I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PS3] Tips på spel i stil med Valkyria Chronicles

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-03-01 21:48

[PS3] Tips på spel i stil med Valkyria Chronicles

Waddup,

är det nån som känner till nåt spel i stil med eller med samma känsla som Valkyria Chronicles? Helst ska det vara ett tactical RPG, men det är inget direkt måste. Jag diggar inte krigsspel, hur feta de än är och hur jävla grym jag än är på FPS. Jag vill helt enkelt ha ett skönt spel, med en lite unik touch.

Har precis klarat av Valkyria Chronicles för andra gången. Detta sjukt fantastiska spel med en story som bara japaner tycker är spännande har fångat mig i sitt grepp. Jag vill inte övergå till ett nytt som är wack.

Spel som inte behöver nämnas är Unchartedserien, Bioshockserien, Folklore, Heavy Rain, FPS eller annan krigpangbomskittestosteronidioti, Little Big Planet eller sportspel.

Hojta!
//WR

Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2011-03-02 10:42
Kolla upp Demon´s souls eller vänta till Dark souls... det e ett rpg som är lite annorlunda men sjukt bra

2011-03-02 17:00
Köp ett Nintendo DS, finns väll hur många sådana spel som helst till den konsolen.

2011-03-03 09:54
möglig: spelet verkar väldigt hyllat, får läsa mig in i det och se om det är nåt för mig.

Vikktorius: Jag vet, men jag vill spela på tvn och jag vill använda min ps3 som hag pungat fem lax för. :)

Last Guardian verkar häftigt, och så ICO och Shadow of the Colossus komemr ju i nån HD-remake. Det kanske är intressant.

Fler tips?

2011-03-03 10:35
Valkyria Chronicles 2, fast det finns bara till psp haha

Annars har Vikktorious helt rätt. DS är konsollen med flest "sådana" upplevelser den här generationen. Lite ont om schyssta unika japanska RPG (ännu mindre strategi RPG) på PS3.

Demon's Souls är annars ett av de bästa spelen jag någonsin har spelat. Det är inte likt Valkyria Chronicles på något sätt förutom att det också är ett unikt japanskt RPG. 3D Dot Game Heroes var charmigt med och jag antar att du kanske skulle gilla Majin & The Forsaken Kingdom, utvecklat av samma som gjorde Folklore. Många som gillade det, jag tyckte inte det var så bra.

Annars har du lite att se fram emot med Last Guardian, Nu no Kuni och möjligtvis även FFvs13 som ser lovande ut.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-03 12:03
Ja, jag tänkte köpa en psp bara för VC2. Tydligen så kommer VC3 till psp också. Jag lånade ett psp för att se om det var värt det och det visade sig att mina händer är fucked up och jag får kramp när jag spelar på skiten.

Majin & the forsaken Kingdom tyckte jag var fruktansvärt dåligt. Spelade demot, skämdes för mänskligheten. Folklore kunde ha blivit ett riktigt bra spel om det inte var så extremt repetitivt.

Får helt enkelt kolla in Demon's Souls. Har du spelat 3D Dot Game? Ser väldigt intressant ut.

2011-03-04 01:33
Om du har en PS2 eller gammal Ps3 så kan du ju kolla in Persona 4. Väldigt japanskt, unikt och skitbra rollspel. Det är inte heller likt Valkyria chronicles men satan vad jag gillar det. Kolla upp det vetja

Annars är Demon's souls som sagt ett bra spel. Var redo att kämpa lite bara

2011-03-04 15:35
Wermin_Roaches

Jag har 3D Dot Game Heroes men har inte spelat det alltför mycket. Det lilla jag spelade var otroligt kul och charmigt. Väntar bara på att det ska bli lite downtime med stora releaser jag är hypad för så jag kan ge det mer tid.

Håller med om Majin, jag gillade det som sagt inte alls. Nämnde det för att jag vet att en hel del som gillar japanska spel tyckte om det av nån anledning.

Demon's Souls är som sagt DET festaste japanska RPG spelet till ps3 den här generationen och en spirituell uppföljare kommer i år, denna gången till både 360 och ps3. Fast förvänta dig inget "typiskt" anime aktigt JRPG. Demon's Souls är ett dark fantasy spel och påminner mer om västerländska RPGn rent miljömässigt. Men jag tycker allt att monster designs känns ganska unikt japanska för det mesta.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-05 16:47
Antar att du har lirat Dragon Age: Origins?
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx