inte orkat göra ännu ;)

Poet

2011-04-14 07:26
World of warcraft
World of warcraft
World of warcraft
Counterstrike
Minecraft

finns väl inga andra?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-14 09:38
annars har du juh farm simulator :D

Empire earth && Rise of nations 123 eller vilken siffra d nu är på .
Rise of nations är rätt krävande om du lanar och alla bygger en fet arme :D

2011-04-14 12:18
Okej here goes.

RPG
Risen Fantastiskt trevligt rpg, snyggt och stämningsfullt. Gillar framförallt striderna, det krävs lite skill för att överleva, fienderna levlar inte med dig utan det finns svåra och lätta utspridda.. så du måste planera, och du kan ta ut svårare fiender även på lägre level.. men det är jävligt svårt och kräver att du är duktig. striderna känns riktigt bra i detta helt enkelt, storyn funkar bra. det ser bra ut. Risen 2 är på väg.

Divinity 2 - ego draconis Slutar abrupt på helt fel ställe. finns visserligen en expansion(som jag inte testat).. men kände mig ändå snuvad på konfetten när spelet tog slut. Spelet ser bra ut, älskar musiken. Striderna är inte lika bra som i Risen, men är ändå bättre än tex Oblivion. Spelet blir alldeles för svårt alldeles för plötsligt. så där tråkigt svårt så att man antingen måste vara obsessed eller fuska för att orka spela vidare.

Mass effect 1-2 Du känner nog till dessa, så introduktion onödig

FPS&Äventyr

Mafia 2
Tomb raider underworld väldigt snyggt.. inte så nytt, men har man nån gång gilalt tomb raider och inte har kört det på länge så bör man kolla upp detta eventuellt vänta tills nästa tomb raider som ska komma 2011-2012

Bioshock 2 Här är ett spel som man absolut måste ha en bra dator för att kunna köra. Inte för att grafiken är särskilt fantastisk... Utan för att spelet känns allmänt sämst om man spelar på en sämre dator.. det känns som att spelet är dåligt, inte som at det är datorns fel. När man däremot kör spelet på en bra dator så känns det plötsligt jävligt bra. första spelet jag verkligen upplevde inte gick att spela på minimum krav när jag hade en sämre dator.

Andra:
Starcraft 2 Strategi, om du inte känner till detta kolla genast upp.
Amnesia the dark descent Skräck, inte särskilt prestanda krävande spel men det ser bra ut och suger in iaf mig om dom jag känner som kört det i sin värld.

Bubblare: Darksiders, ett zelda inspirerat hack'n'slash spel... mörkare än zelda. håller inte zelda kvalite, men funkar. orkade aldrig spela klart detta spel, så kolla upp ordentligt innan eventuellt köp.

Undvik
eller kolla upp ordentligt först:Dragon age 2, the witcher, Two worlds

2011-04-14 12:34
Håller med Watakushi införskaffa Darksiders, jag orkade köra igenom det och det är lätt värt det.

2011-04-14 15:10

:D

2011-04-14 15:30
Mafia 2
Crysis 2
Fear 1 & 2
Battlefield 2 (och 3an när den släpps)

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-04-14 16:57
Ja, håller med Waka, undvik Dragon Age 2 till PC.

Det verkar som att de helt gett upp att försöka göra ett Dragon Age anpassat till PC och spelet känns megakonsollaktigt och ärligt talat så tyckte jag att det "kändes" bättre att spela det på konsoll, på PC var det mega-awkward (clicka in höger musknapp och håll inne för att styra kameran, autoattack etc ewww vf sysslar ni med Bioware..)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-04-14 18:56
Mass Effect 1 & 2
Minecraft

Det är är i alla fall de som jag har spelat den senaste tiden.
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.

2011-04-15 01:13
STALKER: Shadow of Chernobyl

Cp-grymt spel som är lite underskattat av den stora massan för att det var rätt buggigt vid release. Nu finns dock Complete mod 2009 http://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009/news/stalker-complete-2009-release som fixar nästan alla problemen och spelet är jävligt snyggt och atmosfären oslagbar.

Project Reality

Battlefield 2 är hur billigt som helst att köpa och är värt att köpa endast för den här modden. Bästa modden sen Counter-Strike i mitt tycke. Finns inget FPS idag som är lika spännande. Ibland får man inte avfyra ett enda skott under hela rundan men man har ändå roligare än när man spelar vilket call of duty-skitspel som helst. Här är en liten film som visar insurgency, bara ett av många olika game modes:

Team Fortress 2

Populärt online-FPS som ständigt uppdateras, ett av de roligaste som finns just nu.

Vampire: The Masquarade: Bloodlines

Om man gillar RPGn får man inte missa detta. Ganska gammalt, från 2004 men riktigt bra....drivs av Source-motorn(Half-Life 2).

Mount & Blade: Warband

Indie-RPG som spelas lite som Pirates! fast medeltid. Finns ingen story, man skapar sin egen. Rider runt och rekryterar soldater i byarna sen hittar man på vad man vill. Krigar för ett av de många kungarikerna, blir bandit eller kanske skapar sitt eget kungarike. Striderna kan innehålla upp till 300 soldater på en gång och finns inget spel som har bättre eller mer realistiskt närstrids-system, till fots och till häst.

2011-04-15 01:30

2011-06-14 16:09
det japanska rape spelet glömt vad det heter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-15 00:06
Mass effect 1 och 2 är så givna....sedan ska man inte underskatta Bad Company 2...det är snyggt och har kanske det bästa spelljuden någonsin
JKIBMM

2011-06-15 13:50
Shaq Fu...

Det kan man fastna på i dagar om man kör på story mode
riktigt bra handling, spelkänsla och grafik.

har du aldrig spelat Shaq Fu så har du aldrig levt på riktigt...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-15 16:29
Jag har nyss skaffat mig en rätt maffig dator och tänkte pressa grafiken och samtidigt testa lite nya spel som jag inte spelat

Tailor.Made P25

Fetaste tipset i hela tråden :D