I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[DS] Nintendo DS-spel?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-07-27 16:53

[DS] Nintendo DS-spel?

Mitt PSP har pajat och jag funderar på att skaffa ett DS. Men när jag kollar på torrentsidor efter spel är dom skitsmå, vi snackar 60 MB typ. Medan dom till PSP kunde gå upp mot 2 GB.

Jag tycker detta verkar jävligt lurt. Nån som vet varför det är så här? Är det endast för att spelen till DS är så mycket sämre?

2010-07-27 18:28
DS-spel är endast mycket bättre än PSP-spel.

Jag skulle gissa på att det är för att PSP använder små diskar till sina spel som har mycket högre lagringskapacitet än små flashminnen. De kan då proppa spelen fulla med filmsekvenser i relativt hög upplösning. Sådant ser du inte i DS-spel.

Kan jämföras med Nintendo 64 och första Playstation. Alla playstation-spel är typ 600 mb stora, som en cd-rom. Nintendo 64 spel däremot är typ bara 30 MB stora.

Skivsamlare

2010-07-28 10:12
Jag gick precis över från PSP Go till DSi XL, love it. Spelen är som du säger mellan ca 32mb till 128mb, vissa stora RPG spel är 256mb. Det är dynglätt att "chippa". Köp ett (t.ex.) AceKard2i samt ett minnekort, tanka programvaran och sen är det bara att tuta och köra. Jag köpte mitt AceKard2i från shoptemp.com, ligger i Hongkong, fick grejerna på 3 dagar och betalade 350kr mindre än om jag hade köpt i Sverige.

Sen är grafiken oftast bättre på PSP spel, samt det the_real_apa nämner

Jag har ett 4gb minneskort, och atm har jag 42 spel på minnet.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss