I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Vad ser ni fram emot i höst?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   
Admin

2010-08-01 14:51

[Övrigt] Vad ser ni fram emot i höst?

Det har, som vanligt, inte hänt särskilt mycket i spelvärlden under sommaren. Ett par halvdassiga lir har väl gått ganska obemärkt förbi. Sommaren är ett bra tillfälle att ta igen sådant man missat, inte hunnit med eller tid för omspelning av favoriter. Själv har jag - vid sidan av att vara i stort sett ensam strandsatt på kontoret och guppat i vattnet - hunnit bli kär Heavy Rain, kollat vad Fallout 3 egentligen handlade om, skaffat Folklore och nött lite MW2 när solen gått ner (snart 8 prestige, vilket är nördiska för "slöseri på liv").

Men snart drar höstsäsongen igång. Redan i augusti släpps två ganska hypade titlar: Mafia II (ser ut att bli bra) och Kane & Lynch 2 - Dog days (tror det kommer floppa, demot är ganska kasst).

Över lag tycker jag det ser ut att komma mycket skit i höst. Många tråkiga shooters, musikspel och licenstitlar. Men det kommer nog ändå mer än plånboken gillar.

Höstens mest intressanta spel på förhand:

- Mafia II
- Fifa 11/PES 2011 (kör på ungefär vart annat år, så det är väl dags för ett nytt fotbollsspel)
- Gran Turismo 5 (t o m en sådan som jag som inte gillar bilspel är riktigt nyfiken på det här)
- Assassins Creed - Brotherhood (multiplayern ser också bra ut)
- Little Big Planet 2 (höstens största nyhet imho)
- Civilization 5 (om datorn klarar det)

Spel som lika väl kan floppa men värda att hålla ett öga på:

- Spider-Man - Shattered Dimensions (konceptet ser intressant ut. Lär väl suga till slut ändå, men har vi tur lyckas de göra ett superhjältespel lika bra som Batman)
- Castlevania - Lords of Shadow (tyvärr tror jag det kommer blekna i skuggan av God of War 3, men Hideo Kojima har ett litet finger med i spelet vilket aldrig är fel)
- Medal of Honor (folk verkar klaga på betan, men det är just en beta, inte ett demo)
- Call of Duty: Black Ops (hoppas lite att det kommer floppa, efter Activisions dyra map packs, försummande av patchar och snack om att ta extra betalt för multiplayern. Hittills ser spelet faktiskt väldigt ointressant ut, men det har ryktats om ett par intressanta co-opfunktioner)
- Crysis 2 (ser åtminstone riktigt snyggt ut)
- L.A Noire (men det lär väl inte komma förrän typ maj 2011 ändå)
- Max Payne 3 (samma som ovan)


Ja, och så vill ju både Sony och Microsoft att vi ska vifta och hoppa framför tv:n. Är någon intresserad öht?

Vad tror ni om spelhösten?

(Inlägget ändrat av Evolution 2011-08-24 15:37:09: Skapade ny tråd istället)

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?