I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GTA San Andreas Online

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-04-05 11:52

GTA San Andreas Online

Har rätt nyligen upptäckt detta, men SHIT va grymt!
Till er som spelar det kan vi väl ha detta som disskusions-tråd, dela gärna med er av era telefonnummer och vilken server ni lirar på osv.

Till alla andra som gillar att leka gangster/polis/egentligen vad som helst, joina :D

En förklaring för dem som inte vet:
SpoilerEn kortare förklaring är att man spelar online i San Andreas, dem flesta servrar fokuserar väl på Los Santos.
Det finns inga "ai-spelare" i spelet, utan alla du ser(förutom dem anställda på typ Cluckin bell) är riktiga människor(ungefär mellan 200-400spelare/bra server), bara detta öppnar ju för egentligen vad som helst, men därefter kan man välja mellan massor av "yrken" skaffa pengar, köpa vapen joina gäng, göra buisness, hustla, umgås, jamen vad som helst.
Man kan helt enkelt göra för mycket för att jag ens ska orka börja förklara, men tänk er helt enkelt GTA SA fast alla i staden är IRL-människor.
Detta innebär ju såklart att vissa servrar är helt kaosartade, men det finns även dem som kallas "roleplaying server" vars det är lite mer seriöst, där är det lite mer "dramatiskt" om någon blir mördad osv.

Screenshots etc känns överflödigt alla känner väl till GTA SA :).. Och det är f.ö enkelt som fan o fixa från internet, så no worries :).. MP funktionen är dessutom gratis.

För er som redan lirar, så ska jag börja lira på denna server: http://cp.ls-rp.com
LS roleplaying server, skulle va nice o hooka kanske göra nå buisness eller så ingame ;).

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Rappare

2010-04-07 22:40
har du inte någon länk? hade varit kul att prova
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-04-08 09:13
Låter ju skitkul! Måste googla mer!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-08 11:02
http://www.sa-mp.com/

Nu har jag lirat ett tag på den servern jag är på nu, och det är kanske det bästa jag spelat någonsin!

Det finns ju massvis av servrar som helt flippat ur, folk kör som galningar, skjuter hej vilt, baxar o byter bilar som att det vore ingenting, osv. Det är ju typ skojj dem första 10minuterna

Men på den här servern så är alla med på att spela korrekt, det mördas och rånas o allt fortfarande, men det är mycket mer sällsynt.
osv.
Det är typ trist den första timmen, men sen börjar man fatta.

kolla in sidan o läs mer om denna server, det är ofta över 300lirare inne på samma gång också, o alla håller till i LS.

http://www.ls-rp.com
prinsen i hundkostym.

2010-04-08 12:55
Jag tycker att det låter så underbart kul. Velat ha något sådant (som roleplaying-grejen) sen jag spelade första GTA som typ...jävligt ung i alla fall. Men om jag får för mig att få tag i självaste San Andreas på ett sätt som egentligen inte är lagligt försvarbart, kan jag ändå lira online då?

2010-04-08 13:35
Ja, modden fungerar lika bra på tankad version.

2010-04-08 14:48
Oj vad jag spelade det här mycket förut :D Fanns ett whoa gäng på en server, kommer dock inte ihåg vad den servern hette, men jävligt kul hade vi iaf :) $$!

2010-04-08 15:34
jag är så jävla sugen på det här! man har ju drömt om något liknande sen typ första GTA kom!

tror ni att det funkar att "dra in" windows på en macbook, cracka GTA SA och sen köra detta mod för att kunna spela? vill verkligen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-08 17:39
Fyfan vad fett de verkar, dock så är ja lat atm att börja tanka SA och ha mig, leta länkar o ha mig
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-04-08 18:37
Jävla krångel med LS-RP -.-

2010-04-08 22:22
Ha tålamod med ls-rp till en början, det tar ett tag.
Det finns en annan server: SA-RP som också duger, men den har tappat kontrollen lite, det är för enkelt att joina helt enkelt, så många DMare joinar o det blir ingen skön stämning.

Ett tips till er som ansöker på ls rp's server är att göra det seriöst på en gång servern blir dessutom 100ggr roligare om man förstår va allt betyder och hur man spelar.

En liten skön historia från idag :)
Jag o en polare(irl också) glider i idlewood, när vi ser en guzz(inte så vanliga) så vi saktar in o rullar ner rutan o snackar lite med henne, efter lite snack så går hon med på att hänga med oss iaf, så vi drar o köper lite sprit(det är soft att bli full i spelet), Cigarrer.. o lite vitt såklart ;)(ännu softare att bli wasted på det, om man blandar med alkohol dessutom blir det helt tokigt :D ) sen glider vi till mitt motelrum(jag hyr ett nu, så jag spawnar där, dessutom kan jag parkera min bil utanför, så spawnar den också där när jag loggar in) så får hon 1000$ för att dansa lite och erhm.. "entertainment"
medans vi sitter i soffan och dricker sprit o snortar koks o röker cigarr och tittar på henne haha!!

Senare när jag är ute o glider så kommer kanske 25MC's då är det Hells angels som är ute o glider, rätt mäktigt att se.

Här kommer lite ögongodis för er som tycker grafiken är trist, det finns nu nämligen en grafikmod så(dem som har hyffsade datorer) man kan hotta upp grafiken, ser riktigt bra ut faktiskt, man kan dessutom modda den så att grafiken blir efter eget tycke:

prinsen i hundkostym.

2010-04-08 22:29
psyko:
men skulle du beskriva den servern som ett second life med GTA SA-motorn eller är det lite action också? Och vad var det för uppdrag du snackade om tidigare? Du hyrde ett rum men vart kommer pengarna ifrån? Finns det syften bortom själva rollspelandet?

2010-04-08 23:12
tack_för_fisken

Ja, alltså det är ju massa action, men den känns realistisk om du fattar.
Du kan ju döda hur många du vill, bara du har en bra RP-anledning(annars blir det DM o det är bara trist, + att du blir bannad)
Men du måste ju vara medveten att om du blir tagen av snuten kan du ju få en hel del tid i fängelse för mord.
Jag satt just 900sec i finkan :).. Inte för mord dock, utan för att jag hade stulit en bil, sen flydde från snuten, så dem fick sätta in 6bilar för att få fast mig.
satt 600sec förut idag för jag försökte sälja opium, men var rätt odiskret, så någon horunge tjallade till snuten, så kom dem och grep oss :(.. hehe
Men det är rätt skojj att bli gripen också.
prinsen i hundkostym.

2010-04-08 23:19
Såg nu att det fängelse jag satt i var det "lilla" i polishuset, men sen finns ett tyngre fängelse också, såhär förklarar dem på forumet:

There are two possibilities - either you'll be put into the jail located at the LSPD or you'll be put into the Los Santos Prison (LSP). At the LSPD you'll be jailed for a few minutes which depend on the crime you comitted and you should be online during your time in jail because whenever you log out and another day you'll log in again, you'll still be at the amount of minutes you had when you logged off. When the minutes have passed you'll be released automatically by a teleport.

At the LSP you'll be jailed for IRL days, you'll be put in there for "heavy" crimes though. There you don't really have to stay online technically but prison RP could be fun as well. When the day(s) have passed you'd need to speak to a guard to release you.

i know its fun being in jail boxing and stuff i mean i just had a monster riot in the yard and the needed to call so much backup but it gets kinda boring with all the crooked cops in lsp

hehe fan så nice.
prinsen i hundkostym.
Moderator

2010-04-08 23:20
Men alltså det är så pass avancerade grejer så att man kan rulla ned rutan i en bil och att något händer om man petar i sig alkohol och kokain? Blir det typ som i GTA 4 att skärmen blir blurrig och man vinglar fram? Berätta mer om såna grejer!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-04-08 23:25
Alltså veva ner rutan gör man genom att skriva /me rolls down window
då står det på chatten t.ex "KaptenKrok rolls down window" i annan färg, man gör så när man gör saker som det inte finns animationer för. Men dem flesta vill att man gör så innan man snackar med dem om man t.ex sitter i bilen.
Men en hel del animationer är tillagda som inte fanns i SP, t.ex kan man sitta på olika sätt, dansa på olika, ligga, leana, peka osv.

Alkohol blir man vinglig utav, det är fett svårt att köra också, man blir dessutom mer "full" ju mer man dricker.
Dessutom försvinner hpmätarn och pengavisaren och radarn när man blir riktigt full.

På kola så blir bilden vit-skimrig, och man blir snurrig som fan! man är det dessutom i typ en halvtimme, radarn o grejor försvinner där också på en gång.

Opium har jag inte testat ännu, inte weed heller.
prinsen i hundkostym.

2010-04-08 23:25
Och berätta om pengarna, uppdragen och de olika "yrkena"! Berätta farbror slusk, berätta!
Moderator

2010-04-08 23:34
Ja berätta! :D
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-04-09 17:46
Jag berättar så gärna :)

Man börjar med 25k dollar och ingenting annat, ett fordon kostar som billigast kanske 5-10k, men det är typ en vespa.
Jag köpte min "tow truck" för 20k, men det är med 2försäkringar också :)(1/10 av priset per försäkring, då får man en ny om den går sönder)
Priserna på "svarta marknaden" skiljer ju såklart dock.
Jag behövde iaf den trucken iaf, eftersom jag är mekaniker så måste jag ha en sådan för att kunna tjäna nå stålar.

Men för att köpa lagligt fordon, (vilket är bra, för då kan du vara säker på att inte bli lurad, + du får några försäkringar och nyckel på köpet, nyckel=du har lås på bilen som tar si o så länge att bryta upp beroende på låslevel, man kan även köpa alarm till bilen med olika funktioner.) Så måste man iaf ha körkort vilket kostar 5k.

timlönen skiljer beroende på en del faktorer, men min är iaf just nu runt 3k. Man får högre lön om man har ett arbete. och lönen skiljer mellan olika yrken, illegala yrken såsom arms och drug dealers får ingen förhöjd timlön dock, utan bara standardbidraget på någon tusing.

Lägenheter och hus kan kosta allt mellan himmel och jord, men i början bor man nog mest ekonomiskt på motell, det kostar olika beroende på vilket.

Dör du kostar det 1k +du förlorar alla vapen/droger du har på dig.
Blir du busted så kan du ju få böter på allt mellan himmel o jord.

Som ni ser så har man inte så himla enkelt med cashen, såsom i singelplayer t.ex där man fick 100millar första speldagen typ.
Detta är grymt nice eftersom när man ser någon glida i nyaste Cheetah'n så vet man att han förtjänar fan den, det är inget han hittade på en bakgård(du gör det bra om du lyckas baxa en dyrare bil, dem som köper dem utrustar ju troligen med bästa lås och alarmen och lämnar dem inte obevakade värst länge, sen bär dem troligen ganska tunga vapen också, så baxa såna bilar måste man verkligen göra det bra :) )

prinsen i hundkostym.

2010-04-09 17:48
Jag ju slutligen berätta om igår när jag gled längs med motorvägen.. Då ser jag i motsatt fil ett gäng bikers komma åkande "coolt" tänkte jag, några polare leker MC-gäng.
Men sen kom det fler.. och fler det var säkert minst 25st bikers iaf.
Sen ser jag på chatten att det är Hells Angels som glidit förbi :D.. var rätt mäktigt faktiskt.. funderar fan på att joina dem kanske.
prinsen i hundkostym.

2010-04-09 18:51
FAN vad sugen jag blir! helt galet, vore grymt fett att starta ett gäng med typ 10 pers eller så

Moderator

2010-04-09 20:28
Hur funkar det med körningen då? Är det antingen full gas eller sitta och småtrycka på W som gäller? Hur ofta behöver man reparera sin bil? Åker du själv runt och bärgar folks bilar? Hur stor är fördelningen mellan kriminella och laglydiga?

2010-04-09 22:19
KaptenKrok

Körningen är som vanligt tror jag, med skillnaden att man har bensinmätare och hastighetsmätare, + möjlighet till mer radio.

Jag åker inte runt och bärgar folk, det finns ett annat yrke som gör det däremot.

Kriminella/laglydiga är bättre fördelat än jag kunde tro.
Många gillar att bara RPa allt. Jag såg t.ex 2st som RPade efter att dem krockade, dem stod o croucha o hade sig vid bilen o diskuterade krocken hehe..
Men så långt går inte jag, men det bidrar ju som fan till känslan när folk i stan håller på så.

Det är inte helt enkelt att bara bli kriminell, kom ihåg att snuten inte är datorstyrda längre, dem är inte dumma, många är snitches också, så att göra saker inför alla andra är oftast ingen smart ide.
prinsen i hundkostym.

2010-04-10 00:21
Jag blir trippat sugen... Vi måste starta ett whoa-gäng, jag snackar inte ens bullshit nu, verkar bisarrt roligt. Måste tanka GTA:SA, sen är jag på som aldrig förr... Kan jag köa till servern innan dess? Eller är det smartare att vara 100% redo SEN börja köa?

2010-04-10 01:40
Jag kanske är dum nu, men verkar det inte fett roligt att vara snut?
mera msz!

2010-04-10 02:31
Anenk:
Vi LÄR ju starta whoa-gäng!

2010-04-10 10:46
ötziötz

Jo, det är säkert skojj, aldrig provat, men det verkar jäkligt skojj.

Anenkefali

Jo, du kan köa innan, np, börja med att läsa beginners sektionen på www.ls-rp.com forumet.

Säg till när ni skaffat användare också, så kan jag hjälpa er lite i början, det kan gå lite segt annars.
prinsen i hundkostym.

2010-04-10 10:50
ötziötz

Men det är inte så enkelt att bli antagen som snut.
Dem är rätt skickliga både på spela och RPa.

I förgår t.ex hade jag baxat ett bil(den stod ju olåst med motorn på :P) och for o hämta upp min kompis på flygplatsen, då kommer snuten bakom mig, så jag börjar burna som fan!.

Snuten hänger bara på utan några försök att ramma mig, gick fan inte att skaka av honom, sen kommer fler bilar, till slut sätter dem upp jävla Road blocks t.om! och till slut var det bara att ge upp helt enkelt.
Riktigt snyggt spelat av snutarna iaf.
Kändes fan som man var med om en riktig biljakt :D.
prinsen i hundkostym.

2010-04-10 10:52
Kanske jag som är seg men vart ansöker man om ett konto på LS-RP?

2010-04-10 10:59
http://cp.ls-rp.com/

Där ansöker du.

Räkna inte med att kunna komma in om du inte gjort en bra ansökan dock.
prinsen i hundkostym.

2010-04-10 11:12
Förslag på gängnamn: Whoa-Tang Clan !!! ;)
JKIBMM

2010-04-10 11:36
Fett namn! Jag röstar för!

Så nu har jag skapat account, man behövde ju inte alls köa eller nått om jag har förståt confirmation-grejen rätt? Nu behöver jag bara tanka ner spelet i fråga. Stämmer det att man inte får patcha det?

2010-04-10 15:45
ska fan testa detta, verkar ju svinsoft

Moderator

2010-04-10 16:00

2010-04-10 16:54
tack_för_fisken P23

Du måste ju skriva ansökan också?
prinsen i hundkostym.

2010-04-10 17:14
är detta ett mod (Dvs måste man ha orginalet för att kunna spel adetta? )
JKIBMM

2010-04-10 17:23
psyko:
jag vet inte alltså.. jag fick password i mailen bara. ska pröva senare ikväll.

2010-04-10 17:36
jamen med pw't kommer du in, så att du sen kan skriva ansökan.

Kitti.
Du behöver inte orginalet.
prinsen i hundkostym.

2010-04-11 13:51
Lite gang brawls från servern :)

Säg ett spel där man kan ha såhär skojj? :)
prinsen i hundkostym.

2010-04-11 15:35
jag är verkligen sugen på att spela men killen jag bor med har nog tagit med vårat tangentbord och mus till jobbet. damn! ska väl skriva den där ansökningsgrejen imorgon. vill ju spela på en seriös server som inte bara är en lekstuga med death match.

2010-04-11 22:30
När jag ska välja ett username på ls.rp står d "Nickname in wrong format!" what do do? :S

2010-04-11 22:31
du måste ha förnamn_efternamn

2010-04-11 22:49
detta verkar skitballt!

2010-04-11 22:58
Krångligt d här, har reggat mig nu o fått mail med lösenord men när jag ska logga in på sidan så står d att d är fel lösenord... Så jag klickade på "Resend activation e-mail".
Då står d "The e-mail/username information submitted could not be found." :(

2010-04-11 23:03
så jävla taggad på detta! behöver bara leta rätt på tangentbord och mus.
ska rollspela en Ibrahim Abdr, taxichaffis och drogmissbrukare. tänker köra omkring helt stenad och försöka få kunder :)

2010-04-12 09:29
Försökt övertala ett par vänner nu att starta upp med detta och skapa ett gäng för att sedan ta över något "corner" ;)

..tyvärr har inte många nappat och min dator är trasig vilket förstår mina storhetsplaner på att bli en sann GTA version utav Avon Barksdale
JKIBMM

2010-04-12 16:31
ska rollspela en Ibrahim Abdr, taxichaffis och drogmissbrukare. tänker köra omkring helt stenad och försöka få kunder :)

Haha det där låter som en grym karaktär!
Påtal om det så provade jag MJ för första gången igår :D.. Var rätt soft, var den mildaste effekten, det enda som händer är att bilden blir vit skimrig typ radar o allt är kvar, blanda med alkohol så blir det naaaajs :)..
De e najs.

Det är för få som spelar karaktärer, det finns vissa, t.ex har jag stött på nå hippies som är riktigt skojjiga, men många vill bara spela balla gangsters som är tuffast i stan.
Eller mer eller mindre karaktärslösa(jag är rätt karaktärslös, har mest fokuserat på att lära mig skiten hitills, men nästa gubba ska jag nog rollspela rätt seriöst, det är ju det som är skojjigast i längden tänker jag mig)

prinsen i hundkostym.

2010-04-13 22:39
fan va jobbigt det blev om man ska försöka spela detta på en mac....

2010-04-13 22:43
Har planer på att rollspela efter en klassisk mall med ett annat perspektiv. Alla vill vara gangsters, min snubbe ska bara vara otroligt misslyckad. En kass kille som aldrig lyckas helt enkelt.

2010-04-13 22:46
Läste av någon anledning frågan "What is our policy on robbing and scamming?" som "What do you think about robbing and scamming?". Svarade kasst där, måste ansöka igen... Tråkig miss.

2010-04-13 23:23
Helvetet så less jag är!! sedan igår har jag blivit rånmördad, stoppad av polisen flera gånger av skitanledningar och torskat 10tusentals kronor på det!!

Köpte även en gun och förlora den eftersom jag parkerade bilen med gunnet inuti!! så där försvann 4k också!!!!!

Fanimej förlorat flera dagars arbete!!
prinsen i hundkostym.