I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

xbox 360-> dator hjälp!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-10-11 17:20

xbox 360-> dator hjälp!

tjena tjena, vet inte om denna tråd funnits tidigare, kanske misslyckats med min sökning här på whoa, länka isf.

Har kollat runt och sånt men ingen verkar ha samma problem som mig, försöker koppla in mitt xbox 360 med min dator. Min dator hittar xboxet men xboxet hittar inte datorn.
Genom mediedelning har jag accepterat xboxet, men sen när jag ska gå in på t.ex. Video genom 360 så står det ingenting om min dator, står bara " computers "- trycker jag där så händer absolut ingenting.

Under fliken "my xbox" så trycker jag på windows media cener får jag bara upp en kod och en länk till xbox.com/pcsetup, vilket inte underlättar mitt problem.. snälla hjälp, frustrationer på hög nivå !

tack på förhand !

2009-10-11 18:43
Det är samma sak för mig!! :o
Skulle gärna också vilja ha hjälp med detta!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-10-11 18:52
Nu tänker jag ta det från början, oavsett.
Acceptera mediadelning i WMP.
Lägg en film i "Mina Videoklipp"
Gå in i Video Library på 360'n.
Klicka fram dig till filmen och spela upp den.

Det var så jag gjorde första gången, aldrig haft några problem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-11 19:30
Jag har accepterat.
Jag har filmer i "mina videoklipp" redan.
När jag går in så kommer det upp
" downloaded videos" - går att klicka på
" current disc" - Svart, går ej att klicka på
" Portable Device " - svart, går ej att klicka på
" Computer " - klickar och ingenting händer, vid sidan om står det " no computers found "

2009-10-11 19:50
Har du internetuppkoppling i både box och PC? :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-11 20:07
japp :) allt är inkopplat, det är därför jag vänder mig till forums :P

2009-10-12 11:23
Jag har mac och där fungerar inte pc media center eller vad det heter så jag laddade ned ett program som heter connect360 som gör samma sak. Det funkar för mig, så ifall det finns til windows också så kan du ju prova det.

2009-10-17 18:58
Jag använder TVersity, det är ett underbart program som är gratis och som kan streama musik, bilder och videos och även youtubevideos till din box genom nätverket. Funkar hur bra som helst.

Det va inga som helst problem med installering och finns många bra guider på nätet, kolla upp det
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Rappare

2009-10-23 20:33
kolla så att inte din brandvägg blockerar din box..för även om du godkänt det i media playern sååå kan den ändå jiddra ...dvs du kan tex lägga en regel i brandväggen som tillåter acess till de specifika IP numret som din box har. (nu är jag ingen computer wiz så har ingen aning om det finns eventuella risker med detta)
http://www.myspace.com/bizzlebeats

2009-11-01 22:41
Tversity var det som saknades, tack så mycket friktion ! :) men nu återstår ett problem.. Hur får jag undertexten att överföras ?