Operation Flashpoint
Hej! Undrar bara varför man varken hört eller sett något om detta spel. Ser ju sjukt bra ut och när första kom ut så låg det åratal före i teknik och grafik så att knappt dem nyaste datorerna klara av spelet. Men vad är det jag har missat? Vad är det som verkar så dåligt med detta spel? för jag ser INGEN, varken person, hemsida eller liknande som hypar detta spel som har banor stora som alla CoDuty spelen tillsammans. Grafiken vad jag har sett väldigt bra pluss man kan köra helikopter, pansarvagn m.m. (jag har förbokat...)(och ursäkta min stavning, har brottom...)
Spelade Operation Flashpoint för nära tio år sedan, varför du inte hört eller sett något om detta var förmodligen att du var 9 år någonting och dina föräldrar inte tillät dig spela våldsamma krigsspel. Kommer ihåg spelet som rätt omtalad när den först kom, många spelade den också, tyvärr så var den även bra duktigt buggigt och har för mig att trots de stora ytorna så var det inte överdrivet spännande landskap i övrigt då dåtidens datorer och grafik / spelmotorer var inte såpass avancerade som idag. Kul att du har hittat en old school shooter du gillar.
Hon menar väl 2:an? bara det att hon inte lyckades få topicen rätt, varför skulle man boka ett 10år gammalt lir?:P Fanns en topic om liret för någon månad sen så du har väl bara inte nördat tillräckligt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Ettan är i mitt tycke det bästa krigsspelet nånsin. Ett av få gamla spel som fortfarande är lika spännande idag.
Tvåan är inte gjord utav samma killar. Enda likheten är egentligen att det har samma namn. Spel nummer två kommer förmodligen vara mer likt typ Killzone och Call of Duty än Operation Flashpoint.
Den "riktiga" uppföljaren heter Arma2 och är utvecklad av de som gjorde första spelet, Bohemia Interactive. Det spelet är redan släppt. Fick inte riktigt lika bra recensioner som Operation Flashpoint. Kampanjen som var supergrym i Operation Flashpoint är ganska värdelös i Arma2 så spelet lever på sin multiplayer.
Grejen med multiplayern är att den blir vad man gör det till, det kräver mycket av spelaren. Väldigt "hardcore" alltså. Att spela med massa random personer är ganska värdelöst men om du går med i en community som spelar seriöst eller spelar med kompisar kan det vara hur kul som helst.
Om inte annat är spelet helt sinnessjukt snyggt:
arma 2 är väl också bugfest deluxe?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
FÖRLÅT!!! Självklart menar jag Operation Flashpoint 2 för jag har inte FÖRBOKAT ett 10år gammalt spel.doggson. ska leta vidare och se om jag hittar den tråden.the_real_apa Det var lite sånt jag ville veta. Den du länkar till ser sjukt bra ut, Nästa för bra men det intressanta är hur "människorna" ser ut i det spelet. Om dem kommer va lika snygga m.m. Vet du när det spelet kommer ut? och på 360 elelr PC bara? Men fortfarande OFP 2 ser ju inte så fult ut. Det är långt ifrån Bad company exempel men väldigt likt CoD Modern War bara att banorna är soms agt större än alla CoD spel tillsammans. Lite som en "sandlåda" som Far Cry 2 men förhoppnings vis stannar likheterna med det spelet där. Även om det inte är samma tillverkare hoppas jag verkligen spelet har samma känsla för jag älskade 1an, Det var mer som en Simulater till skilnand från CoD och andra spel... Vi får väl se hur bra spelet blir om 6 dagar? Förstår inte varför spelet inte Hypats alls. Antingen märker jag det snart eller så kommer jag undrar i all evighet... :D
ArmA 2 har jag kollat lite närmare på och det är redan släppt även på 360?? Oj vad jag har missat det. Ser ju jätte trevligt ut. Om Operation flashpoint suger så kommer jag nog köpa ArmA 2 istället. Aldrig sett det spelet förut... Ni ser. Om man inte hypar spel ALLS så märker man inte dem som ArmA 2 när dem väl släpps. Hur jävla kul e de??? Så sitter man världen keffaste spel som Bad Company istället.... Men OFP 2 ser snäppet vassare ut men vi får se som sagt...
Försej kan admin ta bort denna trå då det redan finns 2 andra såg jag nu. My bad... Annars får ni gärna fortsätta diskutera...=D
doggson jo det är buggigt som fan. Är bla det som förstör kampanjen
Bilhhaa Finns inte till 360. Och man behöver tyvärr en rövigt bra dator för att spela. :/
Kollade runt och finns lite roliga på youtbe hehe
he_real_apa P20 Inte?? Konstigt det finns på nätet överallt då? Fast osäker om den ska släppas eller har släpts? Man kan boka här nere iaf. Länk till http://www.webhallen.com/prod.php?id=94711&ref=Prisjakt
WTF FINNS DET CYKEL I ARMA 2? MÅSTE HA :D Billhhaa F19: Hade personligen gärna köpt OFP2 men samtidigt säger min icke existerande 0kr´s ekonomi fuck you så jag får nöja mig med MW2, Borderlands L4D2. Tycker det verkar galet grymt och hardcore läget med 3 polare skulle vara galet röj, gillar dock inte iron sights så mycket och känns ju nästan som att det är allt man får i OFP2
Iron sight? har inte koll på sånt så får gärna förklara... Min ekonomi sträcker sig isf några spel mer än din =P. Självklart har man redan bokat L4D 2 och MW2, och några till. Ska kolla på Borderlands som påminner om spelet XIII på gamla boxen??? eller vad den heter.Iaf grafiskt och det spelet va super kul.
Iron sights är namnet för standardsikte på gevär, ofta bestående av små "pluppar" i järn bara.. Operation flashpoint var ju så sjukt svårt att de flesta tröttnade på det.. Tänkte prova 2:an idag då det verkar vara mer causal.. xD Billhhaa F19 Bokat prestige edition av MW2? det kommer till pc!! mer överskattade skitprylar till spel!
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
ahh kommer ihåg ettan.. fan vad man har nötat det spelet! klart bland dom bästa fps:en som existerat någonsin. suttit många timmar och gjort egna banor med roliga scenarios. skulle lätta vilja lägga händerna på tvåan, men här sitter man med en sketen laptop med bög vista som tar all must ur skiten.
Simbaa
Jo sjukt svårt hehe. Jag fick spelet när det kom då var jag 12. Klarade det för första gången när jag var typ 16. Det sista sniperuppdraget var helt sinnessjukt. Kändes ibland som om man hade lika stor chans att klara banan som om man skulle försökt sig på ett liknande uppdrag på riktigt. :D
Man sitter typ och skakar när man gömmer sig bakom en liten sten och en BMP gnisslar förbi 2 meter framför en. Eller uppdraget där man sitter fången hos spetznaz och måste fly utan vapen eller nånting. :P
Expansionen Resistance var också kul när man fick leka gerillasoldat, samla på sig fiendevapen och anfalla konvojer och grejer.
hehe jag pallade aldig göra riktiga uppdrag i editorn i OFP så jag gjorde bara sånt här, fast i det spelet var det inte lika snyggt.
Skulle va grymt om de tog med ett rankingsystem, typ som BF2-varianten. *Duckar*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har varit oc hämta den nu... ska lira nu.
Digg it...
Vänta... Vad tycker du då? Själv är jag mottligt besviken. Hann bara spela jätte lite igår men fick den här farcry 2 vibben och jag hatar den vibben. Tomt... Vt inte. Hopaps det kommer igång. Hann bara emd någon timme som sagt...
Billhaa Jag är på fjärde banan, är väll som du, en aning besviken faktiskt, tycker uppdragen är alltför lika än så länge, för mig är de lite Ass Creed känsla över de, alltid samma saker som ska göras, man ska alltid spränga nånting, fortsätter de så här så 'är risken stor att de blir alldeles för tjatigt och enformigt. De kan vara grymt frustrerande ibland, kör på lättaste svårighetsgraden, normal, och ibland är de grymt jävla svårt, ett skott och man håller på och förblöda och man måste patcha upp sig och då riskerar man att bli skjuten i skallen när man ligger där i gräset, försvarslös. De har sina ljusa stunder också, de är fortfarande grymt kul spel, men de finns en del negativa saker som drar ner på det hela. AI:n är inte den bästa heller ibland.
Digg it...
ok. Jag blev störd i början så börja med att springa norr ut och blev helt vilsen. Det är då farcry vibben kom in. Sprang å sprang å sprang tog en fiende hit å dit men till slut börja om hela skiten. Sprang söder, sen tillbaka till bilen i norr för att sedan spränga missilen osv. Ska spela mer idag... Känns så tomt som sagt. och multiplayern är inte uppe än eller? Kom inte in iaf. Men det blir nog roligare när det blir mer aktion längre fram. Vi får se efter helgen vad vi tycker =D
...måste bara säga att jag spela ut Wet i veckan så då kanske ni förstår varför jag tycker det är så tom just i OF. Där hade vi aktion. F****N va bra spel Wet va alltså.
Multiplayern är uppe, ja. De var tyvärr inget roligt multiplayer läge, gav de iofs ingen ärlig chans, utan spelade en match, ska nog prova de igen senare idag.
Digg it...
hmmm. Jag kom varken in på co-op eller annat. Kom multi upp en speciell tid eller? Jätte konstigt. Ska prova idag igen sen. Men stämmer det att man kan var max 8 pers?? asså bara 4 mot 4? på en typ 220kvkilometer stor bana typ?? hur kul bli de då eller är det AI med då? Hoppas jag kommer in på multi idag....
Vad är Wet? jag är också besviken på OFDR, det är kul när man kan välja själv hur man ska göra uppdragen. ett stort minus är att man inte får välja sin utrustning! varför inte!? ska väl spela igenom det iaf, har precis tagit över någon "monastery" på någon kulle, börjar bli lite svårt nu iaf.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Wet. Går reklam varje dag på tv jööö... Kul att få vara tjej för en gångs skull.
Bästa spelet i år men finns inget multi player så man har absolut inget att göra efter att man klarat ut spelet på ci 6 timmar. Sånt suger ju men det va dem roligaste timmarna jag haft på boxen (förutom L4D så klart =D).Känns verkligen som en riktig film
Länk till http://www.gamespot.com/xbox360/action/wet/index.html off topic, men men....
Billhhaa: Alla trådar i Konsolfoumet är offtopic, det är lite våran grej. Välkommen! Jag väntar på review från GT innan jag tänker på att köpa OFP2. Är inte allt för hyped på det, så vi får se vad folket på GT säger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur är det att köra bilar, tanks och helikoptrar då???! Enkelt? Svårt? Roligt? Kan man köra flygplan? Billhhaa Hela kartan utnyttjas oftast inte i multiplayer. Man är koncentrerade till en liten del. Så var det i första spelet iaf. Om du tyckte dina motståndare var tråkiga kunde du dock åka iväg några kilometer och ta en simtur i havet eller nåt. :P
Dieallot Hahaha. Man lär sig nått nytt varje dag. Vänta på review från mig istället efter helgen =P the_real_apa P20 Själv har jag ju inte kommit så långt som sagt men jag har kört bil och det va ju inget att skryta med direkt. Men som sagt vill jag inte säga så mycke tills jag verkligen kommit in i spelet.... Men 4 vs 4 är ju knappt roligt på 50kvadrat meter typ. Har för mig man kunde va bra många mer på första spelet. 8vs 8 måste man ju kunna vara minsst tycker jag. men men....
Jag gillar spelet som fan! Är överlycklig att de flyter (grafik) så mycket bättre än ArmA 2. Har ju inga fps-drops alls med högsta inställningar. Är bara på mission 3. Och har testat första uppdraget i co-op. Tror det kan bli jäkligt bra!
Billhhaa Jo fanns direkt inte någon övre gräns i första spelet. Så länge servern pallade trycket. Har kört i spel med 50+ spelare men hört att folk kört med 100+. På PC kan man iaf vara 32 spelare i OFP2. Hoppas bara att detta spel nu funkar på min burk till skillnad från ArmA2. :(
Jag väntar på review från GT innan jag tänker på att köpa OFP2 Det är långt ifrån hur COD är, tänk på det.
Har precis klarat mission 5, blir bara svårare och svårare, har nu också haft olyckan att stöta på några småbuggar i spelet. Hoppar jag t.ex. ut ur en bil ibland så tar de år för snubben att plocka upp sitt vapen, easy target då liksom.
Att köra bil tycker jag känns rätt konstigt, man flyger som man var på månen ibland, och krockar man i en sten eller nått så studsar man en bra bit bak som om bilen var gjord i gummi.
Har ännu inte fått köra pansarvagn, helikopter har man fått köra, tycker den var lite klurig att köra, tog ett tag att lära sig, men den är skön att köra iallafall efter man lärt sig.
Multiplayerläget är helt okej måste jag säga nu när jag gett de en chans igen, man kan alltså köra 4vs4 spelare, men varje spelare har med sig en viss mängd AI soldater också.
Deras servers är nästan värre än EA servrarna däremot, tar ibland for ever att hitta en match, iallafall för mig.
Digg it...
Har pressat igenom 5 första nu under kvällen me polaren i LAN. Sjukt kul att lägga upp strategier osv :synkad eldgivning, leka sniper-team - en ligger med kikare och spottar osv. Något som störde oss grymt mycket dock var att polaren fick error/krashade några gånger vilket resulterade i att co-op sessionen automatisk la ner, och eftersom co-op läget inte ger spelaren några checkpoints (utan istället får man respawns) så blev det många "restart mission" vilket va lite segt. Samt att när vi lirade Co-op/Ranked via MP så krashade skiten också
Hej alla! Håller faktiskt me dem flesta när det gäller detta spel. Körningen är jätte konstigt. Litet snudd på spaken och bilen styr nästan 80grader och det går inte styra tillbaka tills den nått 80grader och kör man typ en lastbil så är det väldigt stor chans att den välter för minsta lilla. Ibland för ingenting alls. Och alldelles för lite fordon körande, specielt gemförd med första spelet. Multiplayer kommer jag typ aldrig in på. Refreshar som en tok. EN gång fick jag fram över 10 servrar men annars har jag kört Quick match och kommit in på det viset typ 2 gånger kanske. the_real_apa ok med 32 men 8 bara på boxen??? that sucks... Ne. har inte tid att skriva mer men absolut inget spel jag rekomenderar till fullpris. Tyvärr, för jag såg verkligen fram emot detta.
.. Kan lägga till att våran campaignsave buggade och vi skickades 3 uppdrag bakåt. Då la vi ner. wtb megapatch innan jag nuddar spelet igen. Hoppas verkligen de tar åt sig och gör något åt problemen, spelet har grym potential. Mycket synd
Efter att ha sett review så blir det No-no för mig.
Omdömena i den här tråden räcker för mig. Var lite nyfiken men det låter inte som ett spel som är värt priset eller står sig i konkurrensen denna höst (eller kommande vår som ser minst lika grym ut).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?