I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-07-14 09:51

[Multi] Risen

Hittade ingen tråd om det här spelet när jag sökte så tänkte starta en liten tråd.
Spelet finns till 360 och PC. Jag spelar på PC.

Risen is a single-player fantasy-themed action role-playing game by the German company Piranha Bytes, and published by Deep Silver.

- wikipedia

Riktigt kul spel faktiskt. En aning svårt är det. Fina miljöer och bra grafik. Lite Fable inspirerat också skulle jag vilja säga. Du kan välja mellan att vara "ond" eller "god", dock är det inte exakt som i Fable, men du kan stjäla saker från andra, och ser dom dig blir du då "hatad".
Spelets "handling" formas också efter hur du väljer att spela och vilka vägar du tar. I vissa quests så kan du till exempel välja att hjälpa den goda eller onda personen, om dem nu letar efter samma sak.

Spelet blev bannat i australien pga droger och prostitution.
On July 20, 2009, Risen was Refused Classification in Australia by the OFLC. According to the game's Australian distributor, Madman Interactive, the OFLC cited "sexual activity and drug use related to incentives or rewards" as the reason for the refusal.


Man kan röka en liten gås om man har lust, dock tror jag inte den har någon mer effekt än "relaxing". Även vattenpipa finns, hah.

Aja.. är det någon mer som spelar?
Jag som älskar rollspel skulle älska att lira detta över nätet. Har googlat ihjäl mig men kan inte hitta nån info om att det skulle finnas.

Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.