I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Turtle Beach X11 till ps3...

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2010-09-07 21:12

[Övrigt] Turtle Beach X11 till ps3...

Om detta är i fel forum, förlåt.

Ok, ny med ps3. Ägde box innan och Turtle beach x11 ( http://www.turtlebeach.com/products/xbox-gaming-headsets/ear-force-x11.aspx ) som är designade för 360. Vill använda dom till ps3 också då de kostade en del och hittade följande guide på youtube:

Guiden

Köpte dock inte speedlink, utan en König 3d ljudadapter ( Usb Ljudkort )

Vidare äger jag en Sharp Aquos 42" Full-HD.

Jag följde stegen för att koppla via HDMI och använde portarna som den här bilden visar ( Gul vit och röd) som även videon visar.

Har inte kunnat följa stegen med AV-kablaget då jag inte fixat en skarv till scarten som jag inte kommer åt med alla kablar som ska in :p

Där är bakgrunden. Nu till frågorna...

Detta är min första hd-tv samt spelkonsoler. Är det möjligt att min tv inte kan skicka signaler från olika exits ( ? ) samtidigt som guiden säger? Via HDMI och scart? Eller är det jag som verkligen tappat allt tekniskt kunnande?

Min andra fråga är om jag kan köpa en komponent och plugga in headset-sladdarna i audion för komponent?

Jag har fått fram spelljud och blu-ray ljud. I chatten hör mina polare mig, men jag hör inte dom.

Snurrigt förklarat, men hoppas med text samt youtube videon att någon kan komma med förslag och i bästa fall en lösning då min ekonomi inte tillåter ett nytt headset bara för ps3.

Hoppas att ni tar er tid att läsa igenom och svara.
Tack på förhand!