Har kommit till gran pulse nu. Det var mycket större än jag trodde. ska nog gå runt här tills jag maxat mina karaktärer+vapen. Iaf tills jag gjort alla missions
Du kan komma tillbaka dit senare i spelet, så egentligen är det onödigt att grinda för mycket nu :) Är sugen på att spela men pallar inte, inte spelat FF på 5 dagar nu.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Att maxa vapen + gubbar tar fetmioelva evigheter och är dessutom totalt onödigt då tre av karaktärerna är såpass mycket bättre än de andra vid maxlevel mot spelets riktigt svåra bossar.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jo läste att man kan komma tillbaka senare vilket är trevligt. Men jag tycker det är så kul att gå runt här så fortsätter nog ettag till. Precis fått en chocobo så nu kan jag ju gräva efter skatter också!
Coke P24 Vilka är dom bästa vid maxlvl då? Lightning hope och fang?
Vanille, Hope och Fang. Jag orkar inte med vare sig Vanille eller Hope och håller dem utanför mitt party men om jag får lust att göra allt i spelet så får jag väl lägga ner lite extra tid på att fixa upp dem.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jag kan tyvärr inte köra utan Lightning så jag tänkte köra lightning hope och fang när jag meckat och lvlat ett bra vapen till fang. Just nu kör jag Lightning Hope och Snow. Gillar inte Hope eller Vanille heller men Hope är bra så han får vara med iaf:P
Erat pulse snack har gjort mig motiverad att fortsatta spela det och utharda alla javla cutscenes sa jag kommer till det roliga. Ploppar nog in skiten nar jag kanner mig fardig med god of war.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
dog efter en timme in i spelet haha riktigt daligt..ska nog kora en 10 timmar i strack idag om jag inte blir for rastlos av cutscensen..brukar gilla cutscenes men vaffffan..och hon tjejen med retlig dialekt e ocksa javligt jobbig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sen har jag svart for den har rymdgrejen ocksa..tycker de borde va som i 9an..mkt trevligare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
marvingaye Kämpa! Gran pulse är fett blazeandamaze Jag håller med, gillar inte rollspel som är så hightech. 9an är precis så det ska vara. Mitt favorit rpg^^
Oj oj oj vad jag älskar gran pulse. Efter att jag stötte på min första cactuar så kan jag inte sluta farma dom. 10k cp om man ödar dens andra form och det går snabbt som attan. Antar att det finns bättre saker att farma längre fram men just nu så känns det som en bra grej^^
Har också precis kommit till Gran Pulse. Är det bara jag som tyckte att fienderna va sjukt svåra precis när man landat där? Vet inte om jag inte grindat tillräckligt tidigare eller nåt men jag hade stora problem med de två första "huntsen". Ska fortsätta spela imorrn, grinda upp lite!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
För övrigt, om hunts är dom enda sidequests igen... jag hatade det i tolvan. Sjukt tråkigt att hitta monster att döda som enda sidoelement. Hoppas det finns något annat kul att göra också.
Att doda monster och gora olika varianter av fetchquests ar val a&o nar man snackar jrpg sidequests. Men jag tror inte jag skulle ha nat emot det anda i det har spelet. Sa lange jag slipper hora nagon av dessa fullkomligt ointressanta karakterna prata sa ar jag glad. Avskyvarda cutscenes verkligen och de har lyckats hamna pa nat irriterande plan dar de inte ar sa daliga att de blir roliga utan kvarstar som endast daliga och awkward. Tur fan for det eleganta, intuitiva och overlag roliga stridssystemet det har spelet har.
Gogaku Treasure hunts med din chocobo. Du måste dock dunka igenom de första 14 huntsen för att få tillgång till en. Har du börjat levla dina vapen? Gran pusle kan vara ganska svårt i början och därför är strategic warfare (com/syn/sen) följt av mystic tower (rav/rav/sen) ett ganska enkelt sätt att överleva i början samtidigt som man dödar det mesta efter ett tag. Det finns säkert vettigare setups men för mig som måste ha med mig Sazh pga haste så får det bli som ovan (Nu har iofs hope äntligen lärt sig det men det hade han inte när jag först började på chapter 11). Annars är många fiender mottagliga för debuffs (deprotect tex) vilket kan göra hela skillnaden mot tex en behemoth. Få Fang att lära sig deshell och deprotect asap så att du kan knuffa ut Vanille (fram tills du får vettiga acc så att hon överlever ett tag). ! Jag mötte min första cactuar igår när jag red omkring och även om han inte var svår så tog det mig ett jävla bra tag. Vilken setup körde du?
Gogaku I början kan det vara lite svårt ja. Men sålänge du har en sentinel med dig och har hope för protect, shell, veil, faith, bravery och eventuell elemental dmg så blir det inte så svårt.. Protect, shell och veil räcker bra i början. När fighten börjar kör du Sen/syn/med sen när alla är uppbuffade så mejar du antingen på med rav/rav/rav för snabb stagger eller om du tar för mycket skada så kör du rav/rav/sen eller com/rav/sen eller om skadan inte är allt för farlig så kör du rav/rav/rav sen när det behövs heal så byter du till med/med/sen för snabb heal sen fortsätter du mejja och som sagt. Har du deprotect och deshell så är det fina fiskenCoke Kör Lightning Hope Snow Kör först med/syn/sen för buffs. Sen bara Com/rav/sen så är han nere på nånstans runt 2 min. vene om man tjänar på att ta hans första form för 5k cp men tror jag kom fram till att den större formen för 10k är bättre. Dock har jag bytt farming metod nu. Just nu farmar jag Behemoth King och Megistotherian. Dom två som slåss vid mission 17 stenen. Eftersom man alltid får pre strike på dom så kör man bara com/rav/com. Går på Behemoth king först och "launchar" honom så är han död på några sekunder och eftersom snow har hållit upp stagger mätaren på den andra så staggrar man honom direkt och så är han död. Tar 26 sekunder att döda dom man får grymt mycket cp på kort tid. Nackdelen med dethär jämfört med att farma cactuars är ju att man inte tjänar några pengar. Cactuar doll säljs för 12k edans behemoth king och vargen bara droppar skit
Hmm, jag tror jag aldrig kört med en sentinel. Jag vet inte ens vad fördelen är med dom? Dom står ju bara där, haha. Kanske bara inte kommit till en tillräckligt hög level ännu för att se dom riktiga fördelarna. Nu kör jag Light, Vanille och Sazh, börjar med Com/Sab/Syn och byter sen till Rav/Med/Rav alternativt Com/Rav/Rav beroende på hur säker jag känner mig på att inte behöva helas. Funkar bra just nu faktiskt.Spoiler För övrigt så gick jag en bra jävla väg för en mission-sten, hamnade på något skumt ruinställe där jag va tvungen att döda nån flygande grej som besegrad förvandlades till nån stor färgglad kristall. Ingen aning vad det handlade om, jag kunde inte göra något med stenen, men det låg en massa mission-stenar runt omkring den. Vet ni vad jag snackar om? Missade jag någonting eller kommer jag få reda på vad som händer när jag gjort fler missions?
Gogaku Sentinels tar all aggro och kan ta en jävla massa stryk när dom använder sina guard moves. Så en sentinel använder provoke/challenge och tvingar på så sätt alla fiender att bara attackera denna. Kombinera det med allla defense moves som dom har så är dina andra två medlemmar fria att göra vadfan dom vill eftersom en sentinel överlever så bra Jag har inte gjort alla missions ännu men är ganska säker på att du inte missat något
! Du skrev att det gick snabbt som attan, det var därför jag frågade. 2 min är allt annat än snabbt för ynka 10k cp. Sedan är jag väldigt nyfiken på varför du spelar med Snow istället för Fang. Jag körde runt 25 hunts på pulse och är nu i mitten/slutet av chapter 12. Vill ni inte inte att spelet ska bli väl enkelt så föreslår jag att ni sparar merparten av pulse till post game.
Coke Jo jämfört med vad jag har lyckats med nu så är ju 10k cp inte mycket på 2 min inte, men när jag stötte på honom var det fint^^ Men som sagt så kör jag behemoth king och den andra killen nu. Lyckades även skaffa Growth egg från mission 55 så jag får dubbel cp. Så 13.3k på ungefär 10 sek är inte helt fel:) Anledningen till att jag körde med Snow just då var för att han hade mer hp och jag hade uppgraderat hans vapen. Hade ont om pengar så kunde inte uppgradera Fangs vapen. Nu kör jag dock med Fang, Lightning och Hope. Allas vapen är maxade rank 2. 6 mille för 3 Trapezohedron är inget jag kommer få ihop inom kort tyvärr så funderar på att köra chapter 12 nu:P
fan jag smög ifrån fältet i pulse in i det där tunnelsystemet bara för att kika lite men nu kan jag inte smyga tillbaka utan att bli påhoppad av behemothen och jättekatten, som jag inte riktigt klarar att ta ännu. åhh FAIL!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Misery_chick Om du är försiktig så går det att smyga förbi. Men har du inte gjort mission 17 som är bredvid dom?
Har precis börjat ch. 12. Eller ja, är precis innan det. Funderar på att hitta ett nice grind-ställe, men vill verkligen ha Growth Egg först. Läste att Cactuar är relativt bra, man väntar tills 3e formen och får ca 30k med growth egg. Har ni nåt annat superbra ställe som ger mycket CP på kort tid? För övrigt, jag har så sjukligt många accessories. Funderar på att antingen dismantla några eller sälja, vilket tror ni är bäst?
Misery_chick Du borde kunna ta dom, jag kunde definitivt det när jag va där du va. Du får ju pre-empetive varje gång så se bara till att Behemoten inte kan morpha till sin andra form genom att launcha honom gång på gång, så borde det gå relativt rätt. Det är för övrigt ett sjukt bra grind-ställe för dig. Jag körde den fighten säkert 100 gånger och kunde levla upp mina gubbar fullt och lite därtill efter det :)
! P21 nä bara ett mission sen skulle jag ju såklart smyga runt och reka som den dumma fan jag är.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
! Jag orkade aldrig tag mig till mission 55 men ska definitivt köra så fort jag har klarat spelet. Ska man inte grinda i evigheter så är ju den ett måste. Du behöver bara en trapz. Maxa sedan ut ett vapen till fang eller vianille, dismantla och få 3 trapz. Har du inte två mille så kan du köra deathtricket med vanille på de stora sköldpaddorna. Droprate på 5% men med rätt acc så blir oddsen lite bättre.
Då var man färdig. Det är mycket möjligt att jag precis har bevittnat det sämsta slutet i seriens historia. Så mycket ost och tonårspretto-snack var det länge sedan man fick stå ut med. Aja, blir väl att köra sista huntsen nu.
Coke Dom stora sköldpaddorna respawnar inte eller hur? Har dödat tre eller fyra utav dom och hittar bara dom mindre sköldpaddorna nu... Fick inte en enda trapz även fast jag körde med collectors catalogue. Antar att det blir till att spara ihop till en och sen göra som du säger, dismantla ett vapen och få tre. Jag drar mig för att spela vidare på storyn, tror inte jag skulle palla köra längre om jag klarat det...
Gogaku P24 den som står utanför Edenhall respawnar.. på Leviathan Plaza, du får gå ut ur sektionen eller spara/loada så står den där igen har dödat den 4 ggr nu utan att få någon drop överhuvudtaget, känns segt
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Coke Jaha det gick att göra så med Vanilles vapen också? Trevligt. Ville inte slösa bort Fangs vapen på det och uppgradera igen så då uppgraderar jag väl vanilles vapen^^ Jo dom stora sköldpaddorna vet jag om, men som sagt så finns det en bra kille att döda vid eden hall som jag ska farma och så långt har jag inte kommit än tyvärr. Men jag har Connoisseur Catalog så jag kommer hålla tummarna. Death tricket är för övrigt underbartGogaku Connoisseur Catalog är den som ökar rare drops. Tror inte collectors catalog funkar för traps eftersom traps är rare. Angående alla dina accs. Kolla upp vad du kan få om du uppgraderar dom och sen dismantlar. en del ger väldigt fina saker^^
Kan man komma tillbaka till Gran Pulse efter man lämnat det första gången? fastnat något så fruktansvärt nu. Tagit alla i titans utom 3, och dom är omöjliga, provade att ta mission 55 för growth egg men dog på 1 sekund ungefär. Tänkte om man skulle dra vidare och kan komma tillbaka lite senare i spelet. eller hur är det?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Japp du kan komma tillbaka dit senare. nära slutet av spelet och efter du klarat det. för att klara mission 55 så kör du med snow som sentinel med hp och dmg reduction acc. sen kör du med vanille som partyleader och kastar death på neo ochu tills den dör. kör med hope some healer. När det börjar krisa byter du till combat clinic och healr upp sen tillbaka till att kasta death. Ska funka utan några större problem när du är på gran pulse första gången om du lvlat upp dom ganska rejält
! P22 Haha, jo levlat upp dom ja.. Har väl maxrank på 2 klasser per gubbe iaflevel 4 tror jag. Dör ändå direkt. Jag får levla lite mer antar jag. Tack för hjälpen!
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Om du klarat bossen som ger crystarium stage 9 och Snow har runt 10.5k hp så ska det gå. Man får ha lite tur i början av fighten så att Vanille inte blir attackerad och dör direkt. Lycka till hursom^^
Jag kör Lightning Fang och Hope, swappar lightning för Vanille i dom fighterna.. Men men, ska köra vidare nu och gå tillbaka till GP senare i spelet.. =)
Final fantasy XIII-2 har ju blivit utannonserat som dom flesta nog vet. Men jag är iaf lite exalterad, dom säger att dom ska förbättra det dålig med XIII och om dom nu lyckas med det så tror jag vi har något riktigt bra på g. Dock är jag mer exalterad över versus. får göra en tråd om det med nya gameplay trailern
Var ju den samsta nyheten ever dock, hade hellre sett nagot nytt an att dom later en stiga in i den dar javla skitvarlden igen... Ligger fortfarande cirka 1-2 timmar ifran slutbossen och gjort i cirka 3-4 manader har ingen lust att spela skiten alls, sen att man far typ 50kr for det pa gamestop gor att jag fortfarande har kvar det
I.C.T.W Ill be heading out soon
All denna negativitet. Du kan ju vänta tills dom avslöjar lite mer detaljer innan du avfärdar det helt
Ar det konstigt att man ar negativ? Jag gillade FF13 i borjan men sen gick allting fel, blev for segt for ointressant och bara en skittrakig grind for ingenting. Men du kanske klassar FF13 i narheten av deras tidiga PS1 alster? Final fantasy for mig har varit en bra serie, nu pa senaste har dom tappat fokusen helt och hallet iofs har hela japanska spelindustrin gjort det
I.C.T.W Ill be heading out soon
FF13 var nog det spel jag hade minst roligt med, timma efter timma, av alla spel jag spelade 2010. Käkade ost på räls i minst 10 timmar och hoppades efter varje stor "händelse" att det schyssta battlesystemet skulle låta mig släppa loss eller komma till den stora ängen där folk sagt att spelet kommer sluta vara horribelt. Men de ostiga karaktärerna och de totalt ointressanta saker de hade att säga fick mig att ge upp och inse att inget är värt 15 timmars misär. FFXIII-2 kan dra åt helvete. Är nu mer intresserad av vad det andra S-E teamet har skapat med FFvsXIII, det spelet ser ju faktiskt lovande ut. FFXIII såg aldrig lovande ut för mig, jag lurade bara mig själv att ge det en chans.
Doggsonlol Konstigt och konstigt är det väl inte. Jag tycker definitivt inte att FFXIII är i närheten av dom tidigare delarna.. Fast FFX och XII tyckte jag inte om sådär jättemycket. men hursom så tycker jag inte att det är ett dåligt spel. Men för att vara final fantasy och deras första denna generation så var det självklart en stor besvikelse. Det är just därför jag hoppas på att XIII-2 kan rätta till det. Lite hopp får man ju ha iaf. Går det ännu mer åt helvete så kan man ju hoppas på att deras motgångar får dom att tänka över en FFVII, VIII eller IX remake. Dock så floppa ju inte XIII försäljningsmässigt direkt Men ja, versus är jag väldigt intresserad av men kan tänka mig att det dröjer minst ett år till innan det kommer