I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[360] Svartvit bild vid inkoppling?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-11-24 22:34

[360] Svartvit bild vid inkoppling?

Hejsan alla lirare!
Jag har just kommit över min första tv spels konsol vid 23 års ålder. en xbox 360!

Har kopplat in den i min 3 månader gamla sony tv, alltså en sån tv som borde kunna spela upp denna konsol i färgbild. men kan bara lira svartvitt med halvtaskig bildkvalla!

det som är ikopplat i tvn är en kluven kabel varav en Röd, Vit och gul tjongats in!
Har ljud och bild. men alltså svartvit.

hjälp sökes!

2010-11-24 22:41
Testa byt kanal. Finns en kanal vad jag vet som visar i svartvit av nån anledning.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-11-24 23:32
Har du en HD-tv? I sånna fall kanske det är nåt problem med att köra in en sån gammal sladd på TVn utan att göra några speciella inställningar. Fixa en HDMI eller composit kabel, ger mycket bättre bild och kommer med största säkerhet ge dig färg också.

Det är också möjligt att din Sony TV känner av att det är ett 360 och inte ett PS3, så den gör allt för att få dig att ge upp och byta... ;)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Groupie

2010-11-25 08:45
Att köra med Röd/Vit/Gul ger jävligt dålig kvalle på bilden för övrigt