I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Största spelbesvikelsen?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   
Admin

2010-03-03 12:44

Största spelbesvikelsen?

Ibland uppfyller inte spel ens förväntningar. Ofta funkar spelet ändå och landar kanske på betyget "okej", men då och då sitter man där med ett spel man ångrar att man ens stoppat in i sin konsol.

Ålder, spelrutin och prislapp är faktorer som spelar in. Ju äldre man blir desto högre krav ställer man. Jag kan knappt minnas ett 8-bitarsspel jag tyckte var tråkigt när jag var 10. Idag däremot kryllar det av spel som är korta, snygga och tomma. Ett spel kan kännas värdelöst om man betalar en femhundring för det men väldigt bra om man betalat 220:-. Senaste Prince of Persia är ett exempel. Köpte det billigt, gillade det starkt men tvivlar på att jag hade varit lika nöjd om jag köpt det nytt.

Så vilket/vilka är era sämsta spelköp?

Kommer spontant på två spel:

- Hawx. Trots att jag bara betalade strax över 200:- för det. Hawx var oerhört tomt. Ungefär lika svårt oavsett svårighetsgrad. Du fick ungefär hälten av planen genom storyn och andra hälften fick du om du nötte om banorna igen och onlinedelen var ett skämt (tråkigt, dålig ping och få spelare, mestadels amerikaner).

- Ninja Gaiden. Tråkigt, ryckig kontroll och för svårt. Svåra spel är kul, men inte när det går ut på att göra samma sak hela tiden. Enformigt och inte vidare belönande.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?