I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PS3] Confirmed, Sony hatar pengar

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2010-11-21 13:40

[PS3] Confirmed, Sony hatar pengar

Någon annan här som har reggat PSN account på amerikanska Playstation Store och köper grejer där ibland? Det verkar som att man inte kan göra det längre. Sony vill inte ha mina pengar.

Det har gått hur bra som helst för mig att handla där med mitt svenska Visa kort i flera år. Men nu har de tydligen blockat alla utländska kreditkort permanent. Med andra ord, man kan inte längre köpa saker från amerikanska PSN store om man inte bor i USA eller köper sånt där voucher kort för 50kr mer än vad det kostar från ebay eller whatever.

Sökt runt lite på internet och har inte hittat något officiellt svar men det verkar som att flertalet icke-amerikaner har stött på det här problemet.

Så ja, istället för att Sony tar och fixar internationella Playstation stores så att de inte är helt värdelösa i jämförelse med US PS Store, så gör de istället så mindre människor kan handla där.

/rant

Är det någon annan här som testat köpa nåt där på senaste utan att de funkat?

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.