I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bannad från xbox-live

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-12-29 16:25

Bannad från xbox-live

Asså, jag har xbox-live men spelar nästan aldrig live...

men häromdagen tänkte jag och polare köra lite nhl på live, men när jag loggade in så stod det att jag va bannad? varför?
någon mer som blivit bannad?

2009-12-29 16:26
Just det, antar att folk kommer fråga om mitt xbox är chippat/moddat osv osv.

Ja det är det, men grejen är att jag har ju aldrig internet sladden i och live igång, och dom spelen jag spelar live har jag original.

2009-12-29 17:13
Känner inte livet av direkt om man har chippat eller inte? DET har jag hört iaf :p
be the change

2009-12-29 17:39
Det spelar ingen roll om du bara spelar originalspel över live, har du varit inne på live med en chippad konsoll eller en konsoll som har en hårddisk som inte är original så kan du bli bannad från live.

*obligatorisk kommentar om lilla edet osv* :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Hangaround

2009-12-29 23:01
Jag blev också bannad och jag misstänker följande:

Alla achivements ligger och lurar med diverse datum. Datum då spelet inte ens var släppt. Vilket inte möjliggör spel på "lajven".
Jag väntade alltid tills spelet var släppt i Sverige innan jag började lira online.
Men så kom Modern warfare 2 och då kunde man inte hålla sig, så det var ju väldigt korkat gjort.

Det är väl en kombination av mjukvaran och det här skulle jag tro.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-12-30 09:14
jag tror lite mer än att achivements från för tidigt spelade spel var orsaken.. Har inte MS bannat upp mot en miljon boxar nu på sin senaste hammare?

Hade en polare som köpte en ny chippad elite från psxcare, kom hem och hann knappt sätta i ett spel innan han var bannad.. och han körde defintivit inga spel som inte hade släppts än.

Så kan det gå :D

rapperted.se

2009-12-30 09:49
Haha, skadeglädje. :D
jagvillocksåhaenblog.com

2009-12-31 16:26
haha jag hittade ju en fet sån unban dvd, trodde jag, va en film bara sen kom det upp ett fett jävla fuck you finger :P

är det kört alltså?

det går inte att banna upp?
jag fattar bara inte hur jag kan ha blivit bannad när jag inte haft igång live på typ ett halvår och när jag ska lira ett original lir så är jag bannad,

helvete jonas!

2009-12-31 18:25
Det stämmer rätt bra där med datum etc på achievements

Folk som hexxar/moddar/hackar sin gamerscore och låser upp alla achievements i spel genom att trycka på 1 knapp blir ofta bannade tack vare att dolda datum/tid på grejerna.

Microsoft kan se exakt när du låste upp din achievements tack vare det = folk som ökar sin gamerscore med 30-40k på en dag blir simpelt bannade

Sen att du hade en chippad xbox gör det ju bara rätt åt dig
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-12-31 18:46
Köp ny köp rätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-01 12:48
varför vill man ha mer gamescore? :S

2010-01-01 13:04
för att vara 1337
be the change

2010-01-01 18:27
alltså saken med 360 är att OM du chippar det. du behöver inte va online när du spelar brända spel, för när du sedan går online så kommer dom åt allt data på din 360 o därmed ser att din konsoll e chippad. kalla de bullshit eller dåligt whatever.
jag tycker de är rätt, kan du inte köpa spelen så ska du inte spela online heller.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-01-02 02:25
men det måste ju vara nån ny jävla grej då, för mitt har varit moddat sen day-one och jag har spelat live i över 2 år

2010-01-03 00:17
-Serum- P22: leaderboards är orsaken till att folk hackar den
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-01-03 01:39
Känn dig bara ägd av systemet ... PLZ
be the change

2010-01-03 02:05
det med att de kan se datumen och achivements har varit allmänt känt länge..det är inte svårare än att inte spela spelen före europa release..

det som hände nu som både serum och dizzy nog syftar på är att MS kunde se om själva konsollen var chippad på nåt sätt(vilket inte borde komma som en chock när det är de själva som byggt maskinen)..
För som sagt, det var människor som hade haft den chippad i en dag utan ens spela brända spel på den som också blev bannade.. Varenda dåre jag känner i Sverige blev bannad oavsett de spelat 2 år online eller 2 dagar..

Som sagt Jackvegas sa det bäst... "Känn dig ägd av systemet". :D

rapperted.se

2010-01-03 03:00
- ted -

:D
be the change

2010-01-03 18:41
men nu blev jag fan sne, dom drog pengar från mitt konto igår, för 3 månader live till, men jag är ju förfan bannad! dom pengarna kan jag väl aldrig få tillbaka? för jag kan ju inte ringa o säga, wtf ge mig cashen jag har varit olaglig så jag är bannad

2010-01-04 10:36
Va glad du inte får skaka galler eller böter istället.
För det är ju olagligt rakt igenom.
Fan har folk förväntat sig som chippar???

"Som sagt Jackvegas sa det bäst... "Känn dig ägd av systemet".

2010-01-04 13:10
Yes, om du blir bannad och har LIVE som dras från ditt konto så måste du ringa in och säga upp det...

Tycker väl inte att man ska skaka galler, snarare att MS får styra sin shit så det blir mer svårcrackat.. Samma sak som att ladda ner film, musik etc... Finns möjligheten så kommer folk alltid göra det.. Alla sitter inte med fullsmockade konton eller tunga jobb. Inget jag klandra någon för.
rapperted.se

2010-01-04 17:47
Yes, om du blir bannad och har LIVE som dras från ditt konto så måste du ringa in och säga upp det...

Tycker väl inte att man ska skaka galler, snarare att MS får styra sin shit så det blir mer svårcrackat.. Samma sak som att ladda ner film, musik etc... Finns möjligheten så kommer folk alltid göra det.. Alla sitter inte med fullsmockade konton eller tunga jobb. Inget jag klandra någon för.

called a reality check. dom förstår inte sånt alltid vettu när dom tjänar miljonbelopp trots alla nerladdning....
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-01-04 18:51
Inte förstår?
Dom förstår nog mer än någonsin sen deras skändade första gen xbox...
rapperted.se

2010-01-08 14:38
Gör om, gör rätt

Poet

2010-01-26 19:20
Inte for att vara san, jag forstar att folk inte har pengar (inklusive jag), but in this day and age sa reas ju spelen ut for 100:-

EB Games har i Canada har ju fan spel for $ 9.99 (ca 65 sek) liknande deal har de val i Sverige ocksa, right?

Jamfor det med att du maste hitta en fungerande version online, branna skiten pa dual layer skiva, tiden for det sammanlagda och allt knas med att man kan bli pakommen, och som i TS's fall, att dem bannar boxen sa du maste kopa en ny. Da verkar faktiskt 65-100 spann per titel inte sa dyrt.

Men skitsamma, latt att vara efterklok. Beklagar Serum.
At the gates of Eternity...

2010-01-27 08:41
BC99 P26: Usa och Kanada har vanligtvis mycket bättre deals gällande tvspel. Om han också bara skulle köpa spelen som ligger runt en hundring, skulle han i stort sett bara spela spel som releasades runt 2006.

Dieallot

2010-01-27 17:53
Köp en ny box, flasha med den senaste firmwaren: ixtreme LT, stealtha spelen i abgx360 och kör inga spel som inte släppts ännu. Då är du ganska säker.

2010-02-05 10:22
"på Live, är inte serum stamkund"
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-02-05 12:35
Det spelar ingen roll om du bara spelar originalspel över live, har du varit inne på live med en chippad konsoll eller en konsoll som har en hårddisk som inte är original så kan du bli bannad från live.

- Fel, man blir enbart bannad om man spelar ett chippat spel med internet kabeln i, du kan spela vanliga spel!

Jag antar att du råkat spela nåt utan att dragit ut internetkabeln, bara av misstag sådär!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-02-05 12:50
- Fel, man blir enbart bannad om man spelar ett chippat spel med internet kabeln i, du kan spela vanliga spel!

Nej, har man vid något tillfälle varit online med en chippad konsoll och spelat ett unlegit spel så kan man bli bannad tack vare att achievements blir reggade. De kan då gå in och se när du fick dina achievments för ett visst spel och även se om det spelet är legit. Samma sak gäller hårddiskar. De bannade någon miljon precis innan mw2 kom ut bara för att de hade third-party hårddiskar och hade vid något tillfälle varit inne på live.

Du förstår väl själv att de inte behöver "ta dig i akten" när internet kabeln råkar vara i. Saker och ting reggas och syncas när du går online.
Admin

2010-02-05 17:08
Spel i USA är generellt sett mycket billigare än i Sverige. Här är det i stort sett standard numera att ett nytt spel kostar 599:- vid release och kanske sänks en femtilapp efter nån månad. Och trenden verkar peka upp mot 629-649:-... I USA kostar de ofta runt 59 dollar vilket snarare är runt 450:-.

Å andra sidan är det enkelt och billigt att importera numera och få nya spel för ungefär 450:-. Enda nackdelen är väl att man får vänta någon vecka längre. Fortfarande inte så billigt men det räcker med några få spel för att det ska bli en avsevärd skillnad.

Sen kan man dock bli lite irriterad när DLC:s kostar 100-200:-. Tycker det är lite taskigt. Exempelvis ett map pack på MW kostade väl runt 140-200:-, men inte fan motsvarade de en tredjedel av ett nytt spel. På så vis var det ganska schysst att första DLCn till ACII bara kostade 35:-. Kan dock inte avgöra om det var värt pengarna eftersom jag inte har spelat det än, men själva summan i sig känns ganska rimlig.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2010-02-06 03:59
Jag vill minnas att Rusta anda har en hel del spel for 100-150 spann. Visst, det ar langt ifran nya titlar. Men att vanta 4-6 manader kanns anda billigare an att behova kopa en helt ny 360 bara for att den blivit bannad.

Undrar fan mig varfor det ar sa dyrt i Sverige. Allt kommer ju anda fran Kina?

Men som sagt, verkligen inte lont att snacka om det nu nar det redan skett for TS.

2010-02-08 13:30
BC99 P26

Tullskatter, Moms, VAT....

2010-02-08 14:07
Tvspel/Videospel har fortfarande för hög moms och räknas inte som en kulturprodukt i det anseendet. Vilket är ganska efterblivet då de räknas som kulturprodukt i många andra fall, t ex har man kunnat låna tvspel från biblioteket ganska länge nu och det anordnas regelbundet spelrelaterade kulturtillställningar på diverse museum etc.

Andra kulturprodukter som böcker, ljudböcker tidskrifter, tidningar, biobiljetter fick sin moms sänkt från 25% till 6% och nu ska även ljudböcker få sin moms sänkt. Spel har fortfarande moms på 25%.
Det finns nån folkpartist som försöker få momsen på tvspel sänkt. Camilla nånting heter hon.
Poet

2010-02-15 19:39
Alla ol' timers anser det fortfarande som nagot for barn