Det kan btw va i fel forum jag skapade denna topic i.. om det e så.. så flytta denna till den rätta
Blocket är bara skit. köp ett på tradera istället. Det är nästan jämnt mycket billigare. Många som är rädda för att sätta in pengar till någon okänd men kolla folks omdömmen bara så är det lugnt, har någon flera hundra positiva omdömmen kommer dem knappast kovända och börja blåsa folk på några hundringar.
Länk till http://www.tradera.com/Spelkonsoler-SMD-c3_300706 <--just nu finns mega drive maskiner för runt 200 spänn som går ut om någon timme, och då ingår spel.
Jag har handlat rätt mycket på tradera och satt in pengar i förväg och har alltid blivit trevligt bemött och aldrig blivit blåst (har till och med fått tillbaka pengar en gång när varan jag fick inte passade)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Jag skaffade mig Sega Mega drive Ultimate Collection till PS3 istället! :) Altered beast är kul! :D
"-Postförskott (Levtid 1-2dag du betalar när du får paketet av posten" varför skulle de inte vara säkert?
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Mhmm det sant.. Har också en PS3 där jag skulle kunna bara fixa sega mega drive collection till.. Men vill ha the real deal!insane M P25 Tack för tipsen, ska spana in lite på tradera också
Moderator
2009-10-09 17:02
Annars finns ju den
här lilla rackaren.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Oh! Fan va najs! Behöver jag bara skaffa Sonic 1 och 2 till den också så e jag nöjd som faeeeeen
Fan var det där för jävla mainstream sega? Nej tacka fan för min fina gamla 16bit <3 :d (ÄR JAG SEGA FANBOY NU OCKSÅ?)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Köp INTE den där nya på webhallen, sjukt dålig apparat.
Kör på en gammal 16-bitare som doggson sa.
Från play.com:
": Extremely low quality.
First impressions were great. A brand new and very cute little Mega Drive that not only has a bunch of built-in games, but also accepts old Mega Drive cartridges. It comes with two six button control pads, it's region-free, and it even has a little PAL - NTSC switch on the back to play imported games at the correct speed. One would think the only minor niggle would be the composite output (which itself is better than the RF most of us had to make do with back when the Mega Drive was king). In any case, it's a decent enough image for these games (too clear and you'd see all the massive pixels), and definitely an improvement over RF, if that's what you used to use. Of note is that stereo sound is not possible on this unit. It only outputs a single channel down the white (left) audio cable. So far, so good, then. As soon as you get it home and open it, you realize it's all a bit 'too good to be true'. This product has that awfully cheap, plastic-y feel of extremely shoddily-manufactured rubbish from some random factory in China. The console is lighter than my wallet. Feels hollow. Just by changing the orientation of the control pad, the buttons clatter about unbelievably. The pads are also quite tiny. Not the size of the genuine articles. They're about the size of your average mobile phone, give or take. Like scale models of the original pads. Now, these are all significant downsides, but we haven't even gone into playing it. Upon turning it on, I realized that what we have here is NOT a Mega Drive, but in fact an emulator in disguise. This would be OK if we were running our emulator on a modern PC, but we're not. I tried putting a couple of old carts in it. Sonic seemed to work fine, and Micro Machines *played* fine, but the sound was glitching all over the place. As mentioned by others, the built-in games play at the wrong speed. I think this is because the built-in games are the NTSC versions, but they will only output in PAL (for some reason, the switch on the back of the unit does nothing), causing the games to run 17% slower than they should. Since a lot of games weren't optimized for PAL, our versions were 17% slower anyway. But a lot of the big blockbuster games (Sonic 2 onwards, Earthworm Jim, etc) were optimized for PAL. It's cool that Sonic & Knuckles is built-in, but it's strange playing it in what almost seems like slow-motion. Anyway, all these problems would ultimately be forgiveable if it wasn't built to such a low standard. A mate of mine has one of the original Mega Drive units (the big one). It is some 19 years old, and works now as it did when he bought it. This? It broke on me after three days. I can forgive crap controllers when the unit is compatible with the original peripherals. I can forgive the hit and miss emulation, so long as the majority of games run without any huge issues. What I can't forgive is such terrible workmanship. I know it's gotten all positive reviews so far, but I get the impression that people just open it up, scream with joy, and proceed to post a beaming review of it because they're so delighted, without spending some real time with it to get to know the pros and cons. I've had McDonalds Happy Meal toys that are sturdier than this piece of garbage. My advice is to just get a real Mega Drive. They're built to last, and one will set you back around a tenner or so. Incidentally, I think Play should have a retro section, or at least allow Play Traders to sell retro stuff. In any case - avoid this, however alluring it may be.
Mhm.. Den där lilla artikeln fick mig och bli avtänd på den där '' fejkade '' megadriven på Webhallen.. Ska satsa på en megadrive på Tradera istället
Yep! :D Men jag undrar också.. Har sett 2 modeller av den, e det nån sån stor skillnad egentligen vilken jag tar av dom 2? Jag såg på ena i alla fall att man kan koppla in hörlurar i den och den har volym knapp vid sidan.. Annars inget mer
Min oldschool apparat har hörlurar intaget och volymknappen, vettefan vad skillnaden är men sånt spelar ingen roll när man kan spela Streets of rage på den
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Alright. Fett nice, jag vann en Megadrive på Tradera för 310 kr!
dom sålde en megadrive på tradera som gick ut idag med 1 handkontroll och tolv spel, ngn snubbe vann den för 80 :- , jag lät den gå för o köpa en snes maskin men tradera registrerade inte mina bud så jag fick inte den heller-.-
I ain't a saint B, I aint a god God, I aint an angel neither but I try hard yall,
Yep i know!! Jag budade 81 kr har jag för mig.. Och det var en minut kvar så tänkte YES nu vinner jag den! Och sen vare några sekunder kvar så får jag ett mail från tradera att nån budade 82 kr och auktionen blev avslutad..Hahah fatta va smått lack man blev Varför blev inte dina bud registrerade? : /
ah de kan man ju förstå 1 kr liksom lite surt haha :( vet inte riktigt ärligttalat men de stod att jag hade högst bud hela tiden men för säkerhetskull så la jag ett bud på 350:- 1minut innan den slutade osv, men när den väl slutade så hade någon annan vunnit den för 330 :- och när jag kollade budhistoriken hade den bara registrerat ett på 200 och ett på 320 när jag i själva verket la bud 300-310-320-330-350 för han andra snubben bjöd över mig hela tiden hehe blev lite sur på det hela efteråt :p
I ain't a saint B, I aint a god God, I aint an angel neither but I try hard yall,
Hahah vafan :D. Du borde ha mailat Tradera om det dära ju ;P
Snacka med tokfan han säljer säkert sin till rätt kurs, adaptern gör dock bilden flackande färg <-> svartvitt, fast det är smällar man får ta när man vill återuppleva..
Hur fan kan man sälja sin megadrive för 310kr? 5000kr och du får min, alla jävla minnen man hade som liten med den där jävla maskinen gör ju att den blir ovärderlig.