Har läst om detta och det har ju onekligen fått många fina ord... Finns det till PS3 med?
Det är sjukt bra. Rekommenderar det starkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ser riktigt intressant ut men det finns tyvärr inte till PS3.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Det är hur coolt som helst. Fantastiskt spel. Har spelat igenom det två gånger nu.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Nej tack totalt ointressant och utvecklat av danskar... fuck that
I.C.T.W Ill be heading out soon
Well, de hade nog inte förväntat sig många sales från Halo/Cod meatheads. Inte riktigt Limbos målgrupp.
nää precis.
Två andra spel som är kluriga och fina är så klart Braid (360) och Machinarium (PC).
Nån som har annat tips?
Braid
Machinarium
Braid finns numera till PC och PS3 också. Machinarium ser ut att kunna komma till PSN, då Microsoft tackade nej pga policyskäl. Men det är ett spel jag tänkt skaffa länge men glömt bort. Synd att man missade amnestin, sådana här saker vill man oftast stödja. Och Limbo ser galet snyggt ut. XBL har en del bra småspel som man blir rätt sugen på.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
marvingaye: You got me there! Med tanke pa att jag spelar alla cod/Halo xbla games! senaste arcade liret jag 200:ade var Deathspank spelet innan var senaste castlevania, for javla hemskt med meatheads som bara spelar cod och halo EH? "Och Limbo ser galet snyggt ut." Indeed men skulle man ga pa grafiken skulle jag kopt varenda EA HD spel....
Du skulle valt Limbo istället som "spel att 200:a medans jag väntar på nästa COD/Halo". Deathspank är ett ytterst mediokert spel med skön humor, som lika gärna kunde presenterats som ett tv program eller film. För speldelen var ju ingen höjdare.
marvingaye: Hade det inte varit utvecklat av danskar och haft nagot annat an en becksvart bakgrund och latsatsangest hade det kanske varit intressant + att limbo saknar coop och deathspank var enbart kul med bruden som healer...
Limbo var en riktigt nice upplevelse, speciellt första halvan. Lite för kort bara och mot slutet blev det mindre spännande och lite för klurigt ibland. Machinarium är fantastiskt men jag orkade inte längre när pusslen blev för hjärnknullande. Det var synd för jag ville verkligen se hur det skulle sluta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Typ hur lång tid tar det att spela igenom limbo?
Detta spel finns till PC nu :D
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Locco Vet inte, men om du spelar det första gången kan du nog sträckspela det på 1,5-2 timmar skulle jag tippa. Jag spelade det uppdelat på flera tillfällen så min uppskattning kan vara helt värdelös :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Helskönt spel. Finns till både PSN och PC nu för er som aldrig spelade XBLA versionen :)
Spela demot igår o tyckte det va riktigt coolt, men 1,5-2tim låter väldigt lite. Kostar ju 120 kr! Blir nog ett köp ändå..
Kanske är mer. Åtminstone närmare 2h än 1,5h. Men det är helt klart värt 120:-.
Köp Ilomilo istället Då får ni iaf mer än 2timmar speltid
En DVD/Bluray kostar väl typ 200 kr och då får man ju knappt 2 timmar underhållning.
Moderator
2011-08-09 22:22
Limbo > Ilomilo, alla dagar i veckan. Med det inte sagt att Ilomilo inte är ett bra spel, för det är det absolut :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Ilomilo > Limbo Sverige > Danmark Puttenuttigt > Spindlar Betalar väldigt sällan 200kr för en dvd beror på om det är något som har personligt samlarvärde
Jag vet inte om detta konceptet finns i erat universum, men jag lyckades i alla fall skaffa, spela och ha kul med både Ilomilo och Limbo.
marvingaye: Jag lyckades med att tanka trialen på Limbo, ogilla spelet och således inte ens köpa det när det varit 50% off. Hade roligare med ilomilo och köpte dlcn och allting utan nån DOTW erbjudande
Your loss :) Helskönt spel.