I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

I väntan på Diablo III...Torchlight! [PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-11-06 13:44

I väntan på Diablo III...Torchlight! [PC]

Kortfattat:

Ett action-RPG från gamla Blizzard devs som inte kommer med något nytt egentligen, men som ändå gör ett förbannat bra och visuellt tilltalande action-RPG, till ett rimligt pris dessutom. Grafiken påminner mycket om WC3 och gameplay är en direktkopia av Diablos hack and slash.

Trailer:

Länk till http://www.torchlightgame.com

Spelet fungerar på min sambos Samsung NC10, en dator som inte direkt är ämnad för spel. Med andra ord, det går och spela på low-end datorer.
Är ni en sucker för sådana här spel så tycker jag att ni ska ge det en chans. Finns något demo ute på Steam tror jag.

Började lite smått igår med en Destroyer, lvl 11 och hard.
Spoiler
Jag gillar det skarpt. Valde katten som pet och efter några fiskerundor kunde jag göra henne till allt från elementals till spindlar och andra fula monster. Rolig detalj faktiskt. Bossarna än så länge har inte varit för svåra, men man får akta sig när man blir zergad av andra mobs samtidigt.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Promotor

2009-11-07 07:47
Bossarna är ju grissvåra om man spelar på very hard eller svårare, iallafall om man spelar som alch eller vanq!

Rappare

2009-11-07 11:09
No online no buy.
Ser rätt mysigt ut annars. Gillar hur det fan nästan är samma musik i det här som d2 på vissa ställen.

2009-11-07 11:15
"Skaffade det", precis som du säger i väntan på diablo3. Det var det eller att dra upp en paladin till level 95 igen och sen tröttna. Men inte testat än. Fråga, är det onlinespel, eller bara sitta hemma själv och gråta och leta svärd?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-11-07 12:02
Antezz

Jag antar att man bör lägga ner lite points i defense så att man inte blir one-hit slaktad vid de högre levlarna?

Omen22

Jag tycker att musiken funkar utmärkt även i en design som Torchlight. Matt Uelmen som var sound designer för diablo serien använde säkra kort när han gav sig på det här projektet.

dundermannen
Fråga, är det onlinespel, eller bara sitta hemma själv och gråta och leta svärd?

Tyvärr så har spelet inte MP stöd, än.
Promotor

2009-11-08 07:49
frost P22

nah, var inte det som var problemet för mig, då man kite bossarna men dom hade mycket liv så tog ett tag att döda dom, speciellt den sista, vettefan hur länge det tog men det tyckte jag bara var roligt, jag hade ju inte något dåligt vapen heller :)

2009-11-10 21:26
Köpte det häromdan och har lvlat en destroyer till 25 änsålänge. Dock körde jag på normal för att jag inte spelar så många liknande spel på pc men det var ju på tok för enkelt. kör på svårare med nästa char

det är grymt kul hursomhelst. klart värt pengarna

2009-11-11 00:42
Allt under hard är väldigt enkelt. Men om det nu är första gången du spelar ett sådant spel så var det en bra uppvärming. Om du känner dig redo för en större utmaning så råder jag dig att hoppa över hard och börja på very hard när du är klar på normal.

2009-11-11 00:54
hmm är det stor skillnad på hard och very hard? Jag vill ju inte börja på very hard och sen när jag kommit längre fram inse att det är mer frustration än underhållning

2009-11-11 11:59
Det är en märkbar skillnad, men som sagt, hoppa bara över hard om du känner dig absolut redo för en ordentlig utmaning.

2009-11-11 13:24
Ser fan värt ut, är det långt? Har för mycket fritid så vill inte ha ett spel man varvar på 2timmar och sen måste öka svårighetsgrad för att få mer speltid.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-11 14:43
Finns olika svar på den frågan, beroende av dina ambitioner. Om du vill modda spelet och använda editorn så kan du göra spelet oändligt långt. Main story tar nog 10-12h för en nybörjare på normal med en class, skulle jag gissa på. Finns en mod som tillåter dig att respecca också, om du vill testa din class olika talent trees genom hela spelet.

2009-11-11 18:58
Har kört till level 12 nu, rätt fin diablo 3 "kopia" samma loot ljud som 2an och musiken är klassisk. Kör magiker klassen som jag glömde namnet på och kör pet specc rakt igenom, saatan va lätt de blev eller är nu iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-12 14:25
Jag stör mig rätt mycket på bristen på bagspace, att skicka iväg peten hjälper ju enormt mycket dock.
Iofs kanske jag får skylla mig själv när jag plockar upp allt jag hittar

2009-11-13 16:44
Vilken svårighetsgrad?

Jag lyckades med bedriften att gambla till mig ett unique 1-hand sword för 3000 gold. :D

2009-11-13 23:43
Vet inte, tror ja kör på normal eller hard, lvl26 mage klassen med alla points i pets och de är rätt löjligt lätt. Köpte en Heal all spell, sen får man attackspeed/movement speed plus en thorns buff för alla pets som man castar innan fiender kommer och dom dör på 2sec typ. 5imps, en stark golem, sin cat/dog och en range golem samt nån sentry som skjuter på allt som kommer nära.

2009-11-16 11:53
För lätt, man bara plöjer fram ju.. känns tyvärr bara som en repris, vilket det är på många sätt.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2009-11-16 12:05
något för lätt, ja. Men...

Sjuuuuuukt roligt svärd som gör massor av fantastiskt roliga ljud när man drag/droppar.

2009-11-16 15:21
Hahaha shit, ser galet ut. Vill testa warrior klassen asså

2009-11-16 18:23
Är detta ett slags demo på något som kommer bli ett större mmorpg?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-11-16 19:14
Bered dig på pot abuse. Utöver det, have fun! :) Om du väljer att köra på en Devastate build så ska du skita i alla leeching attributes på items. Maxa dina weapon skills, skaffa haste spell och maxa defensive spells.

2009-11-17 00:42
Jo jag misstänkte de, nackdelen med melee klasser
DJ

2009-12-04 01:56
underhållande pang på rödbetan rpg, skönt å varva detta med wow när man ledsnar på att man inte kommer någonstans pga andra personer
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2009-12-04 12:42
Runic Games som har utvecklat "Torchlight" har sagt att de jobbar på en "MMO" variant.
AIK AIK AIK

2009-12-04 16:04
Yes. De inför ingen multiplayer del till spelet utan satsar på ett MMO istället.

2009-12-07 09:21
Det ser ju rätt kul ut med destroyer men om det endast tar ca 12h att ta sig igenom det plus att det inte finns MP känns det inte så värt, längtar som fan efter d3 dock
Its darkest before dawn

2009-12-07 19:48
12 timmars underhållning för så lite pengar är ju ett kap. Sen kan du ju nöta i en evighet i shadow vault. Mååånga mods finns det också som folk har gjort

2009-12-07 22:08
Det är liksom main storyn som är avklarad då. Sedan finns som sagt shadow vault och jag har spenderat 40h där nere på VH HC.