I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Mobil] (Iphone): Bästa spelen?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

DJ

2010-05-27 10:18

[Mobil] (Iphone): Bästa spelen?

Hej alla glada tjejer och killar.
Är lite sugen på att skaffa något roligt spel. Några tips?
Har N.O.V.A och Sandstorm samt Bejeweled 2 som är bäst.
Genre kvittar i stort sett.
Rolando har jag inte riktigt fastnat för.

They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2010-05-27 14:09
Här är min top 5-lista:

1. Across Age - Action JRPG med SNES-grafik. Simpelt men roligt stridssystem och en story som var helt ok för att va ett iphone-spel. Vissa står inte ut med att man springer in i fienderna istället för att trycka på en knapp för att svinga svärdet men jag tyckte det funkade bra efter några minuters spelande.

2. Dungeon Hunter - Dungeon crawler a la Diablo. Som ett riktigt spel fast avskalat. Beroendeframkallande ifall man gillar att samla loot och levla upp.

3. Angry Birds - Simpelt men utmanande och humoristiskt.

4. Enviro-Bear - Helt stört och frustrerande men det är ett måste.

5. The Simpsons Arcade - Alldeles för få banor men den korta tiden det varade så kändes det som ett riktigt (kul) spel.

Bubblare: Gangstar, Chaos Rings, South Park, Asland, Attack from the Dead

Kolla Appvee youtube-kanal. Dom har bra korta recensioner på väldigt många spel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2010-05-27 15:14
Tackar.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2010-05-27 15:56
orkar inte riktigt förklara spelen, men det är bara söka på namnen och review så får du en sammanfattning

1. phoenix wright - ace attorney (riktigt bra och medryckande, långt)
2. space miner (rätt kort men riktigt bra så länge det håller)
3. gta: chinatown wars (inte kört så mycket, men bra det jag spelat)
4. zenonia (rpg a la golden sun till gameboy advance)
5. skate it (riktigt bra skatespel, bättre än thps2 i min mening, då det är lite mer känsla och bättre styrning)

2010-05-27 17:48
Final Fantasy, Fruit Ninja, Fieldrunners / valfria defense spel
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2010-05-31 23:08
Kollar den här dagligen http://toucharcade.com/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-01 10:33
swords and poker 1 & 2 är det svårt att ledsna på.

rapperted.se

2010-06-13 12:03
Att ingen nämnt Plants vs Zombies. Sjukt bra spel. Peggle är kul på iphone med, Popcap är gudar.

Cosignar på Dungeon Hunter och Fruit Ninja med. NOVA är ganska coolt mest för att det är imponerande att de lyckats göra ett Halo-liknande spel på iphone, ett typiskt sånt spel man visar upp för folk som inte vet vad iphone spel är kapabla till så de blir blown away.

Tetris på iphone är nice med, riktigt skön version med snygga animationer och schyssta ljud.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-06-14 08:56
Carcassonne...

det enda spelet man behöver.. inte sovit sen förra fredagen(releasedagen) :D
rapperted.se

2010-06-29 15:42
Kan du förklara vad Carcassonne är, har aldrig riktigt fattat vad det går ut på..

2010-06-29 15:44
Gillar man Peka och Klicka spel så rekommenderar jag VARMT: Hector-Badge Of Carnage. Otroligt bra spel, riktigt skönt animerat och grym humor.

2010-07-02 13:38
Vikktorius: Det är ett brädspel som kom 2001(tror jag). Sinnessjukt smart spel.. Kan nästan sträcka mig så långt att han bör geniförklaras som han som skapade Schack.

Ett strategiskt spel med lite pusselinslag. En slags kombo av Schack, Pussel och Risk... men ändå något helt annat.

Ser sjukt tråkigt ut tills man lärt sig det... då kan man inte sluta.. detta gäller alla kön, åldrar och personligheter.

rapperted.se

2010-07-03 09:34
Kan rekommendera Zen Bound, Pix'n Rush och Sword&Poker. Riktigt bra spel.

2010-07-03 14:13
kan man inte ha typ snes emulator eller något? ..
Get Random!

2010-07-04 13:22
Pix N Rush är rätt charmigt.

I Love Katamari är också charmigt.

iDracula är rätt coolt också, jävligt enkelt upplägg men ett slappt tidsfördriv. Liknar Minigore.

Red Remover är ett trevligt pusselspel.

Oddy Smogs Misadventure är också värt att ta en titt på.

Bloons TD är ju en klassiker också.

2010-07-20 00:22
MEGAJUMP!

2010-07-20 11:02
Plants vs zombies omg!

2010-07-20 13:17
Kan starkt rekommendera Sigma. Bästa tre-i-rad pusselspelet NÅGONSIN. Ja, bättre och snyggare än Bejeweled 2. Enda dåliga är att de inte uppdaterat appen till iOS 4 ännu så ingen multitasking. Stänger man ner måste man börja om.

2010-07-20 18:51
Bästa pusselspelet är UTAN TVEKAN Dragon Portals.

Har dock inte testat Sigma.

2010-07-20 21:57
Gillar Dragon Portals med, riktigt bra. Fast måste säga att Sigma har mig HOOKED.

2010-07-21 08:17
Får kolla upp det helt enkelt!