I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-01-23 19:16

[Multi] LA. Noire

Hittade en Trailer för er som är sugna på mer än bilder.

LA Noire trailer på Rutube

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-01-23 19:42
Yeah, Kotaku har postat en del klipp där de visar upp vilken galen facial mocap teknik de har för det här spelet och det ser OTROLIGT ut.

Jag är hype i alla fall. Att Ken Cosgrove från Mad Men är en av huvudkaraktärerna gör ju inte saken värre heller.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-01-23 20:39
Hittade den :)

2011-01-24 10:47
Ser riktigt fränt ut =)

2011-02-10 01:42

2011-02-10 19:13
Fan som man längtar nu! Ser ju helt fantastiskt ut :)

2011-03-16 20:41
Artikel dump

Inget spel du klarar av på en dag

I helgen hölls PAX East och ett av spelen som visades upp där, bakom lyckta dörrar för övrigt, var L.A. Noire. MTV Multiplayer var där och har delat med sig av en del intressant info om spelet.

Först och främst är L.A. Noire ett stort spel. Huvudkampanjen tar mellan 25 och 30 timmar att slutföra och till denna speltid kommer också de eventuella sidosysselsättningar man kan ägna sig åt. En sådan grej är "unassigned cases", som istället för att föra huvudstoryn framåt istället hjälper till att förstärka spelets övriga karaktärer.

Vidare är förvisso L.A. Noire ett open world-spel, men om det jämförs med Red Dead Redemption eller GTA-spelen så är fokus mer på berättelsen än på att utforska och upptäcka saker. Som Cole Phelps kommer du jobba dig genom olika departement hos Los Angeles-polisen och får ta dig an allt svårare fall med större uppmärksamhet riktad mot dig.

Och medan spelet innehåller både skottlossning och biljakter så är fokus på att utreda brott. Genom att undersöka brottsplatser, samla bevis, förhöra vittnen och så vidare bygger man sina fall. Genom att lösa fall får Cole erfarenhetspoäng (XP), som sedan kan användas för att utveckla hans polisiära färdigheter.

Från och med mitten av maj får Xbox 360- och PS3-ägare stifta bekantskap med Cole.
Poet

2011-03-16 22:29
Hade en simpel lista också, men spelet verkar wonderful.

Undra om dom har någon Free roam multiplayer del, gillar att dra runt i dom och ha kul med polarna. Och tror inte jag skaffar det här på release om det bara är single player, behöver multi för att hålla liv i spelet.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-17 12:16
Sant, verkar inte ha någon multiplayer del.. Sen kommer detta spel krocka med andra feta releaser. så d får vänta för min del med tills priset har sjunkigt endel.

2011-03-17 12:58
Alltså det är ju som man nästan behöver ge er en cockslap eller två (kärleksfullt, no homo) :)

Det är lite det här som jag stör mig med spelindustrin dessa dagar. Med risk för att låta extremt gnällig, men säg inte att det här inte stämmer:

25 - 30 timmar kvalitets-fylld, story heavy single player campaign + ingen multiplayer = NO BUY

5 timmar rollercoaster/korridor campaign + samma endless multiplayer xp grind = DAY ONE

Som tur vars görs ju fortfarande de förstnämnda spelen och de säljer gott och väl, men vem vet hur länge det kommer hålla? Dagen de slutar göras kommer jag fisa i din middag, doggson. Expect it!

2011-03-17 13:13
hm jo men det är alltid trevligt att spela spelet tillsammans med andra. Visst kommer detta spel vara ett enkelt köp.
Men för mig kommer valet endå falla på andra spel med multiplayer del.
Har snöat in mig på förmånga singleplayer spel på senaste. Just cause 2 är juh endless och jag känner att multiplayer i det spelet skulle hjälpt till en heel del.
Så om jag skulle köpa det på releasen skulle jag ändå inte hinna spela det.
Men vi får se, kankse slutar med en hel helg någon gång i maj :D

2011-03-17 13:20
Alltså, jag vet inte. Ärligt talat tycker jag inte att detta gav vibbar av att vara ett "multiplayer aktigt" spel från början och jag förstår inte varför man förväntar sig det nu. Vad är det för slags multiplayer ni vill ha av det här, baserat på vad vi har fått se? Det är ju uppenbarligen inget vanligt rockstar spel á GTA/Red Dead Redemption.

Största fokuset ligger på att lösa mordgåtor genom att intervjua människor, leta ledtrådar på crimescenes etc. Lite som en modern version av ett peka&klicka äventyr. Typ Heavy Rain fast med riktigt gameplay emellanåt istället för QTE's.

Att klistra på en traditionell multiplayer på det här makes no sense, i mitt tycke.

2011-03-17 13:34
Nej det är helt klart. jag förväntar mig inte heller någon multi del. Men jag skulle kunna tänka mig att man skulle lösa mordgåtor tillsammans. Du är olika dektektiver som letar olika bevis matrial och vittnen. För att komma fram till svaret tillsammans. Du har tillgång till vissa delar av stan osv. Känner olika personer som kan öppna andra delar av byggnader etc.

hur som kommer detta bli ett tungt spel.

2011-03-17 14:03
Men jag skulle kunna tänka mig att man skulle lösa mordgåtor tillsammans. Du är olika dektektiver som letar olika bevis matrial och vittnen. För att komma fram till svaret tillsammans. Du har tillgång till vissa delar av stan osv. Känner olika personer som kan öppna andra delar av byggnader etc.

Detta skulle iofs vara rätt coolt och definitivt annorlunda, nån slags story co-op med en skön twist. Hade jag absolut gillat. Frågan är om det förmodligen inte är lite för annorlunda för folk som "köper pga multiplayern" tyvärr. Oftast är det team deatchmatch, xp grind och unlockables som man vill kunna spela i minst 500 timmar. Eller nån slags free roam.

2011-03-17 14:11
Det är juh själva samarbetet som är coolt i multiplayern. Sen om man kör fps kankse det är lite mer utmaning att spela mot andra tänkande varelser :D inte bara förprogramerade AIs.

Det är juh endast fantasin som sätter stopp för vad man egentligen kan göra med multiplayerdelen nu när internet är så pass snabbt. Headset, videokommunikation etc. Fildelning mellan inventories etc. Det kan endast bygga upp singelplayerspel till det bättre. kanske ge över kontroll till en polare som bor i en annan stad. istället för polaren i soffan brevid. När man har video kontakt eller bara sitter och snackar i headset.

2011-03-17 14:50
Redan förhandsbokat :)
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2011-03-17 14:52
Nice där!

2011-03-17 15:12

2011-03-17 15:21
du kan juh kolla på en trailer och låtsas :D
Poet

2011-03-18 08:31
marvingaye:
"25 - 30 timmar kvalitets-fylld, story heavy single player campaign + ingen multiplayer = NO BUY"

Beror på vem som gjort det helt enkelt, jag är fucking pank och har förmodligen inte ens råd med 1 spel runt release. Men nog fan ska jag ha Dungeon siege 3 när det släpps i april, vilket betyder att det här får vänta tills jag vill spela ensam som om det vore 1997 och PS1 hade snygg grafik.

Dessutom är 25-30 timmar nuttin eftersom jag har x antal JRPS i hyllorna så NIGGUH YO SHIT DONT MEAN SHIT

5 timmar rollercoaster/korridor campaign + samma endless multiplayer xp grind = DAY ONE

Om du ens tänker på Halo på det sättet så vill jag inte ens kommentera, men antar att du menar COD. Vilket gör det relativt simpelt

Day 1 = You are in teh game du joinar liksom inte partyt 2 månader efter när dom andra memorerat alla maps + camp spots
Varför tror du jag skrattar mycket när greens kommer in i Black ops? för att jag spelat sen release och dom är fucking clueless och sämst, att jaga noobs är fan roligare än att spela spelet.

Tror du förövrigt att jag bryr mig om Cod campaigns? Tyckte MW2 var tuff för att det var massa action även på veteran, samt var specops coolt. Men dom kan vara ett uppdrag och ge mig 500 gamerscore direkt i dun care, köper inte för sp och har aldrig gjort när det står cod på lådan.
Och om jag ska vara ärlig så tror jag att alla Cod campaigns tagit mer än 5 timmar, du kanske ska sluta spela på recruit lol

Så då ska vi se vad är skillnaden

La Noire = Kan avnjutas vilken dag som helst, inga npcs som kommer campa dig i din ensamhet.

5timmar korridor/mp grind = Day one eller så kommer du bli skjuten i ryggen av fuckers i all oändlighet.

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-18 14:07
Jo, om man inte har pengar och kollar efter mycket bang for your buck så är det väl förståeligt att man vill ha mulitplayer med oändlig xp/unlock grind. Jag sitter väl i en annan båt och vill hellre ha unika upplevelser(detta kan vara multiplayer också men tyvärr så är de flesta MP modes i de flesta spel idag samma samma) så för mig handlar det mer om kvalitets tid med ett spel, inte kvantitets.

Jag köper hellre ett spel med 10 timmars single player kampanj som kommer ge mig en minnesvärd och unik upplevelse än ett spel med kort kampanj och oändlig multiplayer. Gillar inte ens långa spel om de inte har nåt speciellt eller kvalitetsfyllt att erbjuda, t ex ett action RPG med fetchquests och levelgrind i 400 timmar är inte särskilt intressant heller. Men jag kan se hur det kan vara attraktivt om man inte har råd med så många spel och vill ha ett som kan vara länge.

2011-03-19 01:09
Håller med Marvingaye till fullo. Ett spel med ett bra narrativ ger mig mycket mer än något stressigt onlinespel. Jag är nog för gammal för sånt för övrigt ;) hehe
Mafia och Mafia 2, Heavy Rain och Uncharted-spelen är exempel på spel jag spelar. Det ska vara som en bra film helt enkelt :)

2011-03-19 18:55
Spelar Batman nu för att värma upp till detta spel. Ett tips för de som letar efter mycket bang for your buck :D
ligger på 100 - 149 kr.
Lite dektektiv arbete, fighting och gadgdes. Stealth mode och en fin story.

2011-05-19 15:15
Imorrn smäller det! någon som kommer att äga det?

2011-05-19 16:24
Det är bannat där jag bor men ska se om jag kan få tag på ett ex hahah, brukar lösa sig.

2011-05-19 16:53
VA!? hur kommer det sig? naken scener eller? importera eller ladda ner?

2011-05-19 17:17
Har sett klipp där man undersöker en död naken kvinnas kropp, så det är väl det.

Känner folk som kan fixa bannade spel åt mig. Brukar vara lite dyrare och ibland ta lite tid men det löser sig alltid. Annars kan jag också importera, ja.
Poet

2011-05-19 17:32
Cribbe dyker upp och lånar ditt :) spelet verkar tvärfett men som sagt Daggerdale på tisdag och DS3 den 21:a juni.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-19 22:47
Vet inte om jag kommer att ha det i min ägo imorgon.. Kommer inte vara hemma nu i helgen.. :(

2011-05-20 11:22
fick mitt igår, men har fortfarande inte spelat..
ska bli fint väder i helgen, men ska bara spela! :-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-20 12:36
Locco
Hardcore där :D
All nighter eller?

2011-05-20 13:26
lätt ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-05-20 14:11
Så ska det låta

Fuck fint väder
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-20 14:17
nice som fan, jag satsar på solenergi och sömn :(

2011-05-20 17:52
Köper vid löning, utan tvekan tamejfan!
Poet

2011-05-20 18:53
Nån som fuckat sin xbox/ps3 pga spelet än? :D
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-20 23:42
Sjukt kul spel! Precis klarat "red lipstick murder". Det enda dryga är att styra killen när man ska leta ledtrådar!
jag har alltid rätt.

2011-05-21 00:06
så är det värt att köpa då? ett måste?

2011-05-21 04:13
Får spelet imorgon. Kommer bli underbart. Verkar vara ett mycket grymt spel. Skippar att läsa i tråden så länge så ingen spoilar något.

Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Poet

2011-05-21 14:40
Metastrof P17: Rockstar har bara satt sitt namn på ett spel som inte är ett måste och det var State of Emergency till ps2.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-21 22:56
då är det ju en självklarhet!

2011-05-22 19:36
Har bara kört några timmar men kan väl konstatera att det är väldigt skoj. Man betar av fall i ett behagligt tempo och nu i början har det väl inte varit någon utmaning alls då det är otroligt lätt att se när dom ljuger och ledtrådarna är lätta att hitta.. Men det har helt klart potential och jag kan tänka mig att det kan bli väldigt utmanande mot slutet.

Sidouppdragen där man rycker ut på småsaker som en hit and run eller litet inbrott är ganska meh. Kontrollen är som sagt inte så precis och bilkörningen är inget att hänga i granen heller, som tur är så kan man be sin partner köra om man inte har lust.

Är man ute efter ett GTA i 40 talets LA så är man väldigt fel ute, det är inte någon högoktanig action här utan tempot är ganska lågt. Du kan inte dra runt och döda massa oskyldiga då du inte kan dra ditt vapen om inte situationen kräver det och kör du över en massa folk får du minus på din case score.

Men storyn, röstskådespelet, ansiktsanimationerna, staden och stämningen är riktigt bra och även fast det är lätt att lösa fallen nu i början så har jag väldigt kul. Jag rekommenderar detta för dom som vill ha en lite annorlunda upplevelse då det närmsta jag kan komma på är Heavy Rain, som också är ett bra spel. Köp!

2011-05-22 22:33
En bra beskrivning från !. Kan tillägga att casen är väldigt intressanta (oftast) och har sköna twistar. Det är helt klart storyn som gör spelet.
jag har alltid rätt.

2011-05-23 12:40
Bra att du skriver vad du tycker, Fyll gärna på. Och ni andra som har hunnit spela det får gärna beskriva vad ni upplevt.

Inga spoilers*

Jag kommer nog att införskaffa detta spel så snart som möjligt. Har lite dåligt med speltid just nu och har inte haft det på jäkligt länge. Men ska försöka claima lite tid framöfer :)

2011-05-23 21:14
Måste också tillägga att när du undersöker en brotsplats så spelas det en speciell musik som slutar när du hittat alla ledtrådar. Som tur är går detta att stänga av och då fortsätter musiken hela tiden vilket gör det mer spännande eftersom du då inte vet om du hittat allt. Så jag rekommenderar att man går in på gameplay settings och sätter Clue music på on istället för auto för lite mer utmaning

2011-05-24 01:54
Efter din lilla genomgång ! så måste jag säga att det verkar trevligt. Tyvärr så tror jag väldigt många blir sura och tänker "VAFAEEN JA KAN EINTE ENS SKJUTA ME PISTOLÄN JUEH!", men det är väl också den tröga pöbeln.

2011-05-24 11:06
Håller med om att det är lite segt och lätt att klara av uppdragen, men storyn och dom olika fallen man ska lösa är mkt bra gjorde, har också läst att vissa om inte dom flesta fallen är verklighets baserade...

2011-05-24 13:00
Finns det inte någon form av svårighetsgrad? Tycker att de flesta spelen nuförtiden har en väldigt låg svårhetsgrad...
Bortsett från Assass in s creeds gåtor.

Men hur långt har ni kommit in i spelet än så länge? Tror ni att det blir klurigare?
så jävla sugen nu.. borde köpa det själv istället för att tjata på er :D
Poet

2011-05-24 14:22
Blir det svårt har du ju casual knappen så du kan skippa dig vidare

lol gaming 2011
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-30 11:44
Nu har jag spelat :D
Fastnade direkt skulle lätt suttit uppe helanatten med detta spel.
Skönt upplägg på storyn och cutscenes känns välplacerade. Känns som om att d har haft ett filmteam med i detta spel. Då kameraplacerinagar är perfekta.
ljusstättning och scenuppbyggnad är välgenomtänkta, skuggningar och ljusreflektioner lika så.
Ansiktsrörelserna fungerar överaskande bra. Vilket gör att resten av karaktären blir stel och ger ett intryck av en svunnentid.

Gillar att gå runt och undersöka brottsplatserna med anteckningsblocket som ger den där extra känslan av att du är dektektiv.
även den hårda chargongen med gentlemanna stuk a la 50tals bomb, heltenkelt. Mafia 2 gjorde det dock bättre, men tycker än sålänge att rockstar har lyckats igen.

Kan hålla med om att bilkörningen är lite sådär. Men tillskillnad från Mafia 2 som hade extremt bra bilkörning, så tycker jag att det blir lättare att glida fram istället för att rulla :D, Du behöver inte krocka och sitta fast i trafiken på samma sätt, då du kan dodga bilar snabbare om du glider. Att be sin partner köra är ett bra sätt att ta sig till platser innan man glömmer vad man höll på med :D.

Tycker att styrningen är bra(för att vara rockstar) ända tills du ska jaga folk då den helt plötsligt blir smidig men hackig på något skumt sätt. Kan finjusteras men den är jäkligt nice ändå, när man tillexempel hoppar över hinder etc. Snyggt gjort heltenkelt.

vet inte ännu men skulle lätt vilja höra lite mera musik i detta spel som tillexempel Sabotuer lyckades med väldigt bra. Visst mystisk musik är trevligt, men nu snackar vi 50tal i cali :D.
En sak jag störde mig på är GTA tutan(WTF) och minimappen skulle kunna stilas upp lite mer från GTA(WTF).

Ska spela lite mer, känns som att detta spel bara kommer att växa.
Lite klumpigt skrivet men sitter på jobbet :S så det blir lite in och ut..

2011-05-31 08:54
Har klarat ca 50 % och tycker fortfarande att det är för lätt!
Hoppas det blir svårare..