I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-01-18 23:53

[PC] Strategi Spel

Det finns något strategi spel när man kan välja att se ovanför och anfalla med sinna soldater som exakt alla andra spel,
men man kan också zoooma in och bli en gubbe å slåss och det har jag inte sett förut. Någon som vet villket spel det är jag pratar om?

Finns det fler spel som är så, kan det hete rome total war?

Tipsa om andra spel är Rise Of Nations roligt?

Ska finnas något spel som är som risk att man ska ta över hela världen men det kanske är Rise Of Nations ingen aning, men vore snällt om någon har lite tips på sånna spel.

This is some Cody Vernon shit

2010-01-19 08:46
Tror det heter Dungeon någonting, kom inte ihåg mycket om spelet. Tror det är monster som man spelar med.

2010-01-19 08:49
Glömde tilllägga har inte sett något liknande spel sen dess och det här var för mer än 10 år sedan. Typ som Red line spelet som fick för liten hype, dom var för sin tid med speliden

2010-01-19 09:51
dungeon keeper 2 kanske? man är i underjorden, har ett gäng minions som man beordrar gräva tunnlar och rum och sånt och som man kan beväpna. man kan välja styra dom i första person. riktigt bra spel. samma som gjort black and white tror jag.

2010-01-19 10:59
Om det inte är Dungeon Keeper så är det antagligen Earth 2160.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2010-01-19 11:26
var inte C&C Renegade så?
du är kär i mig.

2010-01-19 11:41
Det finns 2 st som jag vet om, ena är släppt andra inte.

Jag rekommenderar att du INTE lirar första för att det suger.

1. Länk till http://www.webhallen.com/prod.php?id=96582

2. Länk till http://www.fz.se/spel/field-ops/pc
AIK AIK AIK

2010-01-19 12:02
Tror man kunde göra så i Spellforce...

I Rome har man en karta över Europa där man flyttar runt sina trupper turbaserat. När det blir strid "zoomar" man ner till den taktiska vyn. Där ger man order i realtid.

Rise of Nations är ganska roligt, väldigt like Age of Empires blandat med lite Civilization. Sen har det ett kampanj-läge som är lite likt risk.

Men annars är det Total War som gäller om du vill spela Risk.

Karta:

Taktisk vy:

2010-01-19 22:08
okej tack för alla tips , fixar Rise Of Nations nu Legends det var det nyaste är det roligast eller ska man ta någon av dom gammla?
This is some Cody Vernon shit

2010-02-27 15:56
På Empire Earth kan man göra så (zooma in på enskilda gubbar). Fast det spelet suger ganska ordentligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-27 18:07
i World in conflict kan man ju styra enskilda tanks, gubbarna är i grupper om typ 5. Jävligt fett spel tycker jag.
SMÅLAND!